mielestäsi helpoin ammatti?

  • Viestiketjun aloittaja huomenta
  • Ensimmäinen viesti
Voisin kuvitella, että joku työ elintarviketehtaassa olisi aika helppo, jos tarkkailee tuotantolinjalla ja ottaa pois viallisen tuotteen. En tiedä tarkemmin, mutta luulisin, ettei ole kovin vaikeaa. Mutta rasittavaa voi olla.
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:30 Verkku kirjoitti:
Roskakuskin homma ei ole helppoa. Siinä tarttee rutkasti voimaa, että jaksat siirrellä täysinäisiä roska-astioita ja vielä sellaisia joissa ei välttämättä ole rattaita alla..
Tiedän sen.Tarvitaan vain lihasvoimaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:32 pienenhetken kirjoitti:
mä en usko että helppoa ammattia onkaan...
tai ehkä joku sihteeri joka vastaa vaan puhelimeen ja siirtää siitä puhelut taas eteenpäin :D
Eikös se ole niin, että sihteeri tekee ne työt, jotka johtajat siirtävät hänelle, kun eivät itse osaa? :p
 
XXS
Varmaan jokaikisessä ammatissa on omat vaikeutensa. Joskushan sitä itsekin jossain vaikka pankissa asioidessa ajattelee, että tuo se varmaan on helppoa hommaa. Vaan jos itse joutuisi siihen pankkivirkailijan tuolille, voisi mennä sormi suuhun aika pian.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:33 Candide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:32 pienenhetken kirjoitti:
mä en usko että helppoa ammattia onkaan...
tai ehkä joku sihteeri joka vastaa vaan puhelimeen ja siirtää siitä puhelut taas eteenpäin :D
Eikös se ole niin, että sihteeri tekee ne työt, jotka johtajat siirtävät hänelle, kun eivät itse osaa? :p
mut mä tarkotinki nyt niitä sellasia sihteerejä jotka vastaa vaan puhelimeen ja siirtää ne eteenpäin ja kaikki paperihommat myös :D eli niitä joita on elokuvissa :LOL: istuvat päivästä toiseen vaan pöydän takana ja viilailee kynsiä :D
 
Oletan, että Pietarin metrossa liukuportaiden alapäässä kopissa istuvan vahdin työ ei ole kovin vaativaa.

Ehkä pari kertaa päivässä täytyy tulla ulos kopista ja karjua pää punaisena nuorisolle, joka ei osaa käyttäytyä portaissa rauhallisesti. :D
 
Jonkun toimiston vahtimestarin työ saattais olla aika helppoa. Yleensä ne näyttävät lueskelevan lehteä hiljaisessa aulassa. Jos joku vierailija tulee, niin ohjataan eteenpäin ja pois lähtiessä tilataan taksi. Tällainen mielikuva minulle ainakin on tullut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:39 evita kirjoitti:
Oletan, että Pietarin metrossa liukuportaiden alapäässä kopissa istuvan vahdin työ ei ole kovin vaativaa.

Ehkä pari kertaa päivässä täytyy tulla ulos kopista ja karjua pää punaisena nuorisolle, joka ei osaa käyttäytyä portaissa rauhallisesti. :D
Museovahtien tuolla itäisessä Euroopassa ei näytä aina tarvivan olla edes elossa, niin nuokkuvia mummoja siellä näkee :D Huono vitsi, myönnän!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:42 Candide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:39 evita kirjoitti:
Oletan, että Pietarin metrossa liukuportaiden alapäässä kopissa istuvan vahdin työ ei ole kovin vaativaa.

Ehkä pari kertaa päivässä täytyy tulla ulos kopista ja karjua pää punaisena nuorisolle, joka ei osaa käyttäytyä portaissa rauhallisesti. :D
Museovahtien tuolla itäisessä Euroopassa ei näytä aina tarvivan olla edes elossa, niin nuokkuvia mummoja siellä näkee :D Huono vitsi, myönnän!
Juu, tämä kyllä pitää monesti paikkansa - paitsi ei Pietarissa! Siellä Eremitaasissa, Venäläisessä museossa yms. must-paikoissa oppaat ovat niin innostuneita työstään ja tietävät niin paljon asioista, että heidän kanssaan kyllä vierähtää aikaa enemmänkin turistessa.

