Mieheni on(kin) alkoholiongelmainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voimaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voimaton

Vieras
Olin poissa kotoa viikon, ja mies lomalla ja ns. lastenhoitovastuussa.
(Lapset 8v ja 11v)

No palasin kotiin eilen ja mies olikin sitten juonut lähes koko ajan...
Sanoi lapsille, että ääni on käheä kun on kurkku kipeä ja äitille ei saa soittaa :(

No lapset sitte paljasti mulle asian, kun huomasin, että talossa on kasa hoitamattomia arkiaskareita, jotka on tosi tärkeitä.
(Ei mitään likaisia astioita yms, vaan hmm no, lääketieteellisiä yms)

Ja nyt on sitten huudettu ja keskusteltu.

Mutta.

Viime vuonna yhden kerran mies oli lasten kanssa aivan pelti kiinni.
Mun äiti haki ne (kun taas olin pois) ja mies meni työterveyteen kun tokeni ja sillä todettiin burn out. Sai lääkityksen.
Mutta onko se nyt sitä yhä syönyt oikeasti, en tiedä totuutta.
Ja väittää, että hakee apua, mutta:

A. Sanoin, että en usko, koska on valehdellut aiemminkin, vain TEOT puhuvat puolestaan.
B. Miten mä voin koskaan enää lähteä minneen (töihin, matkalle jne), jos mies ei pysty olemaan JUST silloin juomatta? Siis jos me jatketaan perheenä.

MIKSI se juo silloin, kun mä oon POISSA?
Eikö se pysty hoitamaan jo tonkin ikäisiä lapsia ilman, että sen nuppi ei kestä?
Kun mitään järkevää vastausta ei saa.
Muuten juo kohtuudella 0-2 olutta viikossa. Mutta 2v aikana on nyt ollut abaut 5x kännissä niin, että olen itsekin sen nähnyt, mutta mies ei suostu puhumaan humalassa totta, että on ottanut. Muuten siis ei juo.

Jotenkin toivoton olo.

Tekee kotihommia kiitettävästi, käy töissä ja ei alkoholin takia ole koskaan ollut töistä pois TAI ajanut humalassa. On lasten kanssa, MUTTA jos kokee, että joku oma harrastus on nyt tärkeä tehdä NYT, niin lapset saa väistyä. Eli ei osaa ottaa lapsia tärkeimmäksi asiakseen.

jäi tuossa miettimään että miksi se ukko tosiaan juo vain silloin kun sinä olet poissa?
Jäkätätkö paljonkin juomisesta ylipäänsä?

Minun akka vinkuu jo siitä jos juon päivittäin yhden kaljan, nykyään tosin vähentänyt vinkumista kun on itsekin alkanut ilmeisesti tajuamaan että ei se homma nyt ihan tuosta vaan lähde lapasesta, varsinkaan sellaisella jolla on jo kokemusta rapajuoppoudesta.

Niin sitä siis meinasin että jospa sinun olisi syytä vähän relata sen juomisen suhteen, ja näin saada sitä touhua vähän järkevämmäksi?

Alkoholisti on mestari piilottelemaan juomistaan...on kiva juoda kun ei rouva valita vieressä. Kyllähän toi viittaa alkoholiongelmaan jo kovastikin. Onko teillä yhteiset rahat niin että näet, mihin rahaa menee?

Alkuperäinen kirjoittaja Sitä vaan;28775730:
jäi tuossa miettimään että miksi se ukko tosiaan juo vain silloin kun sinä olet poissa?
Jäkätätkö paljonkin juomisesta ylipäänsä?

Minun akka vinkuu jo siitä jos juon päivittäin yhden kaljan, nykyään tosin vähentänyt vinkumista kun on itsekin alkanut ilmeisesti tajuamaan että ei se homma nyt ihan tuosta vaan lähde lapasesta, varsinkaan sellaisella jolla on jo kokemusta rapajuoppoudesta.

Niin sitä siis meinasin että jospa sinun olisi syytä vähän relata sen juomisen suhteen, ja näin saada sitä touhua vähän järkevämmäksi?

No tämä akka ei vingu muusta juomisesta, siis siitä 0-2 olutta viikossa- määrästä yhtään.
Ainoastaan siitä, kun juodaan perskännit kun on ainoa paikalla oleva aikuinen lasten kanssa. Piste. (Ja tätä on nyt tapahtunut 2x 2v aikana, muut 3x olen ollut paikalla, vaikka väitti olevansa selvin päin. Silloinkin (ollessaan humalassa).

