Mieheni ei halua tulla ultraan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
olisin kyllä enemmän vihainen ja tosi huolissani tuommoisista juomaputkista:(

Joo minä kans.

Onko ap yhtään miettinyt millainen isä tuli lapselle valittua? Eikö ihmiset oikeesti tajua, että alkoholisti vanhempana tekee pahaa jälkeä? Suututtaa, sori vaan.

MÄ en kestä kun tulee aina näitä ihmisiä jotka paasaa katsoen nenänvartta pitkin.."minkä miehen isäksi valitsit???!"
APUA!! :headwall: :headwall:
En minä katso nenänvarttani pitkin, todellakaan. Mä tiedän että kukaan ei ole täydellinen, ei nainen eikä mies. Mutta mua ihmetytti se, että oliko koko jutun pointti tosiaan se että mies ei ole tulossa ultraan? Eikös asiat ole ap:llä aika huonosti muutenkin? Mä ihan oikeasti halusin tietää, onko hän miettinyt minkälaista se on lapselle kun isä on alkoholisti.

Suuresti ihmettelen sitä, että jotkut ei vissiin osaa asettua lapsen asemaan lainkaan tässä asiassa. En väitä, että ap ei osaisi, mutta tämmösen käsityksen saan useesti kirjotuksista täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja no nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
ukolla on tapana tehä jotain tollasta just kun on jotain tärkeetä, mitä se jollakin tapaa stressaa, jopa nyt oman isänpäivänsä pilasi ryyppäämisellään. Jos ei oo mitään tulossa niin se on kiltisti sen yhen illan. Se on muuten hyvä isi ja mies mut ei sillon ku sitä eniten tarvittais :(

Paskapuhetta. Se, että on selvinpäin hyvä isä ei alkuunkaan riitä. Kyllä ne lapset tietää, ettei kaikki ole ok. Sillä on seurauksia.

et kyllä tajunnut lainkaan mistä oli kyse.

Jaa? No kerrotko tarkemmin mitä tarkoitit?

yksinkertaisesti sitä mitä kirjoitin eli ryyppää muutaman päivän silloin kun stressaa jostain kummallisesta jutusta. Tällä palstalla on sellanen ihme meininki et jos mies juo niin se on alkoholisti ja täyspaska kaikessa.

Että voisitko sä selittää minkä meiän lapset nyt huomaa olevan persiillään? Ja mikä oli paskapuhetta? Ja miksei riitä että on hyvä isä? Kukaan ei ole mikään hyvä kännissä, se ei liity isyyteen mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutta mutta:
Munkin mielestä ongelmanne ovat muualla kuin ultran väliin jättämisessä. Onneksi et asu kyseisen miehen kanssa yhdessä! Ja hei, kaikella ystävyydellä, varaudu siihen, että sinä olet yksinäsi vastuussa tulevasta lapsestanne. :hug:

Olen siihen osannut jo hieman varautuakin.. ja se on ainoa ratkaisu jos tilanteet ei muutu.
Kiitoksia halauksesta:)

Täytynee varmaan sitten äiti pyytää mukaan,kun hän on ihan säpinöissään ensimmäisestä lapsenlapsestaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen:
Cassy:
Tiedän,oma isänikin on alkoholisti. Tosin vanhempani erosivat kun olin alta vuoden.. Isäpuoleni oli erittäin vastuuntuntoinen ja opin sanomaan häntä isäksi koska oli aina paikalla.. Oman isäni luona kävin ehkä kerran 4kk ja muistan kertoja jolloin olin siellä yötä ja soitin itkien äitille että isi lähti baariin(olin toki biologisen isäni silloisen tyttöystävän kans).. ja ei ollut kivaa

Mutta on vielä monta kuukautta aikaa katsoa että ryhdistäytyykö mieheni.. onko hänestä isäksi yms. tiedän kyllä että pystyn pärjäämään yksinkin. On minulla itselläni kuitenkin rakastavat vanhemmat ja sukulaiset lähettyvillä jos apua tarvitsen

No niin. Nyt kuulostaa "paremmalta". Kuule, mä olen toki pahoillani sun puolesta. Mutta multa ei valitettavasti liikene yhtäkään hippusta empatiaa naisille, jotka antaa lastensa elää alkoholistin kanssa, vieläpä niin etteivät juurikaan mieti asiaa lapsen näkökulmasta. Se saa mut näkemään punaista, ymmärrät varmasti alkoholistin lapsena. Hyvä, että sinä olet fiksumpi. :hug:

Myöntääkö mies, että hänellä on alkoholiongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja ihan:
yksinkertaisesti sitä mitä kirjoitin eli ryyppää muutaman päivän silloin kun stressaa jostain kummallisesta jutusta. Tällä palstalla on sellanen ihme meininki et jos mies juo niin se on alkoholisti ja täyspaska kaikessa.

