Mieheni ystävä tunnusti minulle tunteitaan ja puran omia tuntojani nyt tänne palstalle

  • Viestiketjun aloittaja Täysi yllätys
  • Ensimmäinen viesti
Täysi yllätys
En oikein tiedä, kuinka suhtautua tähän asiaan. Ehkä ei pitäisi suhtautua mitenkään, antaa vain asian olla, mutta silti tilanne mietityttää.

Miehelläni on hyvä ystävä, jonka hän on tuntenut muutaman vuoden ajan työympäristöstään ja itse olen tavannut tämän ystävän ensimmäisen kerran vasta puolitoista vuotta sitten. Ystävä on naimisissa oikein mukavan naisen kanssa.

Nyt tällä viikolla tapasimme taas porukalla ja samalla sovimme, että laitetaan toisemme facebook kavereiksi. Se oli tosi kiva ajatus, pidän molemmista henkilöistä todella paljon, olen pitänyt alusta lähtien. Ja meillä kaikilla tuntuu synkkaavan keskenään tosi hienosti.

Mutta siis se mieheni ystävä. Hän on tosi ujo tavallaan, mutta toisaalta tosi rento ja huumorintajuinen. Vaikea selittää. Oikein mukava kuitenkin, kun päästään aina jutuissa vauhtiin ja hyvin mukavaa seuraa. Ei ole koskaan ollut erityisen flirtti tms. mikä tietysti on ihan hyvä, koska molempien puolisot ovat aina paikalla. Eikä koskaan ole käynyt mielessä, että hän ajattelisi minusta yhtään mitään enempää kuin että olen kaveri tai hänen ystävänsä vaimo.

Facebookissa juttelimme tässä yksi ilta niitä näitä, kun olimme sattumoisin linjoilla samaan aikaan. Ei mitään ihmeellistä. Suunnittelimme lähinnä, että mitä teemme porukalla seuraavaksi. Sitten hän kertoi, että hän yrittää "käyttäytyä kunnolla" ja ihmettelin, että ainahan hän käyttäytyy. Vähitellen hänen johdollaan keskustelu eteni siihen, että hän omien sanojensa mukaan kertoi ajattelevansa minua usein ja on pitänyt minusta ehkä liikaakin jo siitä hetkestä, kun tapasimme ensimmäisen kerran. Ja jatkoi sitten ajatustensa kertomista hetken aikaa, lähinnä siis kertoi ajattelevansa minua paljon ja että hän odottaa aina, kun nähdään, koska hän saa aina halauksen. Olen kova halaamaan ystäviäni. Olin todella yllättynyt tästä, en osannut ollenkaan aavistaa tällaista ja hän vaikutti olevan ihan tosissaan. Kyseli, että pelästyttikö hän minut tai olenko vihainen tms. En pelästynyt enkä ole vihainen, mutta todella yllättynyt.

Tavallaan, mikä itseäni tässä mietityttää on se, että kun olen itse lasten kanssa tällä hetkellä kotona eikä ole sellaista "sosiaalista elämää", mitä on aiemmin ollut. Mutta en myöskään ole sitä varsinaisesti kaivannutkaan. Nyt tämä tällainen huomio, jos sitä nyt siksi voi sanoa, tuntuu tavallaan tosi hyvältä. Vaikkakin se tuli sellaiselta taholta, jota en ole koskaan ajatellut mitenkään erityisesti muuten kuin ystävänä enkä ajattele nytkään. Jotenkin vain se nyt hivelee itsetuntoa ja on saanut omat ajatukseni laukkaamaan. Nyt kun näen hänen olevan linjoilla facebookissa, sydämeni hypähtää jostain syystä, jännityksestä ehkä?!

