Miehessä vika ja ei keskustele

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minä

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
3 471
0
36
Miehellä hieman huono sperma ja mies haluton hoitoihin, koska teoriassa voi hänenkin spermalla raskaaksi tulla. Muutama inseminaatio tosin takana, mutta mies haluton keskustelemaan jatkosuunnitelmista tai etenemään. Tai edes miettimään adoptiota. Joka ei tosiaan mahdollista, koska emme ole edes naimisissa. Totta tosiaan, kyllä hän kuulemma haluaa naimsiin jne...Ja itselläni ikää pian 35-v. Minulla entisestä suhteesta yksi lapsi ja tulin siinä 3-kympin tienoolla raskaaksi hyvin nopeasti.

Mitä mieltä olette? En haluaisi menettää tässä odotellessa mitä tehdä, siis mahdollisuuksiani saada lisää lapsia ja mies. Siis jos vain tarpeeksi odotamme, niin eipä tarvi miettiä, kyllä muutamassa vuodessa mahdollisuudet tippuvat raskauden suhteen jo paljon. Ei toki kaikilla naisilla, mutta sen varaan en halua laskea.

Milloin miehen huonon sperman laatu paljastui? Oletko antanut hänelle aikaa? Meillä miehellä on perinnöllinen sairaus, joka paljastui 2001. 2003 lähdettiin insseihin luovutetuilla siittiöillä. Mies sai rauhassa kypsytellä ajatusta hiljaisuudessa. En painostanut. Varsinaisesti 2003 aloin painostaa, että nyt olisi aika ja siihen sitten myöntyi.
Mutta jos teillä on erilaiset toiveet ja unelmat niin sitten ei ehkä ole mahdollista jatkaa yhdessä, jos toinen ei tee myönnytyksiä. Jos olet varma, että kaipaat vielä yhtä lasta ja koet elämäsi vahvasti vaillinaisesti ilman sitä, lähtisin tavoittelemaan tuota unelmaa NYT. Ikä sinulla on 35 ja silloin aikaa ei hirveästi ole. Tee tämä miehelle selväksi. Jos mies ei taas halua lapsia enää niin jomman kumman täytyy myöntyä tai tulee ero. Jos myöntyy toiselle kannattaa pohtia asiat tarkkaan, ettei myöhemmin tule katkeraksi. Meillä lapsia olen aina minä halunnut enemmän ja olen myös painostanut "sopivasti". Olen alusta asti heti seurustelun alusta sanonut, että haluan lapsia ja miehen sairaudet ei tähän vaikuta. Meillä on riitoja ollut, mutta asioista on puhuttu avoimesti. Ja mieheni on siis todella isä lapselleen vaikka ei biologinen isä ole. Se on siis mahdollista, hyvä isäsuhde ilman biologista sidettä.Nyt yritetään toista lasta samalla reseptillä.

Tiennyt kyllä jo vuosikymmenen. Ja jostain syystä kuvitellut että ei saisi koskaan omaa, vaikka IVF yms olleet jo kauan käytössä ja julkisuudessa. Minä sitten sanoin että toki yrittää voi hoidoilla. Ja nyt sitten laatu on huonosta juuri alle minimien, vaihtelee.

Hänestä voitaisiin yrittää normaalisti vuoden tai sitten insem. vuoden, mutta minulle ikää karttuu kaiken aikaa... Eto on kai se, että minulla on kuitenkin hedelmällisyydessä rajallinen aika. hän voi yrittää hitaasti luomuna vaikka 5-kymppisenä.

Minusta olisi hyvä miettiä miten tehdään ja edetään, jotta ei jäisi sitten ilman. Esim. adoptioon on jonot ja luovutettuja ei saa ehkä enää kauan kun lakiesitys menee läpi. Kun tuttavapiirissä on henkilöitä, joilla jo pari vuotta kaikilla hoitoyrityksillä, ja ei tulosta.

Niin, minustakin pitäisi olla varmemmalla pohjalla, en voi tehdä ratkaisua että katsellaan hissukseen. Hänellä on olut miettimisaikaa ennen minua ja minunki n kanssa jo. Mutta koskaan ei ole "kiirettä" vaikka vauva saisi olla heti nyt. Tutkimukset ym olisi mielellään siirtöänyt eteenpäin ja IVF kanssa koska tavalliset paritkin yrittävät "jopa" vuoden tai kauemmin...

Voi, aika ikävä tilanne. Teidän on kyllä ehdottomasti jo aika aloittaa hoidot, jos yhteisiä lapsia haluatte saada, juuri ikäsi vuoksi. Miehelläsi hoitojen avulla suuret mahdollisuudet tulla isäksi, todennäköisesti tuolla mikroinjektiolla onnistuis. Jos yksikin elävä siittiö löytyy, eikä senkään tarvi olla parasta priimatavaraa, niin todella hyvät mahdollisuudet onnistua hoidoissa. Ikävä kyllä tuo ikä saattaa jo vaikuttaa hoitojen kestoon, mutta kun sinulla on jo yksi lapsi aikaisemmin (jos muistan oikein) niin raskaaksi tulo on todennäköisesti sinun puoleltasi aika helppoa. Kuinka hyvin miehesi on perillä nykyisistä tehokkaista lapsettomuushoidoista? Ja onko hän varmasti halukas isäksi? Ehkä hänellä pelottaa isyys jostakin syystä? Ehkä teidän pitäisi tilata aika esim. seksuaaliterapeutille, parisuhdeneuvontaan tai lääkärille ja ihan vain keskustella asiasta ja erilaisista vaihtoehdoista? Jotenkin tuli vain sellainen käsitys tuosta sinun kirjoituksesta, että ehkä siinä voisi olla takana muutakin kuin vain halu yrittää luomusti? Voin olla väärässä, mutta jotakinhan teidän täytyy alkaa tehdä ja pian.
Ikävä tilanne, mutta kyllä sinä vielä oikeat ratkaisut ja vastaukset löydät! Otat vain rauhallisesti, ajattelet järjellä ja haet tarvittaessa apua ulkopuolisilta. Yrittäkää puhua! Tsemppiä!

Kiitos vaan tsempeistä. Niin kyllä tulee itselle mieleen että onko takana mujutakin. Vaikka sanoo aina että lapsi saisi jo olla tässä ja nyt...Mutta helppo puhua kun niin ei ole. Minäkin mielelläni lähtisin nyt ja niin pian kun mahdollista vaikka Havajille...No lapsi on lapsi ts. miehet vaihtuu, mutta...

Osalla ns. "terveistä" tutuista on hoidotn menneet helpolla minua vanhemmistakin, siis inseminaatioilla ja siis syy ei ole ollut naisessa. Luulen että se alkion kiinnittyminen on ongelma, koska varmasti siinä mukana on alkiosta/kohdusta erittyviä välittäjäaineita, ei se ihan summittain siellä liiku. Ja IVF(/ICSI kun hedelmöittyminen tapahtuu kehion ulkopuolella. Joten saa nähdä. Yhtään kiertoa en kuitenkaan aio hukata. Omalta puoleltani.

Yhteistyössä