Mieheni on alkanut sabotoimaan opiskelujani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta en jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta en jaksa

Vieras
Miksi!? Aina, siis aina, kun meneillään olisi tenttiä tulossa tai tehtävää tehtävänä, tämä päättää kiristää parisuhteen tunnelmaa. Kiukuttelua, mökötystä, selittämätöntä venkoilua ja fletkuilua. Mä en ymmärrä. Haluaako se tosiaan tuhota tulevaisuuttani, vai haluaako hän että vihellän tämän suhteen poikki? Opiskeluni eivät kuulema haittaa häntä, eivät haittaakaan, silloin kun ne eivät etene mihinkään!

Mikä miehen oma koulutustaso on? Jos alempi kuin sinun (tuleva) tasosi, se voi aiheuttaa vähän itsetunto-ongelmia ja ilmetä tarpeena testata, onko hän tärkeämpi kuin tenttikirjasi. Tuttu tunne muutaman vuoden takaa.

Oletko hankkimassa ylempää tutkintoa kuin mikä miehelläsi on? Pelkääkö miehesi, että sinua ei enää valmistumisen jälkeen paljoa näy kotona? Saattaa olla, että sinun oma käytöksesi muuttuu ennen tenttiä (minkä miehesi pitäisi minusta kyllä kestää) tai miehesi todella yrittää sabotoida opiskelujasi. Miehesi saattaa tehdä kiusaa ihan tiedostamattaankin. Keskustelkaa tilanteesta. Kerro vaikka miehellesi syyllistämättä, että toivoisit ennen tenttejä ylimääräistä kärsivällisyyttä häneltä.

Voisin lisätä vielä, etten nyt ihan paskaiaiselta vaikuta, niin tämä ajanjakso, kun olen opiskellut, on ollut elämäni raskaimpia (masennus), ja nyt pikkuhiljaa alkaa psyykeeni olla siinä kunnossa että valoakin alkaa näkyä, ja sit tuo kehtaa rueta tällaiseen pelleilyyn. Taitaa opsikelut viedä nyt sen ykköspaikan ja ihan OIKEUTETUSTI!

Olen tosiaan jo nyt korkeammin koulutettu kuin hän, mutta hän on melko hyväpalkkaisessa työssä ja etenee siinä koko ajan. Eikä hänellä ole uratoiveita tai haaveita (omien sanojensa mukaan), ja aika veltto hän on noissa asioissa kaiken kaikkiaan. Juuri siksi en ymmärrä. Jos hänellä itsellään ei riitä kunnianhimoa, ei kai se tarkoita ettei minulla saisi sitä olla!

Tulipa tuuletettua :ashamed: Pinna vaan kiristyy ylenmäärin, kun yrittää parhaansa ja kuitenkin tulee ylimääräistä harmia ja hermoja koetellaan entistä enemmän. En ole muutenkaan saanut juuri keneltäkään tukea opiskelujeni suhteen ja pakerran muutenkin täysin yksin ja ilman henkistä tukea.

Onhan tuolla miehelläsikin voinut olla raskasta, koska sinä olet opiskellut (eli et tuo rahaa talouteen, et tee pitkiä ja raskaita päiviä) ja jos sinulla vielä ollut masennus. Ei se masentuneen kanssa eläminen todellakaan ole helppoa. Ehkäpä miehesi on väsynyt/stressaantunut. Kannattaisi kyllä kysyä ja keskustella miehesi kanssa ensin asiasta ja sitten vasta tulla tänne päivittelemään. Suoraan sanoen, vaikuttaa siltä kuin haluaisit päästä eroon miehestäsi ja toivot siihen kannustavia kommentteja täältä... Saatanpa olla väärässäkin...

Niin. Onhan meidän suhteessa muutenkin ollut pidemmän aikaa hankaluuksia, mutta joskus vaan tuntuu siltä, että meistä kahdesta minä olen kasvanut ja muuttunut ja hän ei. Tuntuu ettei miehessä ole vastuuntuntoa tippaakaan, eikä sitä ole tainnut koskaan ollakaan. Ihan kuin silmät olisivat avautuneet, enkä pidä enää yhtään siitä mitä näen. Vaikka on se myönnettävä, etten helppo tapaus ole ollut minäkään, sairastumisestani puhumattakaan, mutta silloin meillä sentään meni paremmin kuin nyt. Miksi?

olipa tilanne mikä tahansa, miestä pitää tukea ja ymmärtää. jos sun opiskelut haittaavat miestäsi, silloin lopetat opiskelut. Tärkeintähän on että miehen mieli pysyy hyvänä, sulla ja sun tulevaisuudella ei ole mitään väliä. Näin siis palstan mukaan. Minä taas olen ihan päinvastaista mieltä.

entä jos käykin niin, että sun pinna kiristyy tulevien kouluhommien ja tenttien myötä ja se heijastuu myös mieheen, jonka pinna alkaa kiristyä.
Ei siis millään pahalla...