miehen tyly kommentti: "mihin sun muka tarvis päästä?!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turha haave olla yhdessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turha haave olla yhdessä

Vieras
molemmat käydään töissä. Lapsia meillä on kaksi. Mies tosi paljon menossa kun hänellä on oma pienimuotoinen yritys. Siis lähinnä harrastepohjalla sen toiminta. Nyt kevään ollut tosi paljon menossa ja kun hänelle tänään huomautin asiasta ettei ole kivaa aina olla yksin lasten kanssa. Ite oon siis joko töissä tai sitten oon yksin lasten kans kotona. Miehen kommentti oli et mihin sun muka tarvis päästä? Voi juma! Mä oon niin itsestään selvyys hänelle. Mulla ei näköjään saa olla mitään muuta elämää ku joko oon töissä tai sit hoidan meidän yhteisiä lapsiamme! Korjasin hänelle et ei mun tarvikkaan päästä mihinkään, vaan tarkoitin kyl sitä et joskus ois ihan hauskaa olla koko perheenä yhdessä. Hän vaan siihenki et sitä päivää et tuu ikinä näkeen ja et ota sit avioero!!! Ja vielä lisäsi et "aina pitäs olla kädestä pitämässä kiinni ja paapomassa meikäläistä et täällä pärjättäis" Heitin vaan et oonhan tässä pärjänny jo 3 ja puoli vuotta yksinki lasten kanssa. On kyl tosi paska olo itellä ja itkettää vaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
nyt ois minusta avioeron paikka..olet pelkkä kynnysmatto.. nooin mullekin kävi joskus, ei kannata jäädä tai olet samassa tilassa eläkkeelläkin. ei ne miehet muutu..

Koskaan en oo ees miettiny asiaa. Aviovuosia on nyt takana 7. Viime aikoina mies alkanu sanoo välillä tosi ilkeesti asioista. Aikaisemmin ei oo heti ensimmäiseksi laukonu ilkeyksiä. En tiedä mikä nyt on saanu hänet tuommoiseksi. Toivottavasti tämä elo tästä kirkkenee. Ehkä hänellä vaan -ja mulla- oli paha päivä.

no en mä yhden kerra perusteel mitää sanois mut sanotaas et jos vaik puol vuotta tulee tollasta juttua ja oot aina yksin niin alkaa näyttää jo huolestuttavalle.. no mä ite kattelin joku reilu vuoden, sama kuvio toistui joka viikkoa eikä halunnut muuttua

sillon ilmeisesti jo muut mielessä ja pitää sua ihan pellenä. jos et halua olla sellainen niin ero vireille ja muuta lapsiesikanssa muualle. teillä ilmeisesti hkä oma ja yhteinen asunto,lainanmaksu toki vaikeuttaa sun maksukykyä maksaa vuokra-asuntoo. mutta ei tuossa tilanteessa voi muuta tehdä kun lähtee.

minä koittaisin tehdä sen ukon mustasukkaiseksi. Hommaisin lapsille silloin tällöin jonkun hoitajan, kävisin tekemässä sellaisia juttuja jotka saisivat olon tuntumaan hyvältä. Kampaajalla, kauneushoitolassa, leffassa, jumpissa, kuntosalilla, kaverin kanssa kahvilla. Eli pitäisin itse huolenitsestäni ja miettisin mitä oikein haluan. Enkä kertois miehelle, missä olen käynyt. Jos se kysyy, niin vastaisin vaan, ettei sua kiinnosta. Saattais ruveta ukkoa kiinnostamaan. Ja ellei, niin olisi itsellä ainakin parempi olo.

Tuttua. Joskus aikoinaan ukkoni laukas minulle "mihin sinun muka tartteis päästä kun sinähän olet ÄITI" kun just totesin hänelle että ois minustakin kivaa joskus käydä YKSIN jossain kun hää oli ihan jatkuvasti poissa.
Oli silloin lähes parin kuukauden katkos meidän suhteessa. Ja otettiin kovasti yhteen!
Nykysin on ihan toisenlainen!
Onha niit menoi tol ukol vieläkin mutta huomattavasti on parantanut toimintaansa!
Tänäänkin oon saanu vaan istua täs koneen ääressä (paitsi tekasin ruuan) ja ukko on ollut lasten kanssa ja hoitanut ne!