Ei siis ole kyse ihastumisesta, omalta osaltani siis ainakaan, mutta silti on kova kiusaus antaa tämän tilanteen jatkua, vaikka tiedän, että se olisi väärin itseäni, miestäni, tätä mieheni ystävää ja hänen vaimoaan kohtaan. Eli kaikkia kohtaan. Luultavasti yritän jatkossakin kierrellä näitä tilanteita, mikäli niitä enää tulee vastaan. Mahdollisesti ei enää. Enkä todellakaan tule pettämään miestäni enkä ketään tässä, halusin vain johonkin purkaa tuntojani tästä asiasta, koska kenellekään oikeastaan en voi asiasta puhua ja tilanne silti mietityttää monelta kantilta.

Jostain syystä minulla on myös huono omatunto, vaikken ole mitään väärää tehnyt tai sanonut. Olen todella hämilläni ja toivon, että pystyn jatkamaan hänen kanssaan ystävänä aivan kuten tähänkin saakka. Sellaista tilannetta tuskin tulee, että olisin hänen kanssaan kahdestaan missään. Aina on tähänkin saakka ollut hänen vaimonsa ja minun mieheni siinä mukana. En tule kertomaan tästä miehelleni, koska sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä, jos hän ei sitä tiedä. Heidän ystävyys siinä menisi ja tiedän sen olevan tärkeä heille molemmille. Siksi tavallaan ihmettelen, miksi mieheni ystävä ylipäätään kertoi mitään, jos vaikka tunteekin jotain minua kohtaan. Mitä hän sillä oikeasti haki?!

Mutta siis kiitos, kun sain purkaa. En odota mihinkään mitään vastausta, mutta tietysti luen mielelläni ajatuksia, josko niistä saisin vähän selvyyttä omaan päähäni. Jos sitä nyt mitenkään erityisesti tarvitsenkaan, yllätys vain oli niin suuri että se jotenkin sai minulta ajatukset aika sekaisin.

Kiitos, kun jaksoit lukea tämän kirjoituksen. :)
 
No näitä nyt riittää ihmiskunnassa. Toiset ilmoittaa kiinnostuksensa, toiset ei. Itse oli erittäin vahvasti ja eroottisesti ihastunut/rakastunut ekan aviomieheni veljeen reilun parin vuoden ajan. Ei hän tiennyt asiasta (todennäköisesti/toivottavasti!). Jouduin yksinkertaisesti tappamaan tunteeni. Joskus se on ainoa vaihtoehto...
 
*
Musta tuntuu luettuani sun vuodatuksen, että olet vain nyt niin "otettu" tästä miehen osoittamasta huomiosta. Olisitko ajatellut hänestä koskaan samalla tavalla, jos hän EI olisi paljastanut tunteitaan?! Eli läpättäisikö sydämesi, jos tietäisit esim. että mies on umpirakastunut vaimoonsa eikä osoittaisi mitään huomiota sinulle...? Mieti mieti mieti...
 
mametsu
Pieni piristys elämääsi...mukavaa, mutta tee selväksi että ei voi jatkua pitemmälle...Tottakai hivelee itsetuntoa, jos joku muukin kuin oma mies osoittaa mielenkiintoa :) Sellaiset ei haittaa mielestäni, eikä tarvitse puolisolle kertoa.

Tosin, hankalaa jos ja kun tapaatte sitten porukalla että miten suhtautua tähän mieheen...mutta jos olet luonteeltasi rento ja "ei jännittäjä" niin olet varmaan niin kuin ennenkin...:)
 
