Mielenkiintoni heräsi alla olevasta keskustelusta, jossa puhuttiin vaatemerkeistä;

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
kiinnostukseni kohde heräsi siihen että te jotka käytätte paljon kalliita merkki vaateita ;kuinka asutte? Paljonko asunnossanne neliöitä?minkä arvoinen asunto? omistus-vuokra?missä päin maatamme? ok-rivi-vai kerrostalo?

Useinhan merkkituotteita ostavat ovat hyvätuloisia, jotka asuvat keskimääräistä paremmin tai sitten köyhiä jotka käyttävät rahansa kuteisiin eli haluavat antaa ulospäin "paremman " kuvan...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Omakotitalo Pirkanmaalla - iso, vanha ja ihanasti rempallaan. Lainaa vielä on jäljellä :)

Merkkivaattetkin - huokaus mikä sana - voi ostaa alesta ja niitäkin on kovin eri hintaisia.

mä ostan kans merkkivaatteet alesta kuten kaikki vaatteet- viis siitä mitä vuosimallia ovat kunhan miellyttävät minua ja ovat kestäviä.Merkkivaatteistakin käytän vain niitä merkkejä jotka oon todennu hyvälaatuisiksi -kaikki merkkivaatteet kun eivät oo sen laadukkaampia kuin halpikset vaikka maksavat monta kertaa enemmän.Me asutaan toistaiseksi 80m2 kerrostalokolmiossa,isompi on hakusessa mutta ei ole löytynyt mieleistä vielä.Tarkoitus ei oo kuitenkaa ostaa mitää 200 neliön taloa,mä haaveilen jostain hyväkuntoisesta rintamamiestalosta jota vois sit rempata mielensä mukaan.

tai sitten köyhiä jotka käyttävät rahansa kuteisiin eli haluavat antaa ulospäin "paremman " kuvan...
Tuttavapiirissäni on muutama tällainen "tapaus". Mä en käsitä sellasta elämäntyyliä ollenkaan..itteensä siinä vaan pettää!

Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
tai sitten köyhiä jotka käyttävät rahansa kuteisiin eli haluavat antaa ulospäin "paremman " kuvan...
Tuttavapiirissäni on muutama tällainen "tapaus". Mä en käsitä sellasta elämäntyyliä ollenkaan..itteensä siinä vaan pettää!

juu mäkin tunnen sellaisia.Samaten kyseisillä henkilöillä pitää auto olla viimeisen päälle että näyttää hienolta ku ajellaan ihmisten ilmoilla,mut sitte syövät makaroonia viikkoja ku rahat menee autolainan lyhennykseen.No,tapansa kullakin.itse en osta mitään merkin takia,siis sen takia,että saisin vaatteilla koreilla vaan ostan niitä vaatteita jotka kestää hyvin käyttöä.Osa sellaisista on merkkivaatteita,mutta myös halvemmalla saa hyviä joten ei meillä ihan joka riepu kallista merkkiä ole.

Me asutaan Espoossa Kauniaisten kupeessa 95,5 neliön paritaloneliössä. Minä ostan lapsille merkkivaatetta, mutta lähinnä käytettynä. Kengät ostan uutena, ja yritän ostaa sellaista joka kestää, eli esim. eilen pojat sai Vikingin Goret, lenkkarit ovat olleet Kangaroosit ja parempina ns. hienostelukenkinä pojilla on ollut Eccot / Footit.

Mutta en minäkään niitä kaikkein kalleimpia merkkejä osta, paitsi jos satun käytettynä löytämään oikein halvalla.

Mun makuuni kaikkein mieluisimpia ovat Legot, värikkäitä vaatteita myös pojille, ja painokuvat kestävät, laatu on hyvää. Legoa ostan pääasiassa käytettynä, mutta myös uutenakin jonkin verran.

Lapsille kyllä kelpaa myös tavallisten ketjujen ja markettienkin vaatteet.

Silloin kun asuttiin vuokralla jakun ei ollut lapsia olin himoshoppaaja, ostin paljon kuteita ja merkkisellaisia, aivan liikaa. Esikoisen synnyttyä aloin ostamaan hänelle ladukkita merkkivaatteita, niistä on jäänyt hyvin kuopuksellekin ja siltikin lähes uudenveroisia vielä ovat. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Nyt kun rakensimme oman talon, täytyy kyllä miettiä mitä ostaa, on menoja ihan eri malliin. Pamostan kuitenkin laatuun ja ostan Alesta merkkikamoja. Itselleni en osta läheskään niin usein enää vaatteita, mutta silti sitä edelleen ostaa laadukkaita vaatteita, kun halvemmat ovat usein sellaista pintamuotia ja kulahtavat parin pesun jälkeen. Marketeista en osaa vaateita itselle ostaa lapsille jotain.Ja voihan niitä laatuvaatteita itsellekin ostaa alesta.

Lego on myös mun suosikkimerkki lapsille.

jotkut köyhät ostaa kallista sen takia että se joissakin tapauksissa on paljon kannattavampaa, kuin ostaa halpaa jonka saa taas kohta vaihtaa uuteen.

itse suosin sitä mikä näyttää ja tuntuu hyvältä. en kyllä koskaan oo maksanu toppahaalaristakaan yli 50e.

kiinnostukseni kohde heräsi siihen että te jotka käytätte paljon kalliita merkki vaateita ;kuinka asutte? Paljonko asunnossanne neliöitä?minkä arvoinen asunto? omistus-vuokra?missä päin maatamme? ok-rivi-vai kerrostalo?

Tampere, neliö, kerrostalo, velaton, myyntihinta pyöreästi tähän heitettynyt hieman yli 200.000, molemmilla (tilastojen mukaan) hyvä palkka, kaksi autoa (BMW ja Jeeppi, joka vaihtuu kyllä juuri Audiksi). Yksi lapsi. Käytän paljon merkkivaatteita - alkaen siis Bumerang, Gant, Filippa K:sta aina Chloé:n, Pradan, Burberryn, Marc Jacobsin ja Mulberryn tuotteisiin. Ostan suhteellisen vähän, mutta laadukasta. Perusvaatekaappi koostuu laadukkaista tuotteista, joita täydennän myös sitten edullisemmilla vaatteilla.

Miksi merkkivaatteita? Kuinka moni Suomessa edes tunnistaa merkkivaatteen, joten jos ei hirveitä-tacky-logoja ole näkyvillä (Burberryn ruutukuosi, Luiskan monogrammi, hyi!) niin taitaa olla ulospäin ihan sama mitä rytkyjä on vetänyt niskaansa. Itse käytän koska haluan ostaa laadukasta (ei tarvitse heittää heti roskiin ja kuormittaa luontoa), tuntuvat hyvältä, istuvat hyvin eivätkä ole välttämättä valmitettu hikitehtaalla Bangladeshissa.

Mulla ei oo paljoa rahaa käytössä vaatteisiin, joten siksi ostan merkkivaatetta -tai sanotaanko, että laatuvaatetta. Niille on aina kolme käyttäjää, joten parempi kestää :D Kirppariltakin löytää ja alennusmyynneistä.

Kallis merkkivaate taitaa olla suhteellinen käsite. Meillä ei käytä Espritiä ja Legoa kalliimpaa lapset eikä aikuiset, vaikka varaa voisi ollakin, mutta ei siinä laatu enää niin paljoa parane.

Yhteistyössä