Mielessä pyörii vaan itsemurha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämä perseestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämä perseestä

Vieras
Elämä on umpikujassa kaikissa asioissa. Selviytymistietä ei näytä olevan. Ajatukset pyörii itsemurhassa. Mutta en pysty sitä tekemään. Mutta näinkään ei jaksa. Mitäs nyt? Mistään pilleripurkista tai rakentavasta keskustelusta terapeutin kans ei oo apua. Pääsenkö mielisairaalaan mitenkään?

Ja siellä mielisairaalassa nimenomaan otetaan pillereitä ja käydään keskusteluita ammattiihmisten kanssa. Koska ne ovat ne, mitkä auttavat parhaiten.

Aina ei tarvita pillereitä tai ammattiauttajaa, mutta itsekseen noista oloista harvoin selviää. Suosittelen hakemaan apua.

Et se ole sinä joka itsemurhaa miettii, vaan se on sun sairaus joka niitä miettii. Ja sää tarvitset lääkärin ja lääkkeiden apua päästäkseks eroon siitä sairaudesta. En tiedä mitä sairastat, mutta esim masennuskin on aivokemioiden toimintahäiriö, jonka korjaamiseks tarvii lääkettä.

Muistele millainen ihminen olit ennen. Tykkäsitö ulkoilla? Lukea? Askarrella? Pelata? Niistä ilon on vienyt se sairaus, ei se ettetkö itse enää tykkäis niistä, vaan se sairaus estää sua tekemästä mukavia asioita ja iloitsemaan niistä. Tai mieti mitä haluaisit tehdä?

Eikä keskustelukaan tarvitse olla mitää "no miltä sinusta nyt tuntuu..?", vaan se voi olla myös jotain ihan konkreettista,mitä tehdä että pääsis eteenpäin, millä keinoin saada asiat järjestymään, miten rakentaa uudestaan sitä sun elämää sellaiseksi että pärjäisit ja viihtyisit omassa elämässäs

yritin itsemurhaa 8 vuotta sittten, ja ei kannata, minulla sen aiheutti uusi masennuslääke jonka sivuvaikutuksissakin sanottiin että saattaa lisätä itsetuhoisia ajatuksia.
Lopetin lääkkeet, ja kävin kolme vuotta psykoterapiassa ( Kelan tukema) ja kaikki mahdolliset keskusteluavut otin vastaan työpsykologi ja perheneuvola ja ystävät ja sukulaiset.
Olen iloinen että en onnistunut, olen selvinnyt, tietenkään elämä ei ole mitään ruusuista ja auringonpaistetta koko ajan mutta itsemurha ei ole k yllä hyvä ratkaisu.
Olen iloinen aina kun vuosipäivä tulee, että olen elossa, ja mietin että olisin ollut jo 8 vuotta hautausmaalla jos ....

Yhteistyössä