Että voisitko sä selittää minkä meiän lapset nyt huomaa olevan persiillään? Ja mikä oli paskapuhetta? Ja miksei riitä että on hyvä isä? Kukaan ei ole mikään hyvä kännissä, se ei liity isyyteen mitenkään.

Siis mitä hittoa? Se, mitä on kännissä ei liity isyyteen mitenkään? Totta helvetissä liittyy. Erityisesti jos lapset näkevät isänsä kännissä tai krapulassa. Vaikka eivät näkisikään, he kyllä kummastelevat esim. isän outoja poissaoloja.

Meinaatko että lapsesi ovat kuuroja ja sokeita, eivätkä huomaa juomista? Humalainen vanhempi on lapselle erittäin turvaton kokemus, ihan turha tulla sanomaan ettei ne mitään huomaa.

Ihme meininki, jos mies juo niin se on alkoholisti? Kuule, kun se on niin. Mies joka juo säännöllisesti pari-kolme päivää stressiin, on alkoholisti tasan tarkkaan. Eikä varmana tee hyvää lapsille!

Cassy:
Tiedän,oma isänikin on alkoholisti. Tosin vanhempani erosivat kun olin alta vuoden.. Isäpuoleni oli erittäin vastuuntuntoinen ja opin sanomaan häntä isäksi koska oli aina paikalla.. Oman isäni luona kävin ehkä kerran 4kk ja muistan kertoja jolloin olin siellä yötä ja soitin itkien äitille että isi lähti baariin(olin toki biologisen isäni silloisen tyttöystävän kans).. ja ei ollut kivaa

Mutta on vielä monta kuukautta aikaa katsoa että ryhdistäytyykö mieheni.. onko hänestä isäksi yms. tiedän kyllä että pystyn pärjäämään yksinkin. On minulla itselläni kuitenkin rakastavat vanhemmat ja sukulaiset lähettyvillä jos apua tarvitsen

No niin. Nyt kuulostaa "paremmalta". Kuule, mä olen toki pahoillani sun puolesta. Mutta multa ei valitettavasti liikene yhtäkään hippusta empatiaa naisille, jotka antaa lastensa elää alkoholistin kanssa, vieläpä niin etteivät juurikaan mieti asiaa lapsen näkökulmasta. Se saa mut näkemään punaista, ymmärrät varmasti alkoholistin lapsena. Hyvä, että sinä olet fiksumpi. :hug:

Myöntääkä mies, että hänellä on alkoholiongelma?

Myöntää ja on tiennyt jo useemman vuoden..
Kun hän jutteli henkeviä kaverinsa kanssa hänen kamunsa sanoi hälle että hän on vastuuntuntoinen yms. Mutta korjasin sitä että: Ajattelee ja tietää mikä on vastuuntunnollinen mutta ei tee nyt sillä tavalla!
Eli hän tietää miten tulisi olla ja tietää myös että aiheuttaa vaan pahaa itselleen ja muilleen sillä juomisella.
Nyt se on taas niin pilannu omat asiansa.. että sillä on suuri potutus tänään ja huomenna..
Mutta,en minä juomista katsele enään vauvan syntymän jälkeen.. se on satavarma! Mulla vaan itellä lähtee järi sillon

Cassy:

Myöntääkä mies, että hänellä on alkoholiongelma?

Myöntää ja on tiennyt jo useemman vuoden..
Kun hän jutteli henkeviä kaverinsa kanssa hänen kamunsa sanoi hälle että hän on vastuuntuntoinen yms. Mutta korjasin sitä että: Ajattelee ja tietää mikä on vastuuntunnollinen mutta ei tee nyt sillä tavalla!
Eli hän tietää miten tulisi olla ja tietää myös että aiheuttaa vaan pahaa itselleen ja muilleen sillä juomisella.
Nyt se on taas niin pilannu omat asiansa.. että sillä on suuri potutus tänään ja huomenna..
Mutta,en minä juomista katsele enään vauvan syntymän jälkeen.. se on satavarma! Mulla vaan itellä lähtee järi sillon

Ok, hänellä on siis mahdollisuuksia lopettaa. Onko hän harkinnut hoitoa?

