Mieheni on alkoholista, mutta en vain pääse hänestä eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyteri

Vieras
Hän on siis juonut aina, nyt viime vuosina alkoholin käyttö lisääntynyt merkittävästi. Enää ei viitsi edes lähteä hänen kanssaan yökylä reissuille alkoholin vuoksi.

Mikä minulla on, kun en pääse hänestä eroon? En vain jaksa tai pysty pakkaamaan tavaroitani, ja lähtemään pois? Lapset tietysti vähän jarruttelevat, koska rakastavat isäänsä He ovat niin pieniä etteivät vielä tajua kuinka hallitsevaa alkoholin käyttö on perheessä.
Isäni oli alkoholisti ja tiedän että kaikki pyörii alkoholistin ympärillä. Juoppo juo koska haluaa juoda.

Kaljapulloja löytyy jokapaikasta, aivan joka paikasta missä niitä kuvitella saattaa. Hän kieltää juoneensa tai vähättelee juomistaan.

Olen jäänyt tähän vaiheeseen, jäädäkseen vai lähteäkseen?

Kertokaa omia kokemuksi naiset ja äidit jotka elätte vastaavassa tilaanteessa tai olette ratkaiseet ongelman!?

Alkuperäinen kirjoittaja yyteri:
Hän on siis juonut aina, nyt viime vuosina alkoholin käyttö lisääntynyt merkittävästi. Enää ei viitsi edes lähteä hänen kanssaan yökylä reissuille alkoholin vuoksi.

Mikä minulla on, kun en pääse hänestä eroon? En vain jaksa tai pysty pakkaamaan tavaroitani, ja lähtemään pois? Lapset tietysti vähän jarruttelevat, koska rakastavat isäänsä He ovat niin pieniä etteivät vielä tajua kuinka hallitsevaa alkoholin käyttö on perheessä.
Isäni oli alkoholisti ja tiedän että kaikki pyörii alkoholistin ympärillä. Juoppo juo koska haluaa juoda.

Kaljapulloja löytyy jokapaikasta, aivan joka paikasta missä niitä kuvitella saattaa. Hän kieltää juoneensa tai vähättelee juomistaan.

Olen jäänyt tähän vaiheeseen, jäädäkseen vai lähteäkseen?

Kertokaa omia kokemuksi naiset ja äidit jotka elätte vastaavassa tilaanteessa tai olette ratkaiseet ongelman!?

Mies joko Minnesota mallin mukaiseen päihdehoitoon tai muutat pois. Miehesi pitäisi saada oma herätys että hällä tosiaan on ongelma, eli on alkoholisti muuten ei raitistu koskaan ainakaan pysyvästi. Oon itse ollut reilu 4vuotta raitis ja nykyään absolutisti.

Ala kuvitella elämää ilman miestä, etsiä niitä hyviä puolia. Sit mietit miehen huonoja puolia. Tajuat sen, että tää on sun ainoa elämä, ei kannata heittää hukkaan toisen kännäämistä kattoessa.

Minä olen entisen juopon sukulainen, ja olen samaa mieltä ensimmäisen vastaajan kanssa.
Juoppo lopettaa juomisen vasta sitten, kun seinä tulee vastaan riittävän rajusti ja myöntää olevansa itse syyllinen juomiseensa. Sanoisin miehelle suoraan, että hän on alkoholisti. Hoitoon tai ero. Jos lapset ovat pieniä, niin silloinhan on lasten kannalta hyvä aika erota. Kyllä sinä pärjäät! Parempi erota silloin, kun juomiseen ei ole vielä tullut mukaan väkivaltaa ja uhkailua. Se nimittäin taatusti tulee, kun juomista kestää vuosia.

nostan tätä ja jatkan samall a kun ajattelen et joku vois vielä vastailla.
Ei se koko ajan sentään juo. Joskus on ihana isä. Jos rehellisiä ollaan niin illat menee juomisen parissa, joko pari tai useampi. En tiedä. Enää. Viikonloput väistämättä. Teki niin tai näin.

Musta asiassa ei ole mitään epäselvää. Jos ei mene hoitoon, eroat. Olet sen velkaa lapsillesi! Mitä pienempiä sen parempi, isompana ehtivät saa traumoja.

Mun äidin mies(vaihtoi isäni toiseen alkoholistiin) on lisännyt viime vuosina juomistaan päivittäiseksi. Äitin totesi positiivisena " mut ei se ota ennen klo 13". Et joo, ihan kiva teille ap ettei ihan koko ajan juo, mutta helvetti kun ei pitäisi juoda kun ihan erityistapauksissa!Alkoholistiperheissä normaalin taju katoaa....

Yhteistyössä