miehen välinpitämättömyys jo tässä vaiheessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Mieheni ja minä olemme kauan puhuneet alsten hankkimisesta. Mieheni lopulta syksyllä ehdotti, että jätämme ehkäisyn pois ja odotamme rauhassa milloin tärppäisi, niin sanotusti jättäisimme luonnon haltuun asian. Noh, nyt olen tod.näk, raskaana jo (aamupahoinvointi, kipeät rinnat, vilu jne..). Olen useaan otteeseen yrittänyt puhua miehelleni, että tahtoisin tehdä testin ja selvittää asian.. Miehen reaktiot ovat olleet "no tuskin sä nyt vielä oot", "no kyllähän mä sitten ottasin vastuun tietty!", ja sitten on vain vaihtanut aihetta. Testi on tekemättä, koska en halua sitä yksin tehdä mutta mies ei sitä itse ota puheeksi ja tosissaan vaihtaa vain aihetta, jos minä otan. Mitä teen?? Mies itse tosissaan halusi lasta ja ehdotti ehkäisyn lopettamista ja nyt tuollainen välinpitämätön idiootti! Olen yrittänyt kysyä, että mitä tulosta hän toivoisi jne., mutta siihenkään en vastausta saa!
Lapsi olisi siis molemmille ensimmäinen.

Tosissaanko olet?! Kyllähän tuo jo säikäyttää miehen kuin miehen, vaikka itse olisi lasta halunnut. En mä miehenä haluaisi nähdä kun nainen tekee raskaustestin (lue pissaa tikkuun). Mä en ymmärrä, mitä hait takaa...

Hei! Sain sen käsityksen, että olette tosi nuoria. No, kyllähän perheen perustamisesta pitäisi puhua paremmin ennen ehkäisyn pois jättämistä. Nyt sinun pitäisi vaan olla perheestä se aikuisempi, joka uskaltaa tehdä asioita itsenäisestikin. Eli hanki testi, tilaa vaikka netistä (kotitesti.fi) ja teet sen testin. Jos on plussaa, niin kerrot miehellesi ja annat hänelle hieman aikaa sopeutua ajatukseen. Se voi olla nuorelle miehelle kuitenkin kova paikka ja joistakin kuulema kasvaa isiä vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Se on ensimmäisellä kerralla hyvin vieras asia melkein kaikille miehille, raskauteen liittyvät asiat ovat outoja. Ja jos on miinusta niin suosittelen, että otat vielä ehkäisyn käyttöön ja katsot rauhassa onko vielä oikea aika perustaa perhe...

Selvennän nyt vielä vähän, en halua miestä sitä tikkua pitelemään, mutta tueksi ja muutenkin mielestäni parisuhteessa tällaiset asiat tehdään yhdessä, koska se on molempien asia. Varmaan suurin osa tajuaa, että minähän siihen tikkuun pissaan mutta mies voisi olla edes samassa asunnossa jännittämässä. Ja aikusia olemme jo (25 ja 29) ja tästä on keskusteltu PALJON ennen kuin ehkäisy jätettiin, ei ollut todellakaan mikään hetken hurmio tai mielijohde että tehdäämpä vauva!

No en mä nyt tosissani ajatellut että tikkua pitelemään.....

Mutta en vain käsitä että miksi miehen pitää olla paikalla jännäämässä? Jos se ei vaikak tahdo olla jännittämässä siinä? Jos se tuntuu sen mielestä hassulta ja hölmöltä? Liian imelältä?

En minä tiedä.

Jos se ei vain käsitä että miksi pitää tehdä yhdessä se testi?

Mua jännitti niin paljon että halusin miehen talosta ulos ennekuin tein testin.
En puhua pukahtanut aavistuksistani.

Enkä sano tätä siksi että se nyt olis ainoa oikea tapa, koska kerran minäkin olen toiminut näin....

Kunhan nyt vaan kerroin.

