Mieheni ei halua tulla ultraan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen

Vieras
Mä hajoan kohta..
Mieheni on ollu juomassa 3päivän putkella nyt,siis tänään makaa rapulassa jossain kaverinsa luona ja sen vuoksi ku on kauhee olo niin ei taho lähteä ultraan mun matkaan..
Ärsyttää kun hän on tienny jo melkeen 2kk milloin se minulla on ja tietää tasan tarkkaan että se on erittäin tärkeätä minulle.
Hän vaan sanoo että no onhan nuita vielä et kerkeää käyä,sanoin että kun ei ole enää yhtään... Vai onko?
Siis en ole yhdessäkään alkuraskauden ultrassa käyny,koska en suostunut siihen seulontajuttuun.. eli nyt edessä rakenneultra joka on siis ensimmäinen ultrani!
Mä vihaan nyt mun miestäni

Mitä mieltä te ootte asiasta.. ylireagoinko minä jos hän ei tahdo lähteä vai onko minulla oikeus olla loukkaantunut? :(

Kiitoksia etukäteen

On sulla tietty oikeus olla loukkaantuntu, mut oikeesti mietin että miks te teette lapsen??? Jos miehelläs on alko-ongelma - joka todellakin on jos ryyppää 3 päivää ja viettää aikaa kavereillaan - niin millaiset ajat tulee sitten lapselle?

No ei kai sen nyt ole pakko tulla sinne ultraan sen takia et se on sulle tärkeä asia?

Mä olisin loukkaantunut siitä et miehelle se ei ole tärkeä asia. Mutta ei toista voi pakottaa tulemaan sinne vaan sen takia et sä haluut.

No et ylireagoi. Rakenneultra kun kuitenkin on sikiöseula, jossa tarkastellaan sikiön terveyttä, ei niinkään tervehdyskäynti. Jos mun miehelleni olisi raskausaikana ollut ryyppyputki just jonkun ultran kohdalla ihan välttämättömän tärkeä, niin olisin varmaan vetänyt siitä omat johtopäätökseni. Sais "mies" viettää putkiaan ja krapuloitaan ihan kenen kaverinsa nurkissa tykkää, paremmin pärjäisin ilman.

No juomista en kyllä sietäis mutta ei minunkaan mies oo kertaakaan ollut ultrassa mukana, vaikka kolme lasta ollaan saatu. En oo ollu loukkaantunut. Hyvä isä on silti, vaikka ei ole ollut ultrista kiinostunut.

Kuulostaa kamalalta...
Ei todella välttämättä ole enempää ultria,ehkä loppuraskaudesta suunnittelu ultra.

Mutta siinä ei kyllä vauvaa enää niin hyvin erota,nyt vielä näkyisi kokonaisena.Loppu ultra on vähän kuin satelliittikuvaa,mustavalkoista ja sekavaa...

Mä kyllä suunnittelisin tuollasen ryyppääjän pistämistä ulos.
Ei isä noin voi toimia,ees tuleva isä.

Kai hän nyt aattelee että ottaa nyt kunnolla,sitten ei pääse minnekään.Vaan ei se niin ole.

Nyt pitäis panostaa teidän kahen suhteeseen,nauttia siitä kaksinoloajasta ja vahvistaa teidän välejä.Sillä parisuhde joutuu aina koetukselle pienen vauvan kanssa,vaikka kuinka ihana ja helppo vauva olisi.

Jos mies nyt jo romuttaa teidän suhdettanne noin,mitä teillä on kun vauva syntyy..

Mulla paha mieli sun puolesta.

Ota joku muu ultraan mukaan,ehkei eksää sentää mut äiti taikka kaveri.
Joku sentään se on niin ihana tilanne.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
olisin kyllä enemmän vihainen ja tosi huolissani tuommoisista juomaputkista:(

Joo minä kans.

Onko ap yhtään miettinyt millainen isä tuli lapselle valittua? Eikö ihmiset oikeesti tajua, että alkoholisti vanhempana tekee pahaa jälkeä? Suututtaa, sori vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No et ylireagoi. Rakenneultra kun kuitenkin on sikiöseula, jossa tarkastellaan sikiön terveyttä, ei niinkään tervehdyskäynti. Jos mun miehelleni olisi raskausaikana ollut ryyppyputki just jonkun ultran kohdalla ihan välttämättömän tärkeä, niin olisin varmaan vetänyt siitä omat johtopäätökseni. Sais "mies" viettää putkiaan ja krapuloitaan ihan kenen kaverinsa nurkissa tykkää, paremmin pärjäisin ilman.