En näe syytä MUN relaamiseen kyllä yhtään.
En kyllä toisaalta jäkätä TÄSTÄ KERRASTA miehelle enempää, koska hän on pyhästi vannonut menevänsä TAAS mielenterveyshoitajalle/työterveyslääkärille ja ehkä jopa AA:han, mutta katsotaan meneekö.

[QUOTE="Vieras";28775734]Alkoholisti on mestari piilottelemaan juomistaan...on kiva juoda kun ei rouva valita vieressä. Kyllähän toi viittaa alkoholiongelmaan jo kovastikin. Onko teillä yhteiset rahat niin että näet, mihin rahaa menee?[/QUOTE]

Ei, ja onhan tota viinaa aina kaapissa.
(Ja tähän HETI selitys: vuosia olleita viskejä, tuliais vodkaa jne.)

Viikko sitten sai kaveriltaan kiitokseksi tuliasolutta, jonka näköjään oli kiskonut tauluunsa kun lähdin.

Harmittaa vaan lasten puolesta, koska ne
A. pelkää isäänsä kun se on outo humalassa
B. joutuu näköjään valehtelee sen puolesta

Kokonaista viisi kertaa kännissä KAHDEN VUODEN aikana? Normaalisti 0-2 olutta viikossa? Ja alkoholistin leima otsaan?

:laugh:

Otanpa popcornit esiin, palstajeesukset varmasti kohta ryöpsähtävät tähänkin ketjuun ehdottelemaan eroa.

No tämä akka ei vingu muusta juomisesta, siis siitä 0-2 olutta viikossa- määrästä yhtään.
Ainoastaan siitä, kun juodaan perskännit kun on ainoa paikalla oleva aikuinen lasten kanssa. Piste. (Ja tätä on nyt tapahtunut 2x 2v aikana, muut 3x olen ollut paikalla, vaikka väitti olevansa selvin päin. Silloinkin (ollessaan humalassa).

En näe syytä MUN relaamiseen kyllä yhtään.
En kyllä toisaalta jäkätä TÄSTÄ KERRASTA miehelle enempää, koska hän on pyhästi vannonut menevänsä TAAS mielenterveyshoitajalle/työterveyslääkärille ja ehkä jopa AA:han, mutta katsotaan meneekö.
Mutta entä jos mies joisikin joka päivä yhden?
Jos sen yhden kaljan juominen ei haittaa, niin miksipä se haittaisi vaikka sen joisi joka päivä?
Juuri tuli kuitattua akalle kun näin sossun seinällä julisteen jossa luki että miehen riskiraja on 1-2 annosta päivässä, ja plakaatissa luki että perustuvat tutkittuun tietoon.. kannattaisiko vaikka huvikseen kokeilla hieman "eurooppalaisempaa" suhdetta siihen kaljaan?

Njoo tuon kyllä tajuaa sapettavan jos ei osaa olla dokailematta silloin kun on yksin lasten kanssa.
Mutta miten nuo siis että on ollut humalassa sinun seurassasi, ja vielä noin harvoinkin, taas kerran herää kysymys että missä on ongelma, humaltuminenkin on kiellettyä?

Läheisriipuvainen. Lue googlesta.

No luin pikaisesti, eikä ainakaan ole marttyyri, vaan yleensä itsekäs omien harratustensa suhteen. Ja esim heti kun tulee töistä kotiin vaatii 1h makuutaon, eikä lapset saa häiritä yhtään. Lisäksi tyhjentää tiskikoneen tai täyttää tiskikoneen, ennenkuin (jos ainoana vastuussa) sen kaiken tämän jälkeen hoitaa ne ELINTÄRKEÄT asiat (joihin viittasin ns. läätieteelliset, jotka pitäisi hoitaa heti-heti).

Toi ei tiedä mitä haluaa elämältää on kenties totta.
Sillä ei myöskään oikein ole muita kavereita kuin mä, mutta mulla kyllä on niitä.
Ei myöskään tahdo poistua kotoa lasten kanssa kovin usein niin, että MÄ olisin yksin kotona, se on kyllä useinkin viikolla.

Ei ennakoi muitten tarpeita yhtään.
Ei anna enemmän kuin saa. (ainakaan tunnepuolella tai rahallisesti)
Ei murehdi, ei hoivaa. Ei naura itkun tilalta. Ei vähättele itseään KUIN tämän episodin jälkeen. Ei murehdi muitten mielipiteitä, ei alenna itseään.
Ei soittele jatkuvasti. Ei vihjaile ym.

