Miehen terveys huolettaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihreä

Vieras
Mitä ihmettä minä tuolle ukolle teen että se muuttais edes hieman elintapojaan...
Ei ole vasta kuin 26v, vielä suhtkoht hyvässä kunnossa ( tosin painoa kyllä kertynyt jo niin paljon että ylipainon puolelle heilahtaa...), mutta;
- röökiä menee 1-2 askia päivässä
- ei liiku ollenkaan, työ on autossa istumista 10-16h/pv
- ei syö mitään vihreää
- ruoka koostuu; kahvista,enegiajuomista,limppareista,makeista leivonnaisista, pastasat,pitsoista,panineista, tolkuttomasta määrästä leipää, grilliruuista jne...

Oon maanitellut, huutanut, pelotellut jne mutta ei niin ei...

Varmasti saa jonkun sydärin tms enne 40v ikää...

Itse syön lautasmallin mukaan ja muutenkin kevennetysti, lenkkeilen, jumpaan jne.
Ei edes syö kotona koska meillä ruokaan muulla perheellä kuuluu ne kasvikset, vihannekset jne...
Ei

voisitko saada houkuteltua sitä johonkin yhteiseen harrastukseen? Menkää vaeltamaan, seinäkiipeilyyn tms mikä nyt vaan kiinnostas. Tehkää jokin veto karkkilakon suhteen jne.

Toisaalta ei se pakottamalla onnistu. Kyllä mullaki alkas ärsyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja sano suorat sanat:
jätä se. sano että opi olemaan kunnon mies. tai siis sano että jätät sen jos nämä epäkohdat ei muutu.

no en nyt kuitenkaan muuten hyvää miestä/loistavaa isää jättämään ala, mutta jotenkin se on saatava muuttamaan elintapojaan.
onneks ei kuitenkaan juoppo oo, hyvä jos 3x vuodessa jossain käy :D

Mä oon melko varma siitä, että jään nuoreksi ja iloiseksi leskeksi.

Mieheni on kyllä hoikka, mutta polttaa, juo liikaa kahvia, syö liian epäsäännöllisesti, nukkuu liian vähän/epäsäännöllisesti, ei urheile juurikaan, ei koskaan muista ottaa vitamiineja joita hänelle tuon, eikä tuon rokotuksetkaan taida kunnossa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
voisitko saada houkuteltua sitä johonkin yhteiseen harrastukseen? Menkää vaeltamaan, seinäkiipeilyyn tms mikä nyt vaan kiinnostas. Tehkää jokin veto karkkilakon suhteen jne.

Toisaalta ei se pakottamalla onnistu. Kyllä mullaki alkas ärsyttään.

Yritetty on kyllä, mutta kun ei oo kuulemma aikaa, ei jaksa jne...

Kamalaa kattoo tuota rapistumista silmissä, on entinen hiihtäjä, vielä 5v sitte törkeet vatsalihakset, rintalihakset jne... Liikkui joka pv, nyt ei mitään.

Yhteistyössä