Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?

vvvvvv
Alkuperäinen kirjoittaja kuukaudet:
Katson kuukausien päivien määrän rystysistä. Samoin "kellot kohti kesää"

Tuo valkosipuli oli uus... ja kohta varmaan unohdan sen kuten unohdin sen tosi hyvän muistisäännön Ranskan lipulle, jonka just vasta pari viikkoa sitte opin.
sil vous plait
 
Anse Dmrrn (Saksan akkusatiivin ja datiivin taivutuspäätteet tuollai lyhykäisesti) Tällä mä täytin rakennetehtävät yo-kirjoituksissa, piti opetella vaan myös se

an auf hinter in neben uber unter vor und swichen... en osaa tuota enää kirjoittaa mutta saksanmaikka sanoi sitä Hääyöaikeeksi.

datiiiville durch fur gegen oche um.

PuiMuri: P=ui ja u=ri eli näitä sähkölaskennassa tarvittavia kaavoja.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Itsellä ikuisesti syöpynyt mieleen miten muistaa planeettojen järjestyksen. merkurius, venus, maa ja mars vielä menee, mutta etenkin saturnus, neptunus ja uranus ovat vaihdelleet järjestystä..

Eli: Moni Vanha Maamies Miettii: Joko Se Uusi Nauris Pilkistää.
-->
Merkurius Venus Maa Mars Jupiter Saturnus Uranus Neptunus Pluto
Mun mielestä on ihan yhtä helppo opetella suoraan noi planeetat, eikä tuollaista toista litaniaa...
 
vieras
Än on typpi ja oo on happi. Semmonen larratus mulla oli. Muitakin oli alkuaineista mtuten muista enää. Lisäksi S on rikki koska sänky on rikki. :D

Ei meinannu alkuaineet pysyä päässä mulla. :)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Än on typpi ja oo on happi. Semmonen larratus mulla oli. Muitakin oli alkuaineista mtuten muista enää. Lisäksi S on rikki koska sänky on rikki. :D

Ei meinannu alkuaineet pysyä päässä mulla. :)
Ferrari on rautaa... eli Fe on rauta :)
 
kahden äiti
Lukion fyssasta on muistisääntö PUIMURI, eli P=U*I, Missä U=R*I.
Sitten toisen muistisääntöni olen ihan itseäni varten räätälöinyt: Meillä on lasten synttärit maalis- ja lokakuussa. Eli kun meillä on vietetty synttäreitä, käännetään kuun vikana viikonloppuna kelloja. Ja sitten vielä se yleinen sääntö, että kelloja käännetään aina kohti kesää. Mulla on siis aina kello oikeessa.
 

Yhteistyössä