JOs ap ei ole ennen käynyt niin kyllä tässä rakenteet katotaan.Mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa?Ketä sulla on tukena?
Mä oon niin pessimisti että aina aattelen kaameimmankautta.

Ota joku mukaan kuitenkin!!

ukolla on tapana tehä jotain tollasta just kun on jotain tärkeetä, mitä se jollakin tapaa stressaa, jopa nyt oman isänpäivänsä pilasi ryyppäämisellään. Jos ei oo mitään tulossa niin se on kiltisti sen yhen illan. Se on muuten hyvä isi ja mies mut ei sillon ku sitä eniten tarvittais :(

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
ukolla on tapana tehä jotain tollasta just kun on jotain tärkeetä, mitä se jollakin tapaa stressaa, jopa nyt oman isänpäivänsä pilasi ryyppäämisellään. Jos ei oo mitään tulossa niin se on kiltisti sen yhen illan. Se on muuten hyvä isi ja mies mut ei sillon ku sitä eniten tarvittais :(

Paskapuhetta. Se, että on selvinpäin hyvä isä ei alkuunkaan riitä. Kyllä ne lapset tietää, ettei kaikki ole ok. Sillä on seurauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
siis jos ei edes ultraan vaivaudu krapuloiltaan niin kai ymmärrät että et häneen pysty turvaamaan paljoa vauvan synnyttyä? Mitens teillä muuten menee?

vaihtelevin menestyksin.. hän on alkoholisti,välillä juo,mutta vasta ollut antabuskuurilla, jonka aikoo nyt kyllä aloittaa uudestaan..
Tietää että hänen on ryhdistäydyttävä,mutta en voi siihen häntä pakottaa..ainoastaan tukea.
Meillä on siis omat asunnot,eikä ole aikomusta muuttaa hänen kans samankaton allle just ton juomisen takia.. ennenkuin voi joskus tulevaisuudessa luottaa että se on mennyttä historiaa.. joten sen vuoksi kun lapsi syntyy niin saman katon alla ei nautita alkoholia.
Mutta jaksan uskoa ja luottaa että aloittaa sen antabuskuurin (viimeksi kuurin aikana hän oli erittäin iloinen ja energinen)

Ymmärrän jos nyt tuomitsette minua,kun olemme tässä tilanteessa.. yms. itsehän olet tiesi valinnut..

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Joo minä kans.

Onko ap yhtään miettinyt millainen isä tuli lapselle valittua? Eikö ihmiset oikeesti tajua, että alkoholisti vanhempana tekee pahaa jälkeä? Suututtaa, sori vaan.

MÄ en kestä kun tulee aina näitä ihmisiä jotka paasaa katsoen nenänvartta pitkin.."minkä miehen isäksi valitsit???!"
APUA!! :headwall: :headwall:

Paskapuhetta. Se, että on selvinpäin hyvä isä ei alkuunkaan riitä. Kyllä ne lapset tietää, ettei kaikki ole ok. Sillä on seurauksia.

et kyllä tajunnut lainkaan mistä oli kyse.

Ei ole kuin np-ultra ja rakenneultra. Eli tämä on miehesi ainoa tilaisuus nähdä lapsi ennen syntymää. (ellette mene yksityiselle muuten vaan). Ja miestä ei kiinnosta, koska on krapulassa. Ihan syystä olet loukkaantunut, itse asiassa useammastakin! :kieh:
a) aikuinen ihminen ei pidä kolmen päivän ryyppyputkia
b) miestä ei kiinnosta tuleva lapsenne (entä jos ultrassa ei kaikki olekaan kunnossa?)
c) miehesi käyttäytyy kuin pikkukakara kun on ensin aiheuttanut tälläisen tilanteen ja sitten vielä nurisee asiasta!

JSSAP! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kersantti Karoliina:
On sulla tietty oikeus olla loukkaantuntu, mut oikeesti mietin että miks te teette lapsen??? Jos miehelläs on alko-ongelma - joka todellakin on jos ryyppää 3 päivää ja viettää aikaa kavereillaan - niin millaiset ajat tulee sitten lapselle?

