Miehen suku ja uudet haukkuma-aiheet minusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yksi täti jo aikoinaan alkoi vittuilun, että kyllä äiti maksaa jos meidän lapsi rikkoo hänen luonaan jotain. Eli minä maksaisin. Tottakai maksettaisiin, mutta painotti sitä, että ÄITI MAKSAA. Oli saanut kuulla jostain, että rahaa on. Tämä tapahtui sen jälkeen kun anoppi oli meillä kotivahtina ja oli "vahingossa" avannut minun pankin kirjeitä, joissa oli tiliotteeni. Rahaahan minulla oli siellä ja paljon. Joka ikinen kerta tuo täti mainitsi tuon, että kyllä äiti maksaa. Ei olla enää vuosiin käyty hänen luonaan. Nyt kuulin sitten, että on uusi aihe ja vielä suurempi kyttäyskeikka meidän elämään! Ostettiin miehen kanssa asunto ja nyt eräs tämän tädin tuttava utelee muilta kuin meiltä itseltään missä se on ja mikä osoite jne. Käyvät kuulemma aina kyttäämässä jos joku muuttaa jonnekin, että minne muutti. Kaiken lisäksi lähdin töistä ja olen nyt työttömänä, mutta tätä he eivät vielä tiedä. Asunnosta maksoin oman osani ihan omalla rahalla ilman suurtalainaa ja mieheni vain otti asuntolainaa osaksi. Tämän kun se suku kuulee niin taas haukotaan henkeä. En kai voi valehdella olevani töissä? Jos kerron, että olen työtön niin johan ne ihmettelee miten maksut hoituu. Minun raha-asiat ei kuulu niille pätkääkään. Itse olen ollut ihan tavallisesti-en osta kallista, vaatteissakin voi olla nyppyjä, kotivaatteissa reikiä jne. Anoppi vaan meni kaivamaan tiliotteeni kirjeistä ja jakoi sitten tiedon. Kirjesalaisuushan siinä rikkoutui. Pitäisikö vaan alkaa vittuilla koko p..keleen suvulle, että rahaa on vaikka lehmät söis, mutta en todellakaan sitä muille jaa! Anoppi tekee itse nyt niin kierosti, että maksattaa miehelläni omiamaksujaan parkukuoron kera. Nämä maksut tuhansia euroja. Miten saan mieheni jättämättä maksamatta??? Mieheni taasen ei ole varakas ja palkkakaan ei kovin hyvä. Anopilla on kyllä vara hoitaa omat maksunsa. Tämä kaikki alkoi sen jälkeen kun anopille selvisi tilieni saldo, jossa on kuusinumeroa. Itse hän on tyhjätasku ja kovissa veloissa, mutta mielestäni meidän ei kuulu niitä maksaa. Eilen viimeksi valitti rahapulaansa-kuulin vierestä. Olenko törkeä jos annan mieheni maksaa omat maksunsa täysin-siis lainat yms. ja näin hälle ei jää paljon ylimääräistä antaa anopille? Kyse siis hänen omista maksuistaan, joita minäkin olen hoitanut.

Jos kerran olette sopineet, että molemmilla on omat rahat, niin sillä hyvä. Meillä