Miehen ystävyys entiseen seksikumppaniin?

Mitä mieltä ihmiset ovat siitä, että mies haluaa pitää kiinni ystävyyssuhteestaan naiseen johon on aiemmin ollut ihastunut jo vuosia? Heillä oli juuri ennen meidän parisuhdettamme ollut kesäromanssi, joka naisen aloitteesta loppui. Mies kertoo, ettei hänellä ole enää kiinnostusta tai romanttisia tunteita naiseen, mutta haluaa pitää yhteyttä ja tavata naista ystävyyden nimissä aina silloin tällöin. Ei kuitenkaan kerro näistä tapaamisista tai yhteydenpidoista minulle ellen osaa erikseen kysyä. Keskusteleminenkin kanssani tästä ystävästä tuottaa hänelle vaikeuksia. Muuten kyllä aina kertoo jos on nähnyt tai jutellut jonkun muun ystävän kanssa.
Mitä mieltä olette? Vaadinko liikaa jos en suvaitse tätä ystävyyttä vai mitä minun kannattaisi tehdä?
 
Kyllä. Lakkaa olemasta mustis.
Mies ei sinulle puhu noista tapaamisista kun tietää minkälaisen mökötyksen osakseen niistä sinulta saa.
En mökötä. Enkä suutu. En usko sellaisen kehittävän asioita mihinkään suuntaan. Haluan keskustella kaikista asioista asiallisesti. Suutun kyllä jos aihetta on! Tästä aiheesta en ole ikinä suuttunut.
 
En mökötä. Enkä suutu. En usko sellaisen kehittävän asioita mihinkään suuntaan. Haluan keskustella kaikista asioista asiallisesti. Suutun kyllä jos aihetta on! Tästä aiheesta en ole ikinä suuttunut.
Kerro miehelle rehellisesti, mitä asiasta mietit. Että vaikuttaa oudolta.
Sitten ehdotat, että tapaatte kolmistaan joku ilta. Jos ei sovi, niin vetäisin omat johtopäätökseni. Jos sopii, niin katsot, mikä meininki.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Kerro miehelle rehellisesti, mitä asiasta mietit. Että vaikuttaa oudolta.
Sitten ehdotat, että tapaatte kolmistaan joku ilta. Jos ei sovi, niin vetäisin omat johtopäätökseni. Jos sopii, niin katsot, mikä meininki.
Olemme keskustelleet miehen kanssa asiasta ja tietää sen, että minusta on outoa ettei juttele yhteydenpidosta ja tapaamisista minulle, vaikka muuten kertoo kaiken.
Tuota kylään kutsumista joskus pohdin itsekin. Pitäisiköhän ehdottaa joskus? En tosin kylään asti ole halukas kutsumaan, mutta näkisi mitä mies vastaa...
 
Lisään vielä, ( väärin ymmärrysten välttämiseksi tai halusta ymmärtää väärin ), että miehelläni on myös muita naispuolisia ystäviä. Joista ei minulle ole ikinä tullut samanlaisia ajatuksia ja ihmetyksiä. Vain tästä yhdestä.
 
Sehän tässä on inhottavaa, kun joutuu olemaan varpaillaan. Vaikka eihän se mitään auta. Kyllä se vaisto jännästi aina kertoo milloin on taas aika kysäistä asiasta. Aika paljon ollaan asiasta aina välillä keskusteltu.
Itse olen jättänyt pikkuhiljaa kaverisuhteet joihin on liittynyt seksuaalista toimintaa. Sitä mukaa, kun suhde on vakavoitunut ja edennyt. Silloinkin kun pidin yhteyttä niin en salaillut asiaa. Miksipä olisin?
Miestänikin olen pyytänyt kertomaan yhteydenpidosta samalla tavalla, kuin muistakin. Äh, eipä auta. Lisäksi vielä ihan typerä asia, kun ei siinä ole sen kummempaa. Siksipä se ehkä eniten ihmetyttää, kun poikkeaa normaalista.
 
Kysyin mieheltä onko kuullut naisesta hetkeen mitään. ( Viimeksi olen kysynyt asiasta viime syksynä ). Ja kertoi, että jotain yhteyttä oli pidetty. Suuttui keskustelun aikana taas. Näin tapahtuu monesti, ja tämä reaktio ihmetyttää jonkin verran. Muuten ei suutu juuri koskaan, ja siksi en kovin usein asiasta kyselekään mitään. Omista mustasukkaisuuden tunteista olen mielestäni päässyt hyvin yli jo kauan aikaa sitten ja voisin hyvin vaikka tavata naisen. Ilman sen kummempia tunnekuohuja. Ihmetyttää vain miehen reaktiot. Itse ei osaa sanoa miksi reagoi suuttumuksella ja turhautumisella, eikä pysty aiheesta keskustelemaan normaalisti. Tai ei halua oikeastaan keskustella ollenkaan. Mikä siihen voisi olla syynä? Ihmetyttää edelleen...
 
Olen itse ihan samassa tilanteessa, siis samassa kuin miehesi. Juuri loppunut lyhyt parisuhde ja uusi orastava parisuhde. Nämä kaksi ovat vielä entuudestaan ystäviä. Tilanteeni on kuitenkin helppo, sillä minut laitettiin ns friend zonelle edellisen toimesta ja olemme siis ystäviä. Ja tapaamme toisinaan. Tunteeni muuten kuin ystävyysmielessä ovat mennyttä. Ja suurin syy siihen on uusi parisuhde. Ei ole aikaa haikailla mennyttä, kun uusi suhde vie kaiken aikani ja tarmoni. Molemmat aivan ihania naisia ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseeni.
 
Kiitos vastauksestasi. Noinhan se varmasti meneekin. :) Lähinnä ihmettelen miehen suhtautumista, kun jättää kertomatta asiasta. Tai turhautuu heti jos kysyn asiasta jotain. Luulen tosin että hänellä on vaikea keskustella asiasta, koska häntä hävettää. Tietää että teki aikoinaan vääriä valintoja... mitkä satuttivat minua. No, mennyt on mennyttä ja epävarmuudet taaksejäänyttä elämää. (y)
 

Yhteistyössä