Jos teillä tulee tommosta useemminkin niin tosiaan olis jo tauon paikka. Ei tommoseen tartte sinun suostua!
:hug:

kertomasi on kuin suoraan minun elämästäni, itse miettinyt nyt jo taas jonkinaikaa ottaisinko ja lähtisinkö MUTTA kun olen yrittänyt pähkäillä että jos olisin yksin olisin jo lähtenyt mutta kun ovat pienet lapset kuvioissa niin erotilanteessa lapset olisivat lähes heitteillä isävkonloppuina, isä on aika ulkona meidän arjestamme:( omasta halustaan-siis. ilkeily alkoi meillä juuri ennenkuin esikoinen syntyi ja on jatkunut päivittäin siitä saakka, jos mies ei mitään muuta keksi niin alkaa huutaa tekemättömistä töistäni, siis siitä kaikesta mitä en ole lastenhoidolta ja kotitöiltä ehtinyt. olen muutaman vuoden aikana ollut yhden käden sormilla laskettavan luvun ollut edes pari tuntia omalla ajalla. tämä ei suoraan sanoen ole unelmaelämääni, eikä sitä mitä ansaitsen. jotenkin tähän on vain ajautunut ja se oma tuntema ihana mies on yhtäkkiä muuttunut tuntemattomaksi, kylmäksi, itsekeskeiseksi mistäänpiittaamattomaksi huutajaksi joka kotona pyörähtäessään saa kaikille kurjan mielen:( ja siis ollaan kyllä puhuttu pari kertaa kun olen laukkuja ollut jo pakkaamassa ettei halua erota kun rakastaa kuitenkin, hah! että kohtalotoveri löytyy...yritetään saada elämämme kulkemaan kohti parempaa ja jaksamista sinulle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
kertomasi on kuin suoraan minun elämästäni, itse miettinyt nyt jo taas jonkinaikaa ottaisinko ja lähtisinkö MUTTA kun olen yrittänyt pähkäillä että jos olisin yksin olisin jo lähtenyt mutta kun ovat pienet lapset kuvioissa niin erotilanteessa lapset olisivat lähes heitteillä isävkonloppuina, isä on aika ulkona meidän arjestamme:( omasta halustaan-siis. ilkeily alkoi meillä juuri ennenkuin esikoinen syntyi ja on jatkunut päivittäin siitä saakka, jos mies ei mitään muuta keksi niin alkaa huutaa tekemättömistä töistäni, siis siitä kaikesta mitä en ole lastenhoidolta ja kotitöiltä ehtinyt. olen muutaman vuoden aikana ollut yhden käden sormilla laskettavan luvun ollut edes pari tuntia omalla ajalla. tämä ei suoraan sanoen ole unelmaelämääni, eikä sitä mitä ansaitsen. jotenkin tähän on vain ajautunut ja se oma tuntema ihana mies on yhtäkkiä muuttunut tuntemattomaksi, kylmäksi, itsekeskeiseksi mistäänpiittaamattomaksi huutajaksi joka kotona pyörähtäessään saa kaikille kurjan mielen:( ja siis ollaan kyllä puhuttu pari kertaa kun olen laukkuja ollut jo pakkaamassa ettei halua erota kun rakastaa kuitenkin, hah! että kohtalotoveri löytyy...yritetään saada elämämme kulkemaan kohti parempaa ja jaksamista sinulle!!!

:hug: :hug:

Mikä miehiä vaivaa nykysin? Niillä ei tunnu olevan mitään alkeellisiakaan käytöstapoja, on vain MINÄ MINÄ MINÄ. Pitää päästä yksin tai kavereiden kanssa baariin ja harrastuksiin ja pitää saada viinaa ja omaa aikaa. Missä on miesten vastuuntunto?

Mun on nyt pakko olla samaa mieltä muiden kanssa: ei toi ihan terveeltä ja tasapainoiselta suhteelta kuulosta. Sä et oo sille muuta kuin "taloudenhoitaja" ym. Älä ystävä hyvä jää tuohon. Jos tuota on jatkunut pidempään,niin ei se siitä mihinkään muutu vain sillä et "katsotaan nyt"...
Voimia!

Yhteistyössä