Siis mitä hittoa? Se, mitä on kännissä ei liity isyyteen mitenkään? Totta helvetissä liittyy. Erityisesti jos lapset näkevät isänsä kännissä tai krapulassa. Vaikka eivät näkisikään, he kyllä kummastelevat esim. isän outoja poissaoloja.

Meinaatko että lapsesi ovat kuuroja ja sokeita, eivätkä huomaa juomista? Humalainen vanhempi on lapselle erittäin turvaton kokemus, ihan turha tulla sanomaan ettei ne mitään huomaa.

Ihme meininki, jos mies juo niin se on alkoholisti? Kuule, kun se on niin. Mies joka juo säännöllisesti pari-kolme päivää stressiin, on alkoholisti tasan tarkkaan. Eikä varmana tee hyvää lapsille!

jaa, kummasteleeko lapset sitten myös kun on vaikka töissä? Oonko sanonut että lapset näkevät isän kännissä tai krapulassa? Eivät tietenkään näe, kuten sanoin, meillä on ihan hyvä isä. Kun isä ei kännissä lasten kanssa ole, se ei liity hänen isyyteensä mitenkään. Siis onko susta paska vanhempi jos käy viihteellä? Eikö aikuinen ihminen saa koskaan ryypätä? Että vaikka kävisi kerran vuodessa baarissa niin on alkoholisti? Kuka sanoi että "juo säännöllisesti pari-kolme päivää stressiin"? Minä tiedän monet alkoholistit ja tämä meidän herra ei tasan tarkkaan sellainen ole.

Cassy

Antabuskuuri hoitona.. a-klinikalla on käyny juttelemassa ja siellä ehdotettu myös näitä aa-kerhoja.
Kaikillahan on mahdollisuus lopettaa... kyse on nyt siitä,löytääkö hän itselleen motivaation ja voimia olla kuivilla!

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
siis jos ei edes ultraan vaivaudu krapuloiltaan niin kai ymmärrät että et häneen pysty turvaamaan paljoa vauvan synnyttyä? Mitens teillä muuten menee?

vaihtelevin menestyksin.. hän on alkoholisti,välillä juo,mutta vasta ollut antabuskuurilla, jonka aikoo nyt kyllä aloittaa uudestaan..
Tietää että hänen on ryhdistäydyttävä,mutta en voi siihen häntä pakottaa..ainoastaan tukea.
Meillä on siis omat asunnot,eikä ole aikomusta muuttaa hänen kans samankaton allle just ton juomisen takia.. ennenkuin voi joskus tulevaisuudessa luottaa että se on mennyttä historiaa.. joten sen vuoksi kun lapsi syntyy niin saman katon alla ei nautita alkoholia.
Mutta jaksan uskoa ja luottaa että aloittaa sen antabuskuurin (viimeksi kuurin aikana hän oli erittäin iloinen ja energinen)

Ymmärrän jos nyt tuomitsette minua,kun olemme tässä tilanteessa.. yms. itsehän olet tiesi valinnut..

Kaikenlaisten kanssa sitä lapsia tehdään. Mitähän lapsi tekee tuollaisella juopolla isällä? Murrosiässä hävettää viimistään millanen juopporetku.

Alkuperäinen kirjoittaja ei älliä päässä:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
siis jos ei edes ultraan vaivaudu krapuloiltaan niin kai ymmärrät että et häneen pysty turvaamaan paljoa vauvan synnyttyä? Mitens teillä muuten menee?

vaihtelevin menestyksin.. hän on alkoholisti,välillä juo,mutta vasta ollut antabuskuurilla, jonka aikoo nyt kyllä aloittaa uudestaan..
Tietää että hänen on ryhdistäydyttävä,mutta en voi siihen häntä pakottaa..ainoastaan tukea.
Meillä on siis omat asunnot,eikä ole aikomusta muuttaa hänen kans samankaton allle just ton juomisen takia.. ennenkuin voi joskus tulevaisuudessa luottaa että se on mennyttä historiaa.. joten sen vuoksi kun lapsi syntyy niin saman katon alla ei nautita alkoholia.
Mutta jaksan uskoa ja luottaa että aloittaa sen antabuskuurin (viimeksi kuurin aikana hän oli erittäin iloinen ja energinen)

Ymmärrän jos nyt tuomitsette minua,kun olemme tässä tilanteessa.. yms. itsehän olet tiesi valinnut..

Kaikenlaisten kanssa sitä lapsia tehdään. Mitähän lapsi tekee tuollaisella juopolla isällä? Murrosiässä hävettää viimistään millanen juopporetku.

Juoppoja isiä on maailma täynnä ja juoppoja äitejä..
On sellaisia jotka käyttää huumeita,sellaisia jotka valehtelee ja varastaa..
Toiset myös tuomitsevat sitä jos toinen tai molemmat vanhemmat tupakoivat.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh:
tarkkaan. Eikä varmana tee hyvää lapsille!

jaa, kummasteleeko lapset sitten myös kun on vaikka töissä? Oonko sanonut että lapset näkevät isän kännissä tai krapulassa? Eivät tietenkään näe, kuten sanoin, meillä on ihan hyvä isä. Kun isä ei kännissä lasten kanssa ole, se ei liity hänen isyyteensä mitenkään. Siis onko susta paska vanhempi jos käy viihteellä? Eikö aikuinen ihminen saa koskaan ryypätä? Että vaikka kävisi kerran vuodessa baarissa niin on alkoholisti? Kuka sanoi että "juo säännöllisesti pari-kolme päivää stressiin"? Minä tiedän monet alkoholistit ja tämä meidän herra ei tasan tarkkaan sellainen ole.

Minun isäni oli tällainen. Kävi kyllä töissä ja oli silloin tällöin viihteellä. Joi jossain muualla, kotiin ei tainnyt tulla edes krapuloissan. Muistan muutaman pelottavan muiston kun isä oli humalassa kotona. Mutta pääsääntöisesti juomisensa hoiti muualla kuin kotona.

Eikä äiti koskaan kertonut meille lapsille, missä isi on. Hän oli joko töissä tai kavereiden luona, mutta isän juomisesta äiti ei koskaan, ei sanallakaan meille lapsille sanonut.
Silti me tiesimme.
Miten?
Jotenkin vaan se, että isi oli töissä oli ok ja normaali asia. Aikuiset käy töissä. Kun isi ei ollut kotona, kun isi oli kavereiden luona, tai asioilla tms. eli pois kotoa mutta ei töissä.. se oli jotain semmoista, mikä jäi epämääräisen hämärän peittoon ja oli siis asia, joka ei meille lapsille kuulu ja siten myös asia, joka hämmensi ja oli kummallista.

En osaa sitä muuten selittää kuin sanomalla, että lapset kyllä tajuaa asioita lapsen tasoisesti mutta paljon enemmän kuin te aikuiset kuvittelettekaan. Ihan turha selitellä. Lapsi kyllä tietää. Jos kysyt lapselta: "missä sinun mielestä isi nyt on" kun isi on juomassa, ei lapsi vastaa: "ryyppämässä", vaan hän vastaa se vastauksen mikä on ns. oikein.

Mutta turha aliarvioida lapsia.

Ja me lapset emme oikein tykänneet kun isi oli siellä jossain poissa... se vaan ei ollut hyvä asia.

Kysymys on varmaan myös siitä, että aikuinen salaa lapselta totuutta ja lapsi vaistoaa sellaisen. Siksi lapsi tavallaa tietää, että isi on jossain, missä ei pitäisi olla, eli juomassa, vaikka äiti mitä tarinoisi.

Ja lapsille, murrosikäisillekin lapsille, aikuisillekin lapsille, vanhempien alkoholin käyttö on jotekin ns. ikävä asia.

kyllä mäkin tiesin missä äiti tai isä on kun ne oli baarissa. Mitä sitten? Miksi siitä tehdään kamala asia? Ei todellakaan haitannut tippaakaan kun meillä sitä ei kukaan voivotellut että "kyllä nyt on kaikki huonosti ja isä täyspaska eikä välitä teistä lapsista yhtään". Minä olin nukkumassa kun vanhempi oli baarissa. Miten se minuun ois vaikuttanu? Seuraavana päivänä taas leikittiin tai käytiin jossain kivassa paikassa ihan normaalisti niinkuin aina lauantaisin.

Yhteistyössä