mielettömät hikoilut!!!

  • Viestiketjun aloittaja vesipatja
  • Ensimmäinen viesti
vesipatja
Vaihdevuosioireideni takia olen yöt toisensa perään kauttaaltaan ihan kuin märkä rätti. Vuodevaatteet on vaihdettava joka päivä. Yöpaita vaihtuu keskellä yötä. Aamulla koko makkari haisee ihan kamalalta, vaikka illalla olen peseytynyt viimeisen päälle... aamulla on mentävä taas suihkuun. Iho kutisee hien ja peseytymisen takia ja on kuiva kuin korppu. Ostimme runsas puoli vuotta sitten uudet patjat ym. vuodevaatteet, jotka piti olla viimeisen päälle näitäkin vaivoja huomioon ottavat. Kohta tuntuu, että alkavat varmaan olla jotain punkkeja sun muita täynnä, eihän niitä ihan joka viikko voi pestäkään, varsinkaan petauspatjaa, joka täytyy viedä pesulaan. Olen käyttänyt sallitun määrä hormonihoitona geeliä, mutta tuntuu kuin se auttaisi vain päivällä. Yöt ovat suoranaista piinaa. Miten te muut hoidatte tämän vuodevaateongelman jne.?
 
ei vaivoja
Kannattaisi harkita lääkityksen vaihtoa vaihdevuosi vaivoihin vaivoistahan ei tarvitse kärsiä, kun on olemassa monenlaisia hormonikorvaushoito lääkkeitä. Eli lääkärille mieluummin gynegologille aika.
 
vesipatja
Tottahan se varmaan on, ettei tuo geeli taida riittää. Pidin turvallisempana vaihtoehtona geeliä, kun lääkärin kanssa jutusteltiin vaihtoehdoista. Mietin vaan, että millaiseksi nämä vaivat vielä muuttuvat, kun olen vasta alkumetreillä, eikä fsh-arvokaan vielä päätä huimaa ja nyt on jo tällaista. Jotenkin pelottaa, jos joutuisi käyttämään hormonilääkitystä pitemmän aikaa, kun pelottelevat niillä syöpäjutuilla ja aivoinfarkteilla sun muilla. (Tosin voihan sitä sairastua muutenkin...).
Se petauspatja-asia ratkesi jännästi, kun mies sanoi, että laita vanhempi täkki sinne lakanan alle...on se vaan kumma kun en tuollaista itse hoksannut.:)
 

Yhteistyössä