Tuntuu, että kuka hyvänsä pietarilainen mummeli voi pitää pitkän esitelmän mistä hyvänsä taiteilijasta tai vaikka Mariinskissa esitettävästä oopperasta ja sen kulloisestakin miehityksestä ja tasosta. :D Se on kyllä sanottava, että jos ei heitä ryhdy jututtamaan, niin nuokkumiseksi voi kyllä mennä!

Mutta ihana Pietari onkin eri maata kuin muu itäinen Eurooppa... :)
 
vaihdeihmunen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:31 keskusneiti kirjoitti:
tai vaihde-ihminenkö lie nykyisin.
mä olin joskus vaihteessa töissä, eikä ollu mitenkään helppoa. Pitää olla kielitaitoa aika rutkasti. Ja kärsivällisyyttä, kun koittaa selvittää jotain ihan helppoa asiaa jollekin joka ei langan toisessa päässä ymmärrä millään. Ja pitää osata asiakkaita neuvoa jos jonkinlaisissa asioissa. Vai onko työ muka aina helppoa sen perusteella, että sitä tehdään istuallaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:37 pienenhetken kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:33 Candide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:32 pienenhetken kirjoitti:
mä en usko että helppoa ammattia onkaan...
tai ehkä joku sihteeri joka vastaa vaan puhelimeen ja siirtää siitä puhelut taas eteenpäin :D
Eikös se ole niin, että sihteeri tekee ne työt, jotka johtajat siirtävät hänelle, kun eivät itse osaa? :p
mut mä tarkotinki nyt niitä sellasia sihteerejä jotka vastaa vaan puhelimeen ja siirtää ne eteenpäin ja kaikki paperihommat myös :D eli niitä joita on elokuvissa :LOL: istuvat päivästä toiseen vaan pöydän takana ja viilailee kynsiä :D
No joo, eipä tuo pidä paikkaansa. Nimittäin sille sihteerille soittavat ihmiset eivät aina tiedä, kenelle soittavat. Sihteerin pitää sitten ottaa selvää soittajan puheista, kenen kanssa tämä tahtoisi keskustella, siis ihan soittajan asiasta päätellä, kuka olisi oikea ihminen. Jos talossa on vaikkapa 100 ihmistä, se ei todellakaan ole helppoa. Lisäksi sinun pitäisi pysyä perillä siitä, kuka on paikalla ja kuka ei. Ihmiset huikkailevat mennessään, että lähden esim. syömään, mutta on siis tunnettava myös kaikki.

Yhden kesän tein palkkakirjanpitoa ja tarvittaessa hoidin myös vaihdetta, ja täytyy sanoa, että se palkkakirjanpito ja palkanlaskenta oli helpompaa, kuin puhelinvaihteen hoitaminen. ;-D
 
keskusneiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:51 vaihdeihmunen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:31 keskusneiti kirjoitti:
tai vaihde-ihminenkö lie nykyisin.
mä olin joskus vaihteessa töissä, eikä ollu mitenkään helppoa. Pitää olla kielitaitoa aika rutkasti. Ja kärsivällisyyttä, kun koittaa selvittää jotain ihan helppoa asiaa jollekin joka ei langan toisessa päässä ymmärrä millään. Ja pitää osata asiakkaita neuvoa jos jonkinlaisissa asioissa. Vai onko työ muka aina helppoa sen perusteella, että sitä tehdään istuallaan?
no jos oletetaan että et tarvii kielitaitoa tuupovaaran vaihteessa. ja sieltä puhelimesta voi illistellä ja näytellä keskaria kuinka paljon vaan huvittaa jos tuttaa. istuuhan kaupan kassakin vaan hymy on oltava naamarilla koko ajan olipa asiakkaalla vaikka se otsassa ja sekin on myyjän vika. eikä työn luulisi olevan fyysisetikään raskasta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:52 Candide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:51 vaihdeihmunen kirjoitti:
Vai onko työ muka aina helppoa sen perusteella, että sitä tehdään istuallaan?
Hyvä pointti! :D
Joo sais joku tulla tekemään tän minunkin työn, kun tämä on NIIIN helppoa ja tässä VAAN istuskelen... Sen takia notkun täällä foorumeilla, kun en OSAA tehdä tota perhanan hommaa joka tuossa pöydällä odottaa. Apujoukkoja odottelen :D Ja atk-hommissa siis olen.
 

Yhteistyössä