"huh"
Mä toivoisin, että mulle (samassa parisuhteessa reilut 14 vuotta eläneelle kolmen lapsen äidille) ei kukaan koskaan tulisi kertomaan tuollaista. En suoraan sanottuna haluaisi tietää. Ainakin omalta puoleltani nimittäin nuo yhteistapaamiset menisivät jotenkin vaivauttaviksi. Ei tiedä, miten olisi tai mitä sanoisi, jotta ei ruokkisi tilannetta yhtään enempää. Ja toisaalta olisi koko ajan pelko siitä, että mitä jos se ihastuja kertookin sille omalle kumppanilleen ja myös minun kumppanilleni asiasta. Siinä voisi koko pakka seota. Ja tuskinpa oma kumppani tykkäisi, kun kävisi ilmi, että olen itse tiennyt asiasta koko ajan, mutta en ole kertonut kumppanille mitään. Ei kiitos, ei enää ikinä tuollaisia sotkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: Kuunainen
[QUOTE="huh";24507755]Mä toivoisin, että mulle (samassa parisuhteessa reilut 14 vuotta eläneelle kolmen lapsen äidille) ei kukaan koskaan tulisi kertomaan tuollaista. En suoraan sanottuna haluaisi tietää. Ainakin omalta puoleltani nimittäin nuo yhteistapaamiset menisivät jotenkin vaivauttaviksi. Ei tiedä, miten olisi tai mitä sanoisi, jotta ei ruokkisi tilannetta yhtään enempää. Ja toisaalta olisi koko ajan pelko siitä, että mitä jos se ihastuja kertookin sille omalle kumppanilleen ja myös minun kumppanilleni asiasta. Siinä voisi koko pakka seota. Ja tuskinpa oma kumppani tykkäisi, kun kävisi ilmi, että olen itse tiennyt asiasta koko ajan, mutta en ole kertonut kumppanille mitään. Ei kiitos, ei enää ikinä tuollaisia sotkuja![/QUOTE]

Mulla kävi niin, että aikanaan elin hyvin onnettomassa avioliitossa ja todellakin ihastuin erittäin vahvasti silloisen mieheni hyväkäytöksiseen, huomaavaiseen ja lapsirakkaaseen veljeen. Hän edusti kaikkea sitä mitä kaipasin, ja oli myös seksuaalisesti erittäin puoleensa vetävä. Ei kuitenkaan tullut mieleenikään, että olisin voinut tunteitani paljastaa, mutta meinasin kuolla ikävästä ja kaipuusta häntä kohtaan. Tunteiden tappaminen oli kivulias tie, ja siinä meni vuosia. Usein vältin menemästä yhteisiin tilaisuuksiin, minne tiesin tuon miehen vaimoineen tulevan. Parempi niin. Tänä päivänä olen kiitollinen, että en sotkenut asioita yhtään enempää. Tuo ihastuminen/rakastuminen on vain kaunis muisto :)
 
dj
Huono omatunto on hyvän vaimon merkki ;) vaikket mitään väärää olekaan tehnyt. On luonnollista, että tilanne hivelee itsetuntoa, älä suotta kuvittele tilanteeseen muuta.

Kerro tälle kaverille vaikka fb:n kautta miltä sinusta tuntuu. Muille ei kannata puhua, koska selvästi haluat pitää oman parisuhteesi kunnossa ja välttää muidenkaan häiritsemistä. Kerro, että et ole koskaan ajatellut häntä muuten kuin kaverina etkä voi kuvitella muuta. Että olet sitoutunut mieheesi ja rakastat häntä, etkä missään tapauksessa halua loukata häntä tai vahingoittaa hyvää suhdettanne. Kerro, että mielelläsi olet edelleen kaveri, mutta toivot, ettei kaveri olisi avautunut sinulle - tunnet nyt olosi vaivaantuneeksi yhteisissä tapaamisissa. Älä jaa säälipisteitä, tee selväksi, ettet ole kiinnostunut, ja ilmaise toiveesi, ettei tämä vaikuttaisi etenkään miehesi ja hänen suhteeseen.

Halaamisen lopettaminen yht'äkkiä voi vaikuttaa kummalta, mutta sihenkin näppärästi voi keksiä "lievennyksiä", kuten vaikka flunssainen olo niin on parempi olla halaamatta, tai halata hyvin pikaisesti koska on kiire muihin hommiin - vaikkapa ruoka uunissa tms. Kyllä se siitä helpottaa.
 
