miehen tupakointi

onko ideoita miten miehen tupakoinnin saisi loppumaan? se on meille ISO ongelma, kummankin mielestä. mies haluaisi lopettaa ja on yrittänyt monta kertaa, mutta aina vaan palaa takaisin vanhoihin tapoihin. iso ongelma siitä tuli meille kun mies "jäi kiinni" nuuskan käytöstä armeija aikana. sen seurauksena mies lupasi lopettaa tupakoinnin armeijan jälkeen. seuraus oli, että mies oli 6vk armeijan jälkeen polttamatta ja kun olin sairaalassa toisen lapsen synnyttyä, hän aloitti uudelleen. itse sain tietää tupakoinnista vasta n. 2kk sen jälkeen. mies valehteli ensimmäisen kerran yhdessä ollessamme, joten se vain pahentaa ongelmaa.

sinkki
Siis täh?? Eikö teillä todellakaan ole isompia ongelmia tai murheita kuin tupakan poltto? Myönnän että terveys riski mut muuten ihan mitätön "ongelma"! "jäi kiinni" nuuskan käytöstä? Ihan kuin puhuisit 10v lapsestasi. Mitä sitten jos käyttää, ei kai miehesi tarvi jokaisesta tekemisestään sulle tiliä tehdä!? Miten jotkut vaimot voi olla tollasia, luuletko että saat kaun pitää miehesi, kun noin vahdit ja kiellät kaiken tekemisen. sanoit että mieskin haluaa lopettaa, olis jo lopettanut, jos haluais, se on tahdon asia, ei pysty jos ei halua, ja jos todella haluaa, pystyy! Anna miehesi pitää edes joku ilo elämässään, kun on tollasella eukolla "siunattu". Kaiken laisia.. :headwall:

juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 14:41 sinkki kirjoitti:
Siis täh?? Eikö teillä todellakaan ole isompia ongelmia tai murheita kuin tupakan poltto? Myönnän että terveys riski mut muuten ihan mitätön "ongelma"! "jäi kiinni" nuuskan käytöstä? Ihan kuin puhuisit 10v lapsestasi. Mitä sitten jos käyttää, ei kai miehesi tarvi jokaisesta tekemisestään sulle tiliä tehdä!? Miten jotkut vaimot voi olla tollasia, luuletko että saat kaun pitää miehesi, kun noin vahdit ja kiellät kaiken tekemisen. sanoit että mieskin haluaa lopettaa, olis jo lopettanut, jos haluais, se on tahdon asia, ei pysty jos ei halua, ja jos todella haluaa, pystyy! Anna miehesi pitää edes joku ilo elämässään, kun on tollasella eukolla "siunattu". Kaiken laisia.. :headwall:
vähän samoilla linjoilla. Nitäs tuota pakottamaan, tupakanpolttohan ei sillee haittaa perheelämää kuten esim. alkoholi

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 14:41 sinkki kirjoitti:

PEESI...

Tottakai mihesi valehtelee, kun pitää sua ihan tollona, kun edes puutut asiaan joka ei sulle kuulu. Siksi vaan lupailee, ette tarvi kokoaika kuunnella valitustasi, sanoo mitä haluat kuulla, mut ei ole aikomustakaan lopettaa, eikä sinulla oikeutta edes vaatia sellaista. Jos joku haluaa mustata keuhkonsa, on se hänen , ja vain hänen asiansa.

mä vihaan tupakointia ja mun mielestä se pitäisi luokitella huumeeks tai joksikin muuks laittomaks. syynä on se, että mun pikkusisko joutuu joka päivä käyttämään kaks tuntia lääkkeitten ottamiseen et pystyy hengittämään ite. eli sen keuhkot on ihan #&%?$!*. mä en todellakaan halua että mun mies joutuis joskus kärsimään tupakoinnist johtuvist keuhkovaivoist. niihin pystyy sentään ite vaikuttamaan jotenkin.

juu
kyl mieki välillä turhista narisen miehelleni, mutta et joku tekemällä tekee ongelman ja turhaa pahaamieltä suhteessa. etköhän nyt ole turhan ankara poikaystävällesi. en minäkään tykkää kun ihmiset polttaa, mutta se kuitenkin on laillista ja jokaisen oma asia. ymmärtäisin jos hän esim polttaisi sisällä ja autossa että sappi kiehuisi mulla ainakin siinä tilanteessa. mutta jos polttaa ulkona ketään häirittemättä niin mitä sitten.

Fabulous Patsy Stone
Jaa´a vaikea ottaa kantaa muuhun kuin siihen että valehtelee, siinä kulkee mulla raja että valehtelijaan en luota. Jos polttaa niin polttaa sitten reilusti eikä kyrvistele ja polta salaa ja valehtele.

