Miehen urheilullisuus tuntuu olevan mulle melkeinpä negatiivinen asia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekunnossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsekunnossa

Vieras
Mä kuntoilen säännöllisesti ja kroppa on vähintäänkin kohtuullinen. Mihinkään täydellisyyteen en edes pyri, koska on muitakin kiinnostuksen kohteita. Liikunta ei oo mulle mikään henki ja elämä, pikemminkin pakkopulla. Toki siitä usein tulee hyvä olo. Rakkainta mulle on sulkapallopelit parin kaverin kanssa. Salitreeni ja aerobic ei maistu samalla tavalla...

Miehissä tykkään periaatteessa siitä, että ei ainakaan ole kauheesti ylimääräistä. Mutta on huomannut, että tietty liikunnallisuus on jotenkin jopa turn-off mulle. Jotenkin mulle tulee siitä sellainen pinnallinen tunne ihmisestä vaikkei se niin tietenkään mene. Tottakia bodarit yms. ovatt täysin poissa laskuista, mutta aika usein myös tämmöiset "freesit urheilulliset unelmavävyt".

Ei se silti tarkoita, että täysien renttujen perään haikailisin. Tai että ihannemieheni olisivat aina esim. jotain akateemisia boheemeja. Kuitenkin näissä ns. boheemeissakin löytyy miehiä moneen lähtöön...

Kenties se sitten johtuu vaan siitä, että liian usein tämmöset perusurheilulliset jampat ovat olleet niin kauheen... noh tavallisia... ilmeisesti mä jotenkin haluan, että mies ei edusta sellaista "valmiiksiannettua" normia. Onko muilla vastaavia mieltymyksiä. Ja jos taas edustat valtavirtanäkemystä, niin voihan siitäkin kertoa.

Mulle on ihan sama, kunhan vaan mies hoitaa oman osuutensa perheen velvollisuuksista ja vastuista. Ihan sama muuten urheileeko vai ei, kunhan se ei ole kotoa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ei väliä;29696835:
Mulle on ihan sama, kunhan vaan mies hoitaa oman osuutensa perheen velvollisuuksista ja vastuista. Ihan sama muuten urheileeko vai ei, kunhan se ei ole kotoa pois.

Tässä ei tajuttu taas pointtia sitten yhtään. Ja samalla sitten todettiin, että ilmeisesti miehellä ei ole muuta kuin käyttöarvoa.

Joo, ei muakaan jotenkin sellaiset "reippaat urheilupojut" innosta. Mut mä oonkin olevinani jonkin sortin älykkö... mukamas...

Mulle taas semmonen akateeminen boheemi- tyyppi on totaalinen turn off. Musta sellainen normaali perusmies on tylsä(ja löysä joten ei esteettisestikään ole kiinnostavaa materiaalia). Tietenkään rentutkaan ei kiinnosta, yleisen elämänhallinnan puutteen takia.

Urheilullinen ihminen pystyy kurinalaiseen elämään, harvemmin juopottelee ja elämäntavat ovat yleisesti ottaen terveellisemmät kuin jollain perusjantterilla joka vetää viikonloppuisin sipsiä ja kaljaa. Tokihan urheilullisessa kropassa silmä lepää eri tavalla kuin kaljamahassa tai rimppakintuissa.

Piti vielä sanomani, että jos yleisilme on sellainen vetelä, on vaikea kuvitella että miehellä on kunnianhimoa mihinkään muuhunkaan jos ei pysty edes peruskuntoa ylläpitämään.

Mulle taas semmonen akateeminen boheemi- tyyppi on totaalinen turn off. Musta sellainen normaali perusmies on tylsä(ja löysä joten ei esteettisestikään ole kiinnostavaa materiaalia). Tietenkään rentutkaan ei kiinnosta, yleisen elämänhallinnan puutteen takia.

Urheilullinen ihminen pystyy kurinalaiseen elämään, harvemmin juopottelee ja elämäntavat ovat yleisesti ottaen terveellisemmät kuin jollain perusjantterilla joka vetää viikonloppuisin sipsiä ja kaljaa. Tokihan urheilullisessa kropassa silmä lepää eri tavalla kuin kaljamahassa tai rimppakintuissa.

Tätä juuri tarkoitin. Eli mua ei nimenomaan kiinnosta sellaiset tämän ajan arkkityypit, dynaamiset ja virtaviivaiset miehet.

Ja mä luulen, että kyllä tässä yhteiskunnassa menestymiseen tarvitaan muunkinlaisia kuin noita kilpailuhenkisiä kontrollifriikkejä. Harvemmin sellainen porukka on esim. erityisen luovaa, he haluavat pelata tämän yhteiskunnan säännöillä tämän yhteiskunnan peliä. Hyvä niin, ainakin heille, mutta ei maailma eteenpäin mene pelkästään eliittimuurahaisten avulla.