Kaverihali
Jep. Selvä tapaus. Ihastus tulossa! Just tuo "en aio pettää mutta haluan jatkaa ystävyyssuhdetta" on aloittelevan pettäjän merkki. Uskon, että vilpittömästi ajattelet noin ja se juuri aiheuttaa sen että et osaakaan varoa tunteita kun ne iskevät.

Tilanteesi tulee jatkumaan siten että syksyn tullen viestittelynne tihenee ja luultavasti tiedosa on myös kahden keskeisiä tapaamisia kahvilassa. Juttelette, ja sillä tavalla luot emotionaalisia siteitä tuohon mieheen. Hän luultavasti ymmärtää sua paremmin kuin oma miehesi ja muuta. Olet koukussa ensi kuun puolivälissä.
 
"jeppuli"
Kyllähän tuollainen itsetunto hivelee.

Itsellä vähän saman tyyppinen tapaus.
Miehen ystävä (ollut ala-asteelta asti) on antanut mun ymmärtää että on kiinnostunut.
Ja tämän miehen ystävän vaimo on myös tietoinen asiasta.
Ja siis 13 vuotta ollaan nyt tunnettu ja pidän tätä pariskuntaa myös ystävinäni

Muistan ekan kerran vihjailun kun oltiin tunnettu parisen vuotta. Oltiin porukalla baarissa, mieheni ei ollut sillä reissulla. Tää mies pyysi mua hitaalle tanssimaan, ja muistan kuinka hän mulle tanssiessa totes et ""Matti" ei kyl tykkäis jos tietäis" minä sitä sit ihmettelin ku on sitä ennenkin tanssittu oman porukan miesten kanssa niin nopeita ku hitaitakin.

Myöhemmin, joku vuosi nyt takaperin, tää mies on pariin kertaan vihjannut ihan muidenkin kaveriporukan kuullen tyyliin "tässä huoneessa on kaks ketkä mulle kelpais", toinen oletettavasti oma vaimo. Tokalla kerralla mullekkin selvis aika selvästi että se toinen olen minä.
Mun mies ei ole koskaan ollut paikalla kuulemassa näitä.

No sit oli yks baarireissu porukalla, mies ei mukana.
Oltiin päissämme kaikki. Tää mies tahtoi suudella mua, noo... se on aika "normaalia" mein porukassa että tämmösissä tilanteissa saatetaan pussata. Suudeltiin. Mut se ei olis riittäny tälle miehelle, vaan se oli sit tulossa koko ajan huulille. Yht äkkiä olinkin keskellä riitaa.... ymmärrettävästi.
Tämän jälkeen koitin puhua miehelleni tästä asiasta, kertoa mitä tää mies on joskus aikaisemmin sanonu ym. mut mies ei uskonut.

Mentiin porukan illan viettoon ja huomasin jossain vaiheessa iltaa että tää mein illan emäntä, ystäväpariskunnan rouva oli kiukkuinen. Totesin miehelleni että nyt olismeijän aika lähtee. Koitin käydä emännälle sanomassa että on parempi ett' nyt lähdetään joten hyvää illan jatkoo tai jotain, laskin käden olkapäälle niin hän kiskas olkapään pois.
Mies ei vieläkään uskonut mua ennenko tuli seuraavat juhlat tän pariskunnan kotona. Mä en päässyt niihin kun ei saatu lapsen vahtia.
Juhlat oli sujunut oikein mallikkaasti.
Vielläkään mun mies ei ole kommentoinu mitenkään tätä koko asiaa, mua tää välillä vaivaa.
Lähinnä se iso riita siellä baarissa.

No tätä on nyt mietitty monta vuotta, nykyään vähemmän, silloin aikasemmin todella paljon enemmän. En kovin hanakasti metsästä lapsenvahtia jos jotain yhteistä illan viettoo on suunnitteilla.
 