Ja yleensä jos toinen valehtelee tommosista asioista niin sitten tulee mieleen että mistäs kaikesta sitä potaskaa puhutaan.

wiffe
Joo en kans pidä tupakointia niin pahana muuten kun et tietty mua pelottaa siitä johtuvat sairaudet. Meilkin miehen on pitäny lopettaa jo ties kuin monta kertaa mut ei vaan pysty. En nyt tiä kuinka paljonkaan se miehes polttaa, mut mun miehel menee melki kax askia päivässä ja ryypätessä (eli vähintään kerran viikossa) huomattavasti enempi, kerran jopa neljä askia. Eli tosiaan pelottaa mis kondiksessa sen keuhkot. Ja toinen juttu on et siihen menee ihan älyttömästi rahaa, tällee äkkiseltään laskettuna n.pari sataa kuus...
Mut tosiaan toi valehtelu huono homma...

Nii joo ja tosiaan poltan itekki, mut n.1-3tupakkaa/päivä, viihtees sit lähemmäs aski. Eikä tosiaan haittas jos mieheni ees vaan vähentäs, ku ei kukaan muu meijän tuttu polta noin älyttömästi ku mieheni.

Mut elikkä jos miehes ite haluis kans lopettaa ni kandee käydä lääkäris, tai ottaa neuvolas puheex.

Tupakanpoltto harvemmin loppuu käskemällä. Se vie vaan siihen valehteluun ja "kieroiluun". Tupakanpoltto loppuu kaikista parhaiten ihan omasta halusta ja tahdosta lopettaa.

Ennen ensimmäistä raskauttani poltin noin 1½ askia päivittäin, olen polttanut 15 v lähtien. Mieheni ei tykännyt siitä piirun vertaa, mutta ei kukko käskien laula. Raskauksien ja imetyksen aikaan en polttanut ainuttakaan. Puhun siis ihan on/off- tupakoitsijana. Poltan paljon kun otan alkoholia ja yleensä jää siihen. Nyt heinäkuun poltin päivittäin. Elokuu tuli enkä ole enää polttanut eikä tee mielikään. Eikä tarvitse mitään "korvikkeita". Kävin muuten keväällä keuhkokuvissakin epämääräisen kipuilun takia, kuvat olivat siistit, kipuilu johtuikin lihaksista.

Tupakointi vaarantaa terveyttä, mutta ei se sitä kerta laakista vie. Liika rajoittaminen ym tappaa parisuhdetta pikku hiljaa. Jospa keskustelisitte asiasta ettei tule enää "valehtelu"-tilanteita eteen. Siitä tulee vaan mielipahaa molemmille!

Mä kyllä ymmärrän hyvin alkuperäisen asenteen tupakanpolttoon.
Mua on syönyt vuosia, että mieheni aloitti tupakoinnin uudelleen, oltuaan täysin polttamatta 3 vuotta. En voi tajuta, kuinka joku aloittaa uudelleen. Sen jälkeen luvannut lukemattomia kertoja lopettaa, mutta aina vaan jatkuu, kun ei näköjään sitä omaa motivaatiota ole. Nyt toivoin sitä olevan, kun uusi vauva on syntymässä, mutta ei taida riittää motivaatioksi olla haisematta vauvan lähellä.

Mies ei polta ns. kotona, vaan töissä ja muualla ollessaan. Lomilla saattaa olla useammankin viikon polttamatta, mutta taas alkaa, kun menee töihin tai muualle, missä voi rauhassa haista :(

Toihan on nyt menee samaan kategoriaan sen kanssa, että miehes käskee sun laihduttaa kun oot lihava. Terveysriskit ym erittäin pahat. Eik todellakaan ole vaimokkeilla muuta tekemistä kuin rajoittaa toista. Jos miehesi on polttanut jos silloin kuin tapasitte, olet tiennyt asian ja ratkaisusi tehnyt. Parisuhde ei ole sitä varten, että yritetään muutta toinen kiiltokuvasankariksi.

tv. ylipainoinen ja tupakoiva. Ja mies sais monoa jos käskis mua laihuttaa tai lopettaa kessuttelun. Jotain iloa saa kotiäidilläkin olla :kieh:

rupikonna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 18:57 riikka-86 kirjoitti:
mä vihaan tupakointia ja mun mielestä se pitäisi luokitella huumeeks tai joksikin muuks laittomaks. syynä on se, että mun pikkusisko joutuu joka päivä käyttämään kaks tuntia lääkkeitten ottamiseen et pystyy hengittämään ite. eli sen keuhkot on ihan #&%?$!*. mä en todellakaan halua että mun mies joutuis joskus kärsimään tupakoinnist johtuvist keuhkovaivoist. niihin pystyy sentään ite vaikuttamaan jotenkin.

Mut omatpahan on keuhkonsa, joten saa tehdä mitä haluaa, et voi määrätä tuollaista! Polttiko miehesi kun tapasitte? Jos yrität pakottaa, nousee miehellä uhma, että varmasti poltan ja sit on pakko valehdella, ettei tarvis turhaa ruikutusta kuunnella. Lopeta ihmees pakottaminen, jos haluat hyvän parisuhteen pitää, tai ylipäätään parisuhteen.

Yhteistyössä