[QUOTE="tuisku";22402081]Hei! Sain sen käsityksen, että olette tosi nuoria. No, kyllähän perheen perustamisesta pitäisi puhua paremmin ennen ehkäisyn pois jättämistä. Nyt sinun pitäisi vaan olla perheestä se aikuisempi, joka uskaltaa tehdä asioita itsenäisestikin. Eli hanki testi, tilaa vaikka netistä (kotitesti.fi) ja teet sen testin. Jos on plussaa, niin kerrot miehellesi ja annat hänelle hieman aikaa sopeutua ajatukseen. Se voi olla nuorelle miehelle kuitenkin kova paikka ja joistakin kuulema kasvaa isiä vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Se on ensimmäisellä kerralla hyvin vieras asia melkein kaikille miehille, raskauteen liittyvät asiat ovat outoja. Ja jos on miinusta niin suosittelen, että otat vielä ehkäisyn käyttöön ja katsot rauhassa onko vielä oikea aika perustaa perhe...[/QUOTE]

hohoo:(

Säästä ne tikkurahat, voin kertoo että oot raskaana. Ei kukaan muu kuin raskaanaoleva vaatisi noin typeriä. Tee testi ja kerro tulos miehellesi. Ei siihen miestä tarvita.

Meet käymään k-kaupassa niissäkin myydään testejä, tai kipaset apteekkiin jos semmoin on lähellä ja teet jo tänään testin, jos on plussa niin kerrot illalla sängyssä :D
Älä tee niinko minä tein että eräänä iltana tuli fiilis että näinköhä on pohjaan palana (ei ollu tarkotus enää lisääntyä) tein testin ku ukko oli koiraa käyttämässä, tuli takas ja istu sohvalle, nakkasin plussa tikun sille syliin ja tuumasin että oho XD

Kuulostaa siltä että olet omassa päässä vähän ylianalysoinut ja lietsonut itse ajatusta siitä että mies on välinpitämätön. Mun mielestä kuulostaa siltä että mies vähän toppuuttelee ettei sinulle tule pettymystä jos et olekaan raskaana TAI mies ei ole vielä toipunut ns. alkujärkytyksestä. Voihan nainenkin tavallaan järkyttyä alussa kun saa tietää olevansa raskaana vaikka se onkin toivottua. Raskaus ja lapsen tulo on ISO muutos.

Tee se testi itse (tosiaan, ei siihen miestä tarvita) ja kerrot sitten miehelle tuloksen. Ja tarvittaessa annat aikaa sulatella asiaa. Jotkut miehet kasvaa isäksi ja osallistuu asiaan vasta lapsen synnyttyä. Tsemppiä :)

Nyt kun rupesin miettimään niin mieskin vaikutti vähän tylyltä sillon kun noita testejä tein. olin tosin tehnyt niitä monta kertaa aiemminkin niin ei se varmaan enää jaksanut uskoa että just tällä kertaa tärppäis. Eiköhän se sunkin mies sitten kuitenkin oo tyytyväinen kun siihen testiin oikeasti viiva tulee.:) jos noi testaamiset on miesten mielestä vähän kun vauvan vaatteiden katselu kaupasta tai jotenkin ehkä "naisten juttu". en tiedä.

Muuta hyvä nainen asennettasi tai olette eron partaalla jo ennen kuin lapsi ehtii syntyä. Sinulla on aivan epärealistiset odotukset mieheltäsi. Vähemmästäkin mies ahdistuu. Ei miehen tarvitse olla kädestä pitelemässä jokaisessa elämän käänteessä. Kannattaa aloittaa totuttelu jo nyt, ettei sitten tule yllätyksenä, kun yksin hoidat rättiväsyneenä vauvan yöitkuja.

Eipä tullut mieleenikään pyytää miestä mukaan testiä tekemään. Tein molemmat raskaustestini yksin. Kaikissa ultrissa kävin myös yksin, koska mies oli päivätöissä. Vain kuopuksen yhdessä neuvolakäynnissä mies oli mukana kuuntelemassa sydänääniä. Synnytykseen mies tuli tietenkin mukaan.

Tosiasia on, että sinä tulet olemaan päävastuussa vauvan hoidossa. Tästä poikkeuksen tekevät miehet ovat äärimmäinen harvinaisuus. Taidat olla no niin hormonihuuruissa, ettet ymmärrä realiteetteja. Rauhoitu ihmeessä ja lopeta nuo naurettavat vaatimukset.

Yhteistyössä