Miehille kyssäri johon kyllä naiset saa kans vastata(työstä ja silleen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laitoshuoltaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laitoshuoltaja

Vieras
Eli kumpi on pahempi/parempi miehen mielestä : se että nainen on työtön vai se että nainen käy töissä siivoojana tai no laitoshuoltajana jos tarkkoja ollaan.
Miten on?

En ole mies, mutta sekä minun että puolisoni mielestä on työttömyys pahempaa kuin mikä tahansa työ. Laitoshuoltajat tekevät arvokasta työtä, joka valitettavasti on erittäin huonosti palkattua.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
laitoshuoltajathan tekevät tosi rankkaa ja aliarvostettua työtä, joka kuitenkin on mitä arvokkain ja ilman heitä missään koulussa,päiväkodeissa ymym ei olisi siistiä meidänkään lasten olla. Joten hattua nostan ja ehottomasti jos jonkun alan palkkaa nostettaisiin niin heidän! Sama kuten just luin roskakuskien ammatista..heitä ei kovin arvoseta mutta taivas varjele jos roskapöntöt on täynnä ni kyllä tulee ikävä..ja jos joku lakko tulee niin hyvin moni harmittelee.

Työ kuin työ on arvokasta, vaikka henkilökohtaisesti epäilen, olisiko minulla kovin paljon yhteisiä mielenkiinnon- tai keskustelunaiheita laitoshuoltajan kanssa - mitenkään heitä väheksymättä. (Onhan maailmassa muitakin miehiä kuin minä.)

Työttömyys ei sinällään ole paha asia sekään, vaan ihan ymmärrettävää etenkin näin laman aikaan. Toisaalta, jos työttömyys johtuu laiskuudesta/kouluttamattomuudesta/osaamattomuudesta hakea töitä, on se huono asia.

[QUOTE="mies";25179971]Työ kuin työ on arvokasta, vaikka henkilökohtaisesti epäilen, olisiko minulla kovin paljon yhteisiä mielenkiinnon- tai keskustelunaiheita laitoshuoltajan kanssa - mitenkään heitä väheksymättä. (Onhan maailmassa muitakin miehiä kuin minä.)

Työttömyys ei sinällään ole paha asia sekään, vaan ihan ymmärrettävää etenkin näin laman aikaan. Toisaalta, jos työttömyys johtuu laiskuudesta/kouluttamattomuudesta/osaamattomuudesta hakea töitä, on se huono asia.[/QUOTE]

kylä tiedän hyvinkin fiksuja ja sosiaalisia ihmisiä jotka tekevät siistijän työtä. Tuli vähän sellainen olo että onkohan sulla ylipäänsä kenenkään kanssa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja no hölömöö;25180002:
kylä tiedän hyvinkin fiksuja ja sosiaalisia ihmisiä jotka tekevät siistijän työtä. Tuli vähän sellainen olo että onkohan sulla ylipäänsä kenenkään kanssa... :D
En kai minä kieltänytkään laitoshuoltajien fiksuutta tai sosiaalisuutta. Ihan yhtä lailla epäilen, olisiko laitoshuoltajalla tai siistijällä tarpeeksi yhteistä minun kanssa.

No mun mielestä aina parempi jos tekee jotain työtä (jos prostituoidut jne aikuisviihteen ammattilaiset jätetään tässä laskuista).

Olen koulutukseltani it-insinööri mutta olen ennen opintoja työskennellyt myös myymäläsiivoojana. En usko että älykkyyteni tai keskustelukykyni on olennaisesti erilainen ollessani järjestelmäasiantuntijana tai siivoojana.