"vieras"
Kerro tälle kaverille vaikka fb:n kautta miltä sinusta tuntuu. Muille ei kannata puhua, koska selvästi haluat pitää oman parisuhteesi kunnossa ja välttää muidenkaan häiritsemistä. Kerro, että et ole koskaan ajatellut häntä muuten kuin kaverina etkä voi kuvitella muuta. Että olet sitoutunut mieheesi ja rakastat häntä, etkä missään tapauksessa halua loukata häntä tai vahingoittaa hyvää suhdettanne. Kerro, että mielelläsi olet edelleen kaveri, mutta toivot, ettei kaveri olisi avautunut sinulle - tunnet nyt olosi vaivaantuneeksi yhteisissä tapaamisissa. Älä jaa säälipisteitä, tee selväksi, ettet ole kiinnostunut, ja ilmaise toiveesi, ettei tämä vaikuttaisi etenkään miehesi ja hänen suhteeseen.
Tämä on minun mielestä hyvä neuvo. On tärkeää että ilmaiset oman kantasi selvästi, että miehesi kaverille ei jää turhia toiveita. Sitä en tosin tiedä onko halaamista pakko lopettaa tavatessanne... Ehkä ei jos muuten teet selväksi asiat. Ei tosiaankaan kannata sotkea ketään muuta tähän mukaan, laitat viestin vaan tälle miehesi ystävälle!

Ihastuksia tulee ja menee. Tämäkin menee ohi kun ei ruoki sitä enempää. Toivottavasti voitte jatkaa yhteistä ystävyyttänne niin kuin ennenkin. Ystäväperheet ovat tärkeitä henkireikiä :)
 
"vieras"
Huono omatunto on hyvän vaimon merkki ;) vaikket mitään väärää olekaan tehnyt. On luonnollista, että tilanne hivelee itsetuntoa, älä suotta kuvittele tilanteeseen muuta.

Kerro tälle kaverille vaikka fb:n kautta miltä sinusta tuntuu. Muille ei kannata puhua, koska selvästi haluat pitää oman parisuhteesi kunnossa ja välttää muidenkaan häiritsemistä. Kerro, että et ole koskaan ajatellut häntä muuten kuin kaverina etkä voi kuvitella muuta. Että olet sitoutunut mieheesi ja rakastat häntä, etkä missään tapauksessa halua loukata häntä tai vahingoittaa hyvää suhdettanne. Kerro, että mielelläsi olet edelleen kaveri, mutta toivot, ettei kaveri olisi avautunut sinulle - tunnet nyt olosi vaivaantuneeksi yhteisissä tapaamisissa. Älä jaa säälipisteitä, tee selväksi, ettet ole kiinnostunut, ja ilmaise toiveesi, ettei tämä vaikuttaisi etenkään miehesi ja hänen suhteeseen.

WOW! Erittäin hyviä neuvoja! Lisäksi kiinnitä mieheesi huomiota tämän työkaverin läsnäollessa. Ei mitään ylenpalttista nuolemista :D vaan helliä, lyhyitäkin sipaisuja muiden läsnäollessa. Näillä eleillä teet selväksi, että miehesi on sinulle rakas ja jos ihastuja on vähänkään normijärjen omaava ihminen, ymmärtää kyllä pointin ja pakittaa. Tuota halailua ei tarvitse lopettaa, sittenhän se vasta vaivaannuttavaa on. Halaat normaalisti ja sitten jatkat siitä eleet suoraan omaa miestä kohtaan. Kyllä sinä naisena tiedät miten pienillä eleillä homman hoidat ;)
 
"alkup."
Kiitos hyvistä neuvoistanne ja ajatuksistanne! <3 Näillä viesteillänne sain taas ajatuksia enemmän kasaan ja tiedän, kuinka toimia.

Halauksen lopettaminen ei oikein tule onnistumaan, koska olen kova halailemaan ihmisiä ja mieheni voisi ihmetellä, miksi yllättäen en halaakaan enää. Mutta täytyy tehdä hänelle tilanne selväksi kohteliaasti, jos asiaan vielä jotenkin palataan.
 

Yhteistyössä