Ainoastaan toi väsymys ja aikaasaamattomuus ja masentuminen sopii.
On ollut burn- out- diagoosia ennekin aikaasaamaton ja puhunutkin siitä.

[QUOTE="Ömh";28775765]Juuri tuli kuitattua akalle kun näin sossun seinällä julisteen jossa luki että miehen riskiraja on 1-2 annosta päivässä, ja plakaatissa luki että perustuvat tutkittuun tietoon.. kannattaisiko vaikka huvikseen kokeilla hieman "eurooppalaisempaa" suhdetta siihen kaljaan?[/QUOTE]Mikä riskiraja tuo on? Siinäkö kohtaa alkaa riski että sossun rahat loppuu kesken kaiken ja jano yllättää? Koska muutenhan tuo on täysin hanurista repäisty väite.

[QUOTE="Ömh";28775765]Mutta entä jos mies joisikin joka päivä yhden?
Jos sen yhden kaljan juominen ei haittaa, niin miksipä se haittaisi vaikka sen joisi joka päivä?
Juuri tuli kuitattua akalle kun näin sossun seinällä julisteen jossa luki että miehen riskiraja on 1-2 annosta päivässä, ja plakaatissa luki että perustuvat tutkittuun tietoon.. kannattaisiko vaikka huvikseen kokeilla hieman "eurooppalaisempaa" suhdetta siihen kaljaan?

Njoo tuon kyllä tajuaa sapettavan jos ei osaa olla dokailematta silloin kun on yksin lasten kanssa.
Mutta miten nuo siis että on ollut humalassa sinun seurassasi, ja vielä noin harvoinkin, taas kerran herää kysymys että missä on ongelma, humaltuminenkin on kiellettyä?[/QUOTE]

RAUTALANKAA:
ollut humalassa KOLME kertaa pelti kiinni, niin, että VÄITTÄNYT päin naamaa olevansa selvin päin, mitään en oo -ottanut.
En ole kieltänyt juomasta koskaan.
Ainoastaan sapettaa se, että VALEHTELEE.

Juokoon vaikka kaljan päivässä, jos se sun tai sen elämän pelastaa.

No luin pikaisesti, eikä ainakaan ole marttyyri, vaan yleensä itsekäs omien harratustensa suhteen. Ja esim heti kun tulee töistä kotiin vaatii 1h makuutaon, eikä lapset saa häiritä yhtään. Lisäksi tyhjentää tiskikoneen tai täyttää tiskikoneen, ennenkuin (jos ainoana vastuussa) sen kaiken tämän jälkeen hoitaa ne ELINTÄRKEÄT asiat (joihin viittasin ns. läätieteelliset, jotka pitäisi hoitaa heti-heti).

Toi ei tiedä mitä haluaa elämältää on kenties totta.
Sillä ei myöskään oikein ole muita kavereita kuin mä, mutta mulla kyllä on niitä.
Ei myöskään tahdo poistua kotoa lasten kanssa kovin usein niin, että MÄ olisin yksin kotona, se on kyllä useinkin viikolla.

Ei ennakoi muitten tarpeita yhtään.
Ei anna enemmän kuin saa. (ainakaan tunnepuolella tai rahallisesti)
Ei murehdi, ei hoivaa. Ei naura itkun tilalta. Ei vähättele itseään KUIN tämän episodin jälkeen. Ei murehdi muitten mielipiteitä, ei alenna itseään.
Ei soittele jatkuvasti. Ei vihjaile ym.

Ainoastaan toi väsymys ja aikaasaamattomuus ja masentuminen sopii.
On ollut burn- out- diagoosia ennekin aikaasaamaton ja puhunutkin siitä.
Minusta kaikki merkit viittaavat siihen että miehelläsi on eturauhasen liikakasvua, mahdollisesti ärhäkkä huuliherpes ja kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sinulla taas selkeästi on nuttura liian tiukalla ja käytät ihan liikaa tyypilliseen naismaiseen ylianalysointiin.

Mitä jos kokeilisit palata todellisuuteen ja ajatella välillä ihan realistisesti?

RAUTALANKAA:
ollut humalassa KOLME kertaa pelti kiinni, niin, että VÄITTÄNYT päin naamaa olevansa selvin päin, mitään en oo -ottanut.

Määrittele "perskännit" ja se minkälaisessa tilassa ollaan kun ollaan "pelti kiinni" sinun mielestäsi?

Jos minulla olisi tuollainen puoliso kuin sinä niin en varmasti myöntäisi sinulle juovani. Mutta joisin niin saatanasti jossain halkopinon takana piilossa jo ihan vaan kestääkseni normaalia parisuhdearkea.

