Miehen vasektomia, onko pakko käydä sperma-analyysissä?

• Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti
viieras
Vai uskaltaako 3kk päästä luottaa siihen että ehkäisy toimii? Tunnin matkan päässä lähin koeasema, eikä mies halua lähteä siellä käymään. Nyt ollaan käytetty keskeytettyä niinkuin ehkäisynä (alkuaikana käytettiin kondomia), mutta mietitään että joko sitä antais vaan mennä.

Väärin
Alkuperäinen kirjoittaja höjh;29422013:
mä luulin, et ennen vasektomiaa tsekattais, et onko se edes tarpeen.. ja aloittaja pelkää, ettei miehen spermassa ole koskaan eloa ollutkaan.
No huoh, ei. Vaan sterilisaation jälkeen tarkistetaan muutaman kuukauden kuluttua, että sterilisaatio on ONNISTUNUT eikä spermassa ole enää siittiöitä. Joskus nimittäin sterilisaatio voi epäonnistua tai piuhat kasvaa takaisin yhteen.

BlackFrancis
Se on vain sitten huonompi juttu tullissa, jos yrittää maasta ulos. Eikä hommaa ole kiva selittää pankissakaan kun lainaa yrittää.
Parempi se on vain käydä antamassa itse. Kertausharjoitukset jos vielä tulee, niin siellähän se sitten otetaan kysymättä. Se on tosin epätodennäköistä nykyään, kun ei ole paljon budjettia kertailuihin.

• Tykkää
Reactions: Julmis
Todellakin kannattaa käydä, koska niiden siemenjohtimien tunnistaminen on todella vaikeaa, ja sieltä on voitu poistaa vaikkapa pätkä sidekudosta toisesta johtimen sijaan.
Olen nähnyt muutaman kerran kun vasektomia tehdään, ja todella vaikeaa on löytää se spagetinnäköinen jutska joka kuuluu katkasta, siellä on paljon pitkulaista sidekudosta ja kaikkea kalvoa.
Sittenhän olistikin jo pian raskaana, tuskin kovin mukava tilanne?

Yhteistyössä