Piti vielä sanomani, että jos yleisilme on sellainen vetelä, on vaikea kuvitella että miehellä on kunnianhimoa mihinkään muuhunkaan jos ei pysty edes peruskuntoa ylläpitämään.

Tää on aika yleinen nykyinen ajatusmalli. Hyvin amerikkalainen, joku tosin vois sanoa että jopa fa... ai niin mutta sitä korttia ei saa heilutella.

Aika yksinkertainen ajattelutapa tosiaan ja tuntuu monilla olevan vahva. Ja ajattelu menee niin päin nimenomaan, että jos joku vaikuttaa hyväkuntoiselta, niin sitten on helppo uskoa, että se on muutenkin kauheen taitava ja kunnianhimoinen.

No jos mä omaa duunia katson, niin korkeimmissa pomoissa on ainakin ihan sitä "vetelää arkkityyppiä" jonkun verran. Että ei toi nyt ainakaan ihan yksi-yhteen mene.

Hehheh, tässä yhteiskunnassa pitää pelata tämän yhteiskunnan säännöillä jos meinaa täällä elellä. Ehkä joku Intia olisi sinulle sopivampi ympäristö katsella sitä boheemia miestä? :D

Kyllä moni nainen on tuollaisen boheemimman miehen perään, mutta tällä palstalla sellaiset naiset eivät seikkaile. Tiedä sitten mistä johtuu. Kenties siitä, että tää palsta on hieman erilaisten naisten kansoittama.

Hassua, että kun joku sanoo boheemi tms. niin heti pitää alkaa nimittelemään vetelyksiksi sun muiksi. Ihmisiä on monenlaisia, mutta joiden kapeaan maailmankuvaan se ei sovi. Kaikki ihmiset pitää jaotella omiin lokeroihinsa.

[QUOTE="jes";29696901]Hehheh, tässä yhteiskunnassa pitää pelata tämän yhteiskunnan säännöillä jos meinaa täällä elellä. Ehkä joku Intia olisi sinulle sopivampi ympäristö katsella sitä boheemia miestä? :D[/QUOTE]

Tarkoitan sitä, että jos kaikki tekee vaan "perusjutut oikein", niin ei tää maailma mihinkään kehity. Ei tosta "perusjutut oikein"-asenteesta välttämättä synny kirjallisuutta, elokuvia, tietokonepelejä jne... Ei se sitä tarkoita, etteikö luova ihminen voisi elää yhteiskunnan sääntöjen perusteella.

Itse olen kyllä akateeminen nainen ja ihan kohtuullisen hyvässä hommassa kansainvälisessä yhtiössä. Siellä olen vaan huomannut, että kyllä ne työntekijät tietyiltä osin ovat hirveän samasta puusta veistettyjä. Tehokkaita, ihan kivoja, mutta... no samasta muotista... tai ainakin samoista muoteista, niitä muotteja on ehkä 5 erilaista.

Minä rakastan urheilullisia miehiä. He ovat reippaita ja iloisia, eteenpäin meneviä. Kauniita katsella ja ihania koskettaa. Joukkuelajia harrastavat ovat myös hyviä tiimihommissa, yksilölajeissa voi toki olla liian itsekkäitä paskiaisia, myönnettäköön. Ja kyllähän se sporttinen vartalo ja notkeus ja voima on välttämättömiä hyvässä seksissä! Mistään kuivan kesän oravista en haaveile siis. Miehen pitää näyttää ja tuntua mieheltä. Rakastan hyviä pakaroita, selkää, paksuja ranteita, lihaksikkaita käsivarsia, leveitä hartioita, litteää vatsaa, kapeaa lantiota, ulkoilman tuoksua, vahvoja jalkoja. En voisi ikinä ottaa mitään hipsteriä tai hippiäistä miehekseni. Mies saa harrastaa urheilua vaikka kuinka paljon! Sillä saanhan minäkin sitten nauttia sen hyvistä seurauksista. Hyvä uutinen, jos ette pidä urheilullisista miehistä, antakaa ne vaan kaikki mulle. P.S. penkkiurheilu ei riitä. Ja äly ja urheilullisuus ei mitenkään korreloi toistensa kanssa.

Siitä olen kyllä Riikka samaa mieltä, että äly ja urheilullisuus eivät korreloi millään muotoa. Siis kyllähän mun mies esim. pelasi salibandyä ihan puolitosissaan, mutta siinäkin hän oli vähän sellainen taitelijaluonne. Nyt kyllä jäänyt vähiin tuo pelaaminen kun ikää ja lapsia tullut.

Yhteistyössä