Miehen valehtelu!

• Viestiketjun aloittaja PiiPii
  • Ensimmäinen viesti
PiiPii
Mun miehellä on paha tapa valehdella. Yleensä siis ihan pienistä asioista - ei suurista ja "merkityksellisistä".

Esim.
Kalle soittaa miehelleni: "sopisko tulla illan suussa pyörähtää"
Mies: "mä oon kyl lähössä punttikselle. Oon vähän flunssassakin, vaimollekkin tulee tyttökavereita kylään..."

Vaikka oikea syy olisi niinkin yksinkertainen että olisimme viettämässä vapaa iltaa kaksistaan: leffaa, ruokaa, juomaa tms.

En vaan pysty käsittää miks ihmisen pitää valehdella ja tälläisesta asiasta!!!

Se on ihan sama kuka on kyseessä, niin aina, päivittäin valehtelee pikku jutuista.

Mulla on menny tavallaan luottamus siihen. Periaatteessa luotan mieheeni täysin, mutta jos kyse on vaikka siitä että kun kysyn paljonko ostokset makso - niin en voi olla varma pitääkö vastaus paikkansa. Tai jos kysyn moneltako on tullut yöllä kotiin.. Ennen tää ei häirinny näin paljoo. Asiasta on kyllä keskusteltu ja mies tiedostaa sen. On jopa sanonut etten arvaakaan kuinka se sitä ahistaa ja v*tuttaa! Mutta kun ei vaan pääse siitä eroon..

Mitä mä teen - Mitä me tehään - Miten voin auttaa

Kii
Taitaa miehesi olla vain niitä, jotka ei ole tottuneet suoraan sanomaan että nyt ei käy, eikä myöskään halua pahoittaa toisen mieltä. Oma mieheni ei osaa sanoa suoraan ei, vaan sitten jurputtaa takanapäin. Johtuu ilmeisesti kasvatuksesta. Olen kyllä yrittänyt sanoa, että opettele kieltäytymään kohteliaasti. Jossain syvällä tuo käytöstapa on, vaikea muuttaa.

eräs
TIEDÄN, MITÄ TARKOITAT!!
Itselläni on ollut ennen sama tilanne.
ESIM. Mieheni kaveri soitti ja kysyi, "lähdettäiskö kaljalle tms.?"
Mieheni siihen vastasi, että "oon töissä" (tai jotain muuta vastaavaa), vaikka syynä olisi ollut se, että olimme suunnitelleet oman koti-illan.

Mietin jonkin aikaa, mistä moinen valehtelu olemattomista asioista johtuu ja tulin siihen johtopäätökseen, että miehet eivät yksinkertaisesti kehtaa sanoa esim. kavereilleen, että haluavat viettää aikaa vaimojensa/tyttöystäviensä kanssa. He kuvittelevat sen olevan jotenkin niin vastenmielistä.

En tietenkään voi yleistää, mutta näin meillä ennen. Puhuin asiasta miehelleni ja nykyään hän kyllä sanoo asiat suoraan, koska on huomannut, että niin elämä luistaa paremmin. Nykyään kaverit on hänelle kateellisia...

LydianÄiti75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2004 klo 14:29 PiiPii kirjoitti:
kysyn paljonko ostokset makso - niin en voi olla varma pitääkö vastaus paikkansa.
Hih, meillä myös. Jossain välissä oli ihan sama minkä hintaa kysyin (pleikkaripeli, joku auton turha juttu esim. uusi vaihdekepin nuppi, cdlevyt, kirja jne), kaikki maksoi aina "parikyt euroo". Tiesi et hiillostun kun johonki typerään juttuun laitetaan esim 70 euroo (ne v*tun pleikkapelit!!!) kun ei tässä nyt rahassa muutenkaan uida, väitti aina ostaneensa käytettynä tai jotain - ja sitten kuitenki löytyi housuntaskusta tai pöydältä kuitti joka kertoi todellisen hinnan. Voi pyhä yksinkertaisuus... :headwall:

aivan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2004 klo 11:17 LydianÄiti75 kirjoitti:
Hih, meillä myös. Jossain välissä oli ihan sama minkä hintaa kysyin (pleikkaripeli, joku auton turha juttu esim. uusi vaihdekepin nuppi, cdlevyt, kirja jne), kaikki maksoi aina "parikyt euroo". Tiesi et hiillostun kun johonki typerään juttuun laitetaan esim 70 euroo (ne v*tun pleikkapelit!!!) kun ei tässä nyt rahassa muutenkaan uida, väitti aina ostaneensa käytettynä tai jotain - ja sitten kuitenki löytyi housuntaskusta tai pöydältä kuitti joka kertoi todellisen hinnan. Voi pyhä yksinkertaisuus... :headwall:
Siis niiin tuttua!! \|O

PiiPii
Niin...

Mutta meillä kun valehdellaan asioista vaikka mies tietää etten hermostu. Esim. niistä kuiteista tms. Siis miks valehtelee, vaikka tietää etten suutu..?

Paremminhan tuon ymmärtää ettei "uskalla" sanoo oikeeta hintaa, jos tiukkaa muutenkin ja jos mies titää että se toista ketuttaa..
Mut kun ei oo MITÄÄN syytä :eek:

En siis tiiä mitä teen...

Kai ajan kanssa huomaa että parempi elää rehellisyydessä, kun valheessa..(?)

Pakko ainakin toivoo :)

Yhteistyössä