Mielestäsi paras rautavalmiste?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miemie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miemie"

Vieras
Mikä rautavalmiste sopii sinulle, ainakin jos olet herkkävatsainen?

Olet nyt kokeillut Obsidania, ei sovi. Ja nyt menossa Retafer, ja järkyttävät vatsakivut.

Elikäs suositelkaa jotain hyvää rautavalmistetta :)

Vielä pitäis 3-6kk rautaa syödä jotta saa rautavarastot täyteen ja ei halua tuota aikaa kärvistellä kipeän ja turvonneen vatsan kanssa.

Maltofer. Juu, vähän kallis on, mutta ei ärsytä mulla vatsaa ja maistuu hyvältä, eli sitä jopa tulee otettua. Monissa rautavalmisteissa on niin kamala maku etten kestä syödä niitä.

Mulle kävi ainoastaan Compiron Fe+. Siinä on rauta vielä samassa muodossa kuin luonnossa esiintyvä rauta, niin imeytyi mullekin hyvin ja ei aiheuttanut mahavaivoja. Obsidanit jne. aiheutti mulle niin kauheet vatsakivut ja ummetuksen, että olin ihan hätää kärsimässä.

Nyt on sellanen kai suht uus nestemäinen, kuin Compiron Fe, lääkäri suositteli mulle kun esim. Obsidan pistää mahan sekasin. Ei ole järkyttävän pahaa, ja tosi hellä mahalle :) Annos on 2,5ml/pv eli pieni tippa (anemiassa 5ml), maku on sellanen imelä ja häipyy nopeasti kun purskuttelee vettä. Toinen suht hellä mahalle on Ironvital M-kapselit.

Kiitokset, osaan paremmin katsella mitä sitä ottais seuraavaksi. Mulla tosiaan oli hemoglobiini liian alhainen ja oli jo raudapuutosanemia oireitakin voimakkaina, siksi otin nuo 100mg jotta saisi paljon rautaa äkkiä ja olen paremmaksi. Toki, sain sitten vatsavaivat niistä :(

Mutta nyt kokeilen jotain muuta tuohon rautavarastojen täyttämiseen ja olen nyt tuon nestemäisen kannalla jos eivät kerta niin pahaltakaan maistu. Jos vaikka imeytyis paremmin ja en ole koskaan tykännyt pillereiden nielemisestä. En vaan tiennyt nestemäisten olemassaoloa aiemmin, siksi aina noita pilelreitä ostanut.

Kiitokset, osaan paremmin katsella mitä sitä ottais seuraavaksi. Mulla tosiaan oli hemoglobiini liian alhainen ja oli jo raudapuutosanemia oireitakin voimakkaina, siksi otin nuo 100mg jotta saisi paljon rautaa äkkiä ja olen paremmaksi. Toki, sain sitten vatsavaivat niistä :(

Mutta nyt kokeilen jotain muuta tuohon rautavarastojen täyttämiseen ja olen nyt tuon nestemäisen kannalla jos eivät kerta niin pahaltakaan maistu. Jos vaikka imeytyis paremmin ja en ole koskaan tykännyt pillereiden nielemisestä. En vaan tiennyt nestemäisten olemassaoloa aiemmin, siksi aina noita pilelreitä ostanut.

Maltoferia saa myös kaakaon makuisena purutablettina.

Compironissa sama rautamuoto kuin Maltoferissa, mutta edullisempaa tavaraa kun ei ole lääkkeeksi rekisteröity. Compiron maistui mintunmakuiselle yskänlääkkeelle, mut kun se otetaan ennen ruokaa, saa raudan maunkin hyvin pois suusta. Mulla nosti Hb:n kahdessa viikossa 111:sta 119:aan. Otin yhden pullon kyllä annoksella 50mg/vrk (10PV).