Miehen takapuoli rutikuiva, vuosia jo. Ihonvärikin on paljon tummempi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaahan vainoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaahan vainoa

Vieras
Osaisko joku sanoa että mistä voi johtua? Nivuset myös. Ihonväri on ihan tumma noilta kohdilta, eli siis koko takapuoli, jatkuu yhestä kohdasta vähän selänkin puolelle sekä nivuset.

MISSÄÄN MUUALLA ei miehellä ole kuivaa ihoa taikka mitään ihottumaa.

Voiko tuo ihon värimuutos johtua ihan siitä kun on ollut kuiva jo vuosia?

Rasvaaminen auttaa hieman, mutta normaalin pyllyn näköiseksi sitä ei saa. Käyttää boxereita ja tavallisia, eri värejä eli en usko kalsareista tulevan

Kutiaa joo, mutta varmaan sen takia kun on ihan rutikuiva.

Mä sain bemetson-k nimistä rasvaa, uskaltaisko sitä kokeilla? Sain myös jotain sienivoidetta, eihän sen kokeilusta haittaakaan voi olla? Bemetson tekee ihosta ohuen niin sen takia en sitä mielellään koittais. Persettään ei mies oo lääkärille menossa näyttämään, eli kotikonstein on hoidettava.

Osaako joku sanoa tuohon ihon tummumiseen? Johtuuko pitkäaikaisesta kuivuudesta vai mistä?

Atoopikoille tulee välillä pignmenttimuutoksia, jotka saattavat parantua aikaa myöten, kun ihottumat eivät toistu. Voisit ostaa HTH-emulsiota (sisältää karbamidia eli ureaa) tai vastaavia apteekista, jotka kosteuttavat ihoa tavallisia voiteita paremmin. Nyt talvipakkasilla on erityisesti tarpeen. Käytetään muutaman viikon kuureina tavallisten voiteiden rinnalla. Levitetään kuivalle iholle, etteivät laimene.

Ceridal nimistä käytiin jo ostamassa. Miksiköhän pelkkä perse kuivuu? Jos ois atooppista niin luulis sitä joskus tulevan jonnekkin muuallekkin. Mies harvemmin on rasvaillut sitä mutta nyt pätettiin että koitetaan kaikkea, ei oo kiva olla vuosia rutikuivan perseen kanssa

[QUOTE="vieras";25571062]Atoopikoille tulee välillä pignmenttimuutoksia, jotka saattavat parantua aikaa myöten, kun ihottumat eivät toistu. Voisit ostaa HTH-emulsiota (sisältää karbamidia eli ureaa) tai vastaavia apteekista, jotka kosteuttavat ihoa tavallisia voiteita paremmin. Nyt talvipakkasilla on erityisesti tarpeen. Käytetään muutaman viikon kuureina tavallisten voiteiden rinnalla. Levitetään kuivalle iholle, etteivät laimene.[/QUOTE]
Eli ostat tätä heti ja sitten jos kutina vaan jatkuu rasvaamisesta huolimatta, niin sitten kortisonia. Ei kannata laittaa noin vahvaa, jos selvää ihottumaa ei ole. Jos joku sieni-infektio olisi, niin se pahenee vaan kortisonista. Kannattaa mennä sitten lääkärille, jos viikon kuuri 2,5 prosenttisella hydrokortisonila ei auta. Rasvaaminen kosteusvoiteella pitää ottaa tavaksi. Ilmankostutin on myös hyvä olla talvisin.

Sanoisin että hiiva =) Meillä oli muksulla hiiva nivusessa ja iho oli aivan tumma, kutiseva, hilseilevä, punainen jopa halkeileva. No hän sai sitten ab-kuurin ja sen seurauksena hiivan alapäähänkin johon lastenlääkäri määräsi lääkkeet ja sanoi että nivusessakin saattaisi olla hiiva! Syötyään hiivalääkkeet helpotti hiiva alapäässä mutta kas kummaa! Nivusen iho parani samalla ja on nyt aivan normaalin ihon näköinen! =) Niin ja muksu on myös atoopikko. Joten passita mies lääkäriin ja pyydä ottamaan hiivatesti iholta =)

Toi ei kyllä oo menossa lääkäriin missään tapauksessa. Onko sienilääkkeestä haittaa jos kokeillaan sitä heti

Löytyy pevisonia ja trosycort

Oisko sieni levinnyt vuosien aikana? Perseessä on pysynyt

Täältä voi katsoa näyttääko tutulta joku. Ei pidä alkaa itse hoitamaan sellaista mistä ei tiedä mikä se on. Voi jopa vaikeuttaa paranemista tulevaisuudessa. Aloittakaa nyt vaan sillä kosteusvoiteella.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi13050

Mun miehellä on ihan sama ongelma ja oli sitä näyttänyt lääkärille määräaikatarkastuksessa. Ei tee istumatyötä, vaan nimenomaan ulkotyötä väljissä housuissa (laiha kun on, kaikki määräysten mukaiset housut on valtavia). Lääkärin mukaan kyse on vain paikallisesta atooppiudesta ja lääkkeenä rasvaus.

mulla on kans nivuset tummemmat, oon ihan pitäny kun iho niin ohutta siitä kohtaa niin jos on vaik saanu aurinkoa niin on jääny tummemmaks kun muu vartalo. vaikken pimppi paljaana oo arskaa ottanukkaan mut en muutakaan tiiä?
mut kuule ei tolle kuviuudelle ja värille tartte syytä hakee, vaan hoitoa. nyt ostatte kunnon rasvan oikeen apteekista ja miehes sais alkaa pyllyään rasvaamaan. niin tekee munkin mies, alkuunsa sitä hävetti moinen toimenpide mutta mun kanssa eläessään on oppinu et se on paljon mukavampaa sit olla. ei maksa vaivaa suihkun jälkeen laittaa kankkuun rasvaa. onhan se nyt kurjaa et pylly alkaa kesiäkin kun on ihan kuiva.

sitä rasvaamistakin voi opettaa miehelle niin et antaa ensin rasvata oman alastoman peppunsa :D meiän ukko ainakin tykkäs moisesta ;)
ja sänkyhommikshan se meni.....

Anteeksi nyt vaan, mutta jos mun mies ei suostuisi lääkärille niin saisi mun puolesta vaikka pudottaa perseensä... :D

Miehet on niin hölmöjä noissa asioissa.

Mun miehellä taas on pahannäköisiä ulkonevia luomia nivusissa ja pallien seudulla, eikä suostu niitäkään viemään näytille.
Kyllä olen huolissani, mutta onhan se nyt aikuisen ihmisen asia itse hoitaa omaa terveyttänsä.

Yhteistyössä