[QUOTE="Vieras";28775773]Oottekos puhuneet asiasta? Ja mitä?[/QUOTE]

Kyllä siitä burn-outista ja aikaansaamattomuudesta ja valehtelusta.

Vuoden on nyt käynyt säännöllisesti siellä ööh "masennushoitajalla", mutta ei se oikein siitä mitään kerro mulle.
Ja lääkkeitä syö, kait.

Puhuttu on noitten episodien jälkeen asiasta ja sitten onkin ollut jokunen kk väliä, että suht ok, mitä nyt maanisesti harrastaa juttujaan välillä meistä välittämättä. Ei oikein tee perheen kanssa mitään, ainakaan oma-aloitteisesti. Lähtee kyllä pikkureissuun, jos mä järjestän.

Ollaan otettu kyllä viinaa yhdessä ehkä 1x kuussa silleen kunnolla YHDESSÄ, ja siitä ei ole tullut mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28775778:
Mikä riskiraja tuo on? Siinäkö kohtaa alkaa riski että sossun rahat loppuu kesken kaiken ja jano yllättää? Koska muutenhan tuo on täysin hanurista repäisty väite.
Niin siinä julisteessa vaan seisoi.

Toki se vähän ihmetytti ettei siihen oltu laitettu mitään lähdeviitteistöä..
Mutta kai se nyt totta on, jos se on oikein sossun seinällekin kelvannut.

[QUOTE="wtf";28775790]Minusta kaikki merkit viittaavat siihen että miehelläsi on eturauhasen liikakasvua, mahdollisesti ärhäkkä huuliherpes ja kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sinulla taas selkeästi on nuttura liian tiukalla ja käytät ihan liikaa tyypilliseen naismaiseen ylianalysointiin.

Mitä jos kokeilisit palata todellisuuteen ja ajatella välillä ihan realistisesti?[/QUOTE]

Tuo aikaisempi oli vastaus arvaukseen läheisriippuvaisuudesta, sori että VASTASIN ja luin oireet...

Määrittele "perskännit" ja se minkälaisessa tilassa ollaan kun ollaan "pelti kiinni" sinun mielestäsi?

Jos minulla olisi tuollainen puoliso kuin sinä niin en varmasti myöntäisi sinulle juovani. Mutta joisin niin saatanasti jossain halkopinon takana piilossa jo ihan vaan kestääkseni normaalia parisuhdearkea.

Kun maataan pihalla taju kankaalla...
Kun olen miettinyt tunnin- pari, että kestääpä sillä kauan ulkona.

RAUTALANKAA:

Oliko niistä jurreista nyt sitten jotain konkreettista haittaakin?
Miksi se sitä kieltäisi siinä kännipäissäänkin vielä, jos se ei jo valmiiksi pelkäisi suhtautumistasi?

No kuule, mitäpä jos ihan itse ehdottaisit tuota miehellesi, tai pyydä vaikka tänne palstalle niin voinhan minäkin..

Kyllä jotenkin jää aika Justiina fiilis sinusta silti.. :D

Kokonaista viisi kertaa kännissä KAHDEN VUODEN aikana? Normaalisti 0-2 olutta viikossa? Ja alkoholistin leima otsaan?

:laugh:

Otanpa popcornit esiin, palstajeesukset varmasti kohta ryöpsähtävät tähänkin ketjuun ehdottelemaan eroa.

Ei kultaseni, kun TAJU kankaalla; perseet olalla, jne -tyyppiset kännit KAKSI kertaa LASTEN kanssa, kolme kertaa kun olen ollut kotona.

LISÄKSI näistä johtuneet epileptiset kohtaukset kielen puremisineen ja vaahdon pursuamiseen suusta, koska on valvonut liikaa kera alkoholin, EI ole hyvä yhdistelmä...

SE ON PERSKÄNNI. 5 x kahdessa vuodessa.

Muuten känni-kännejä joitakin kertoja vuodessa ns. ongelmitta.

LUKEKAA ja yrittäkää tajuta.

Kovin montaa JÄRKEVÄÄ neuvoa en ole kyllä saanut.
Nutturaa en omista tai huuliherpestä, voinen ne hankkia.
Miehen eturauhanen on tutkittu vuosi sitten, se oli ihan normaali...

Mä lopetankin tämän tähän, jos kerran PERSKÄNNIT lasten kanssa ovat normaalia ja lasten pakottaminen valehtelemaan on normaalia ja se, että puoliso valehtelee hankkiutuessaan YKSIN humalaan on normaalia.

Öitä.

Yhteistyössä