Kysymys ehkää vähän outo mutta olin työtön ja pätkätyöläinen ja välillä niissä harjoitteluissa mistä ei mitää rahaa saa.No kouluttauduin laitoshuoltajaksi jo ihan vain siksikin et olis jotain tekemistä.
Ex kannusti et se on sentään työtä ja saat elämään muutakin kuin ne neljä seinää.Sain sitten sijaisuuksia ja tein niitä muutaman vuoden ja nyt ollu pian vuoden yhdessä paikaas tai no samassa missä niitä sijaisuuksi ollu. Exää ei siis haitannu et tein laitskarin hommia ja tosiaan kannusti ja oli ilonen kun töitä tarjolla kokoajan. Mutta nyt pelkään jo etukäteen sitä et jos nyt jonkun kanssa pääsee treffeille asti niin se on sitten siinä kun selvii et teen noit hommia.Vaikka mielummin teen noita hommia kuin olen työttömänä.Ja oikeestaan tykkäänkin hommasta(suurimmaks osaks siks kun työpaikka ja kaverit kivoja).

[QUOTE="vieras";25180070]Olen koulutukseltani it-insinööri mutta olen ennen opintoja työskennellyt myös myymäläsiivoojana. En usko että älykkyyteni tai keskustelukykyni on olennaisesti erilainen ollessani järjestelmäasiantuntijana tai siivoojana.[/QUOTE]
Niin, olen minäkin tehnyt duunarin hommia opiskellessa... Tarkoitin kuitenkin nyt henkilöistä, joille opiskelu ei vain ole se juttu, vaan he ovat ihmisiä, jotka mieluummin tekevät kuin pohtivat. (Tiedän myös, että siistijän työhön kuuluu opiskelu ennen työtä ja työssä.) Siksi en koe oloani luonnollisimmaksi heidän seurassa, eivätkä he todennäköisesti minun, jos parisuhteista puhutaan.
En minä silti heitä väheksy ja uskon, että hekin varmasti löytävät kumppanin.

[QUOTE="mies";25179971]Työ kuin työ on arvokasta, vaikka henkilökohtaisesti epäilen, olisiko minulla kovin paljon yhteisiä mielenkiinnon- tai keskustelunaiheita laitoshuoltajan kanssa - [/QUOTE]

Minkä alan työntekijän kanssa sitten luulisit, että niitä yhteisiä mielenkiinnonkohteita ja keskustelunaihaita olisi? :)

Itse keskeytin vaikean perhe- ja elämäntilanteen takia yliopisto-opinnot ja muutin miehen kanssa maatilalle. Mies on insinööri ja hän tekee sen alan töitä nyt sivutoimisesti ja aikoo jatkaa pelkästään insinöörinä kunhan saadaan maatila pois vaivoista. Itse olen välillä puolitosissani heittänyt, että hankkisin itselleni siivoojan ammatin ja tekisin niitä töitä kunnes pääsen jatkamaan yliopistossa ja pääsen tekemään sitä, mitä oikeasti haluan :) En usko, että siivoojan ammatti muuttaisi itseäni niin, ettei entisten ystävien ja opiskelukavereiden kanssa olisi enää mitään yhteistä. Se olisi vain joku työ jota tekee rahan takia (rahaa se on pienikin palkka :D) ja jonka voisi unohtaa kun tulee kotiin.

[QUOTE="vieras";25180211]Minkä alan työntekijän kanssa sitten luulisit, että niitä yhteisiä mielenkiinnonkohteita ja keskustelunaihaita olisi? :)[/QUOTE]
Kummallinen päivä, kun kaikki kaksplussan nykyiset/entiset siivoojat ovat entisiä tai nykyisiä yliopistorottia. ;) Ei kai teille ole mahdotonta myöntää, että osalla siivoojista ei yksinkertaisesti ole kapasiteettia korkeakouluopintoihin ja kun itsellä akateeminen koulutus sattuu olemaan käytynä, uskon olevani ihmisenä erilainen kuin he. Ihan yhtä lailla todennäköisesti he ovat erilaisia kuin minä. Eikä se estä tulemasta toimeen keskenään, osa tutuistani on tehnyt ja tekee nytkin siivoojan töitä.

En kuvittele olevani parempi, tärkeämpi tai mitään muuta. Erilainen, mutta varmasti monella tapaa myös samanlainen. Enkä kiistä, etteikö täydellinen kumppanini voisi olla siivooja, mutta lähtökohtaisesti uskon itseäni "lähempänä" olevan ihmisen olevan joku muu.
Olen silti vain yksi ihminen maailmassa, uskon, että siivoojille löytyy varmasti puoliso.

[QUOTE="mies";25180268]Kummallinen päivä, kun kaikki kaksplussan nykyiset/entiset siivoojat ovat entisiä tai nykyisiä yliopistorottia. ;) Ei kai teille ole mahdotonta myöntää, että osalla siivoojista ei yksinkertaisesti ole kapasiteettia korkeakouluopintoihin ja kun itsellä akateeminen koulutus sattuu olemaan käytynä, uskon olevani ihmisenä erilainen kuin he. Ihan yhtä lailla todennäköisesti he ovat erilaisia kuin minä. Eikä se estä tulemasta toimeen keskenään, osa tutuistani on tehnyt ja tekee nytkin siivoojan töitä.

En kuvittele olevani parempi, tärkeämpi tai mitään muuta. Erilainen, mutta varmasti monella tapaa myös samanlainen. Enkä kiistä, etteikö täydellinen kumppanini voisi olla siivooja, mutta lähtökohtaisesti uskon itseäni "lähempänä" olevan ihmisen olevan joku muu.
Olen silti vain yksi ihminen maailmassa, uskon, että siivoojille löytyy varmasti puoliso.[/QUOTE]

No en mäkään varmaan keksisi niin juttua ihan akateemisesti koulutuksen saaneen kanssa,mielummin otan sen duunarin,vaikka eihän sitä toisaalta voi näin ajatella jos joku kolahtaa niin se kolahtaa ja siinä ei silloin väliä onko roskakuski vai lääkäri.Mutta onhan se niin et ei niitä juttuaiheita ehkä niin löydy tai no en tiedä kun ei kokemusta.
Lähinnä nyt hain aloituksella sitä et mitä miehet nyt ajattelee jos nainen siivoaa työkseen ja onko se parempi kuin olla työttömänä. No tiedänpä et maailmassa on nyt ainakin yksi mies jolle se ei ollu ongelma,harmi vaan et se on ex nykysin.

Ainakaan laitoshuoltajan työ sairaalassa on ihan hyvin palkattua. Kouluja käymätön tienaa ekat 5 kuukautta 1490 euroa/kk +ilta- ja yölisät. 5kuukauden jälkeen peruspalkka nousee lähemmäs 1600 euroon.

Itse työskentelin laitoshuoltajana ja yleensä tilille tuli rahaa kuukaudessa reilu 2000 euroa, mikä on mielestäni ihan hyvä palkka kun otetaan huomioon se, että minkäänlaisia opintoja ei tarvita peruskoulun jälkeen. Kaiken lisäksi työ oli kevyttä ja jokainen päivä erilainen.

Ja kyllä mulla oli paljonkin yhteistä juteltavaa itseäni korkeammin koulutettujen kanssa. Kun koko sairaalassa on sama tavoite kaikilla, niin yhteistyö sujuu hyvin ja juttua riittää. Vaikka lähdin tuosta sairaalasta jo useeampia vuosia sitten, niin edelleen kaupoilla moikataan kun törmätään sen aikaisiin kirurgi, hoitsu ja huoltomies työkavereihin. :)

[QUOTE="mies";25180268]Kummallinen päivä, kun kaikki kaksplussan nykyiset/entiset siivoojat ovat entisiä tai nykyisiä yliopistorottia. ;) Ei kai teille ole mahdotonta myöntää, että osalla siivoojista ei yksinkertaisesti ole kapasiteettia korkeakouluopintoihin ja kun itsellä akateeminen koulutus sattuu olemaan käytynä, uskon olevani ihmisenä erilainen kuin he. Ihan yhtä lailla todennäköisesti he ovat erilaisia kuin minä. Eikä se estä tulemasta toimeen keskenään, osa tutuistani on tehnyt ja tekee nytkin siivoojan töitä.

Olen silti vain yksi ihminen maailmassa, uskon, että siivoojille löytyy varmasti puoliso.[/QUOTE]

Kuulostat aivan täydellisesti hiljattain yliopistotutkinnon saaneelta tai sitä havittelevalta mieheltä. Kun olin laitsarina saikkulassa, niin teitä tuli vastaan monia monia. Ja ohi meni että hulahti.
Mutta auta armias kun ne hieman vanhemmat (35-65v.) akateemisen koulutuksen saaneet, vaativaa ja vastuullista käytännöntyötä tehneet sekä ympäri maailmaa tunnustusta saaneet erikoislääkärit tulivat vastaan, niin eipä ollut enää koulutuksen korkeudella merkitystä. Niistä ei reipas ja hyväntuulinen laitsari meinannut irti päästä, niin paljon oli yhteistä juteltavaa ja naurettavaa. Vieläkin on niin ikävä niitä herrasmiehiä, että meinaa ihan harmittaa kun olen sen taakseni jättänyt ja lähtenyt opiskelemaan ihan 'kunnon ammattia....'

Jaa', itse valmistuin keväällä hallintotieteiden maisteriksi ja siivoan tällä hetkellä, koska tässä kaupungissa ei ole minulle mieleistä oman alan työtä. Muutunkohan ihmisenä jotenkin täysin kun saan oman alan töitä? Toivottavasti en ainakaan samanlaiseksi ylemmyydentuntoiseksi henkilöksi kuin sinä =)

Kuulostat aivan täydellisesti hiljattain yliopistotutkinnon saaneelta tai sitä havittelevalta mieheltä. Kun olin laitsarina saikkulassa, niin teitä tuli vastaan monia monia. Ja ohi meni että hulahti.
Mutta auta armias kun ne hieman vanhemmat (35-65v.) akateemisen koulutuksen saaneet, vaativaa ja vastuullista käytännöntyötä tehneet sekä ympäri maailmaa tunnustusta saaneet erikoislääkärit tulivat vastaan, niin eipä ollut enää koulutuksen korkeudella merkitystä. Niistä ei reipas ja hyväntuulinen laitsari meinannut irti päästä, niin paljon oli yhteistä juteltavaa ja naurettavaa. Vieläkin on niin ikävä niitä herrasmiehiä, että meinaa ihan harmittaa kun olen sen taakseni jättänyt ja lähtenyt opiskelemaan ihan 'kunnon ammattia....'
Joo joo... Montakohan kertaa tässä pitää rautalangasta vääntää, että ihmisen arvostus ei perustu koulutukseen ja parisuhteessa tärkeintä on luonteiden ja yhteisten mielenkiinnon kohteiden samankaltaisuus. Jostain syystä tulen itsekin hyvin toimeen työpaikan siivoojien kanssa ja small talk -keskustelunaiheita löytyy arkiseen kommunikointiin.

Onko se niin hankala hyväksyä, että erilaisista "lähtökohdista" tulevilla ihmisillä saattaa olla erilaiset mielenkiinnon kohteet ja arvot? Eikä meistä kukaan ole toista tärkeämpi tai "parempi" koulutuksesta, työstä tai palkasta riippumatta.

Tuskin on myöskään mikään ihme, jos iloinen ja sosiaalinen ihminen - sukupuolesta riippumatta - löytää keskustelukumppaneita.

Jaa', itse valmistuin keväällä hallintotieteiden maisteriksi ja siivoan tällä hetkellä, koska tässä kaupungissa ei ole minulle mieleistä oman alan työtä. Muutunkohan ihmisenä jotenkin täysin kun saan oman alan töitä? Toivottavasti en ainakaan samanlaiseksi ylemmyydentuntoiseksi henkilöksi kuin sinä =)
Ymmärrätkö kirjoittamani tahallasi väärin? Ja voisitko kertoa, miksi ihmiset lähes poikkeuksetta avioituvat suurin piirtein saman koulutustaustan omaavien ihmisten kanssa?

Yhteistyössä