Miehet eivät tee aloitetta, jos nainen on liian älykäs.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stereotyyppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stereotyyppi

Vieras
Juteltiin muutamien ystävien kanssa entisistä, ja mainitsin siinä sitten että ei mulla ole niin kauheasti niitä entisiä, kun ei minulle kovinkaan moni ole kiinnostustaan osoittanut koskaan. Kaverit sitä ihmettelivät, mutta sitten eräät heistä keksivät syyksi sen, että miehet eivät lähesty liian älykkäitä naisia.

Sanokaa mulle, että ei se noin mene :headwall: En ole mikään susiruma, vähän erikoinen ehkä mutta ihan kauniiksi sanottu. Mutta eikö tuo nyt ole aika paksua skeidaa, että joku älykkyys tai älykkäältä näyttäminen karkoittaa vastakkaisen sukupuolen? :o

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
:D

Mutta siis totta sinänsä, että se joka on suunapäänä ja aina joka asiassa oikeassa on hieman rasittava. :xmas:

En mä ole sen tyyppinen, yleensä en viitsi tuputtaa omia ajatuksiani muille, jos niitä ei erikseen kysytä. Enkä itse pidä älykkyyttä mitenkään hallitsevana luonteenpiirteenäni, vaikka tiedän kyllä että olen älykäs.

Minusta tuo tuntui lähinnä sellaiselta lohdutus-tekosyyltä :/ Joo siis entiset on entisiä, mutta minkäs teet että aina jää vähän nolot fiilikset kun muut ihmettelevät, että miksi mulla niitä entisiä ei juuri ole, tai miksi ei ole yhdenillan juttuja tai muuta vastaavaa. No mistäs niitä olisi, kun ihmiset pysyttelevät kaukana? :whistle:

Fiksu nainen osaa silloin näytellä vähän tyhmempää.

Mutta siis totta sinänsä, että se joka on suunapäänä ja aina joka asiassa oikeassa on hieman rasittava. :xmas:

Hmm... Mutta eihän älykkyys ja päällepäsmärin luonteenlaatu kulje käsi kädessä sen enempää naisilla kuin miehilläkään.
On mielenkiintoista, millainen mielikuva monelle ihmiselle syntyy älykkäästä miehestä ja älykkäästä naisesta. Älykäs mies herättää mielikuvan kammiossaan kyyhöttävästä neropatista, joka kehittelee ihmiskuntaa hyödyttäviä keksintöjä. Älykäs nainen taas aikaansaa mielikuvan besserwisseristä kotkottajasta, joka jyrää alleen kanssaeläjänsä ja koettaa lähinnä toitottaa kaikille kuinka älykäs on :xmas: (luin aiheesta yhden artikkelin joskus)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Hmm... Mutta eihän älykkyys ja päällepäsmärin luonteenlaatu kulje käsi kädessä sen enempää naisilla kuin miehilläkään.
On mielenkiintoista, millainen mielikuva monelle ihmiselle syntyy älykkäästä miehestä ja älykkäästä naisesta. Älykäs mies herättää mielikuvan kammiossaan kyyhöttävästä neropatista, joka kehittelee ihmiskuntaa hyödyttäviä keksintöjä. Älykäs nainen taas aikaansaa mielikuvan besserwisseristä kotkottajasta, joka jyrää alleen kanssaeläjänsä ja koettaa lähinnä toitottaa kaikille kuinka älykäs on :xmas: (luin aiheesta yhden artikkelin joskus)

Niin mutta miten älykkyys sitten ilmenee, ellet sitä tuo esiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Niin mutta miten älykkyys sitten ilmenee, ellet sitä tuo esiin?

Tottakai älykkyys jollakin tavalla ihmisessä ilmenee, oli sitten kyse minkä tasoisesta älykkyydestä tahansa... Tarkoitin, ettei älykäs ihminen ole rasittava päällepäsmäri sen useammin kuin vähemmän älykäskään ihminen

Erimieltä, älykkyys on ainakin minusta kiehtova piirre, kunhan kyse ei ole näsäviisaudesta tai ärsyttävällä tavalla omasta älykkyydestään hyvin tietoisen ihmisen itsensä esiintuomisesta.

Itse pidän keskusteluista älykkäiden naisten kanssa, eikä minua haittaa se että oma älykkyys ei yllä samalle tasolle, ainakaan silloin jos toinen edes yrittää "laskeutua" hieman jotta keskustelusta tulee kohtuu tasavertainen.

En siis tarkoita sitä että esittäisi tyhmempää kuin onkaan vaan sitä että malttaa selittää siten että hieman pidemmilläkin piuhoilla pysyy mukana keskustelussa. :D

Mieleeni tulee eräs keskustelu erittäin älykkään naisen kanssa, oli jännä huomata että jos itse pystyi lähestymään jotakin asiaa esim. kolmelta tai neljältä kantilta, kuinka hän pyöritteli asiaa kuin palloa ja haki uusia kulmia liukuhihnalta..Kiehtovaa.

Lisäisin vielä etä usein älykkäillä naisilla myös hyvä itsetunto joka on myös minuun vetoava piirre.
Tosin voihan olla että Fed on oikeassa siinä että kaikkein älykkäimmillä voi olla ongelmia suhtautumisessaan muihin, ainakin monilla neroilla ollut sosiaalisia ongelmia, mutta käsittäisin että nyt ei kuitenkaan puhuta aivan "yli älykkäiden" marginaali ryhmästä.

Sitäpaitsi älykkäässä naisessa enemmän haastetta, ainakin jos mennään pari pykälää itseään "ylemmäs"... :D
Sehän vain houkuttaa testaamaan mahdollisuuksiaan.. B) :laugh:

Ja vielä stereotypioista puhenollen; miksi hitossa miehen pitäisi tehdä aloite?

Onhan se kivaa vaihtelua :xmas:

Mutta ihan tosissaan, toisille tehdään usein aloitteita. Siis yleensäkin tutustumisaloitteita. Toisille ei. Minä olen vaikeasti lähestyttävä kuulemma, vaikka olen oikeasti ihan kiva ihminen :|

Yhteistyössä