Samaa mietin minäkin.
Kundilla on juomisen intoa ollut taatusti aiemminkin, 3 pv:n ryyppyputki tuskin tuli ap:lle yllätyksenä.. miksi tehdä lapsi tommosen vastuuttoman kaverin kanssa? On turha selittäää, että selvinä kausina mies on toosi ihana ja hellä ja lapsirakas ja mieskin haluaa suuren perheen.. tai että ryyppyputkia on vaan kerran kuussa tai joka kolmas kuukausi. On eri asia olla tooosi ihana ja hellä ja lapsirakas ja toisaalta olla vastuullinen aikuinen, joka kykenee vastjuuseen myös lapsesta.

Vai onko ap:lla joku perunaisen ajatus: minun rakkauteni saa miehen muuttumaan, lapsen syntymä saa miehen muuttumaan.

miehen? ja ikää oli?????

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Joo minä kans.

MÄ en kestä kun tulee aina näitä ihmisiä jotka paasaa katsoen nenänvartta pitkin.."minkä miehen isäksi valitsit???!"
APUA!! :headwall: :headwall:
En minä katso nenänvarttani pitkin, todellakaan. Mä tiedän että kukaan ei ole täydellinen, ei nainen eikä mies. Mutta mua ihmetytti se, että oliko koko jutun pointti tosiaan se että mies ei ole tulossa ultraan? Eikös asiat ole ap:llä aika huonosti muutenkin? Mä ihan oikeasti halusin tietää, onko hän miettinyt minkälaista se on lapselle kun isä on alkoholisti.

Suuresti ihmettelen sitä, että jotkut ei vissiin osaa asettua lapsen asemaan lainkaan tässä asiassa. En väitä, että ap ei osaisi, mutta tämmösen käsityksen saan useesti kirjotuksista täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja no nyt:

et kyllä tajunnut lainkaan mistä oli kyse.

Jaa? No kerrotko tarkemmin mitä tarkoitit?

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja Kersantti Karoliina:

Samaa mietin minäkin.
Kundilla on juomisen intoa ollut taatusti aiemminkin, 3 pv:n ryyppyputki tuskin tuli ap:lle yllätyksenä.. miksi tehdä lapsi tommosen vastuuttoman kaverin kanssa? On turha selittäää, että selvinä kausina mies on toosi ihana ja hellä ja lapsirakas ja mieskin haluaa suuren perheen.. tai että ryyppyputkia on vaan kerran kuussa tai joka kolmas kuukausi. On eri asia olla tooosi ihana ja hellä ja lapsirakas ja toisaalta olla vastuullinen aikuinen, joka kykenee vastjuuseen myös lapsesta.

Vai onko ap:lla joku perunaisen ajatus: minun rakkauteni saa miehen muuttumaan, lapsen syntymä saa miehen muuttumaan.

miehen? ja ikää oli?????

Joo,joo... tiedän tiedän.. paasaukset ei nyt auta,tapahtunut mikä tapahtunut..
Minä ainakin olen erittäin vastuullinen ja valmis äidiksi.. ja olen toki optimisti kun jaksan uskoa mieheni muuttavan käyttäytymistä.
Minulle 23v ja miehelleni 31v tämä on molemmille ensimmäinen lapsi.

Cassy:
Tiedän,oma isänikin on alkoholisti. Tosin vanhempani erosivat kun olin alta vuoden.. Isäpuoleni oli erittäin vastuuntuntoinen ja opin sanomaan häntä isäksi koska oli aina paikalla.. Oman isäni luona kävin ehkä kerran 4kk ja muistan kertoja jolloin olin siellä yötä ja soitin itkien äitille että isi lähti baariin(olin toki biologisen isäni silloisen tyttöystävän kans).. ja ei ollut kivaa

Mutta on vielä monta kuukautta aikaa katsoa että ryhdistäytyykö mieheni.. onko hänestä isäksi yms. tiedän kyllä että pystyn pärjäämään yksinkin. On minulla itselläni kuitenkin rakastavat vanhemmat ja sukulaiset lähettyvillä jos apua tarvitsen

Munkin mielestä ongelmanne ovat muualla kuin ultran väliin jättämisessä. Onneksi et asu kyseisen miehen kanssa yhdessä! Ja hei, kaikella ystävyydellä, varaudu siihen, että sinä olet yksinäsi vastuussa tulevasta lapsestanne. :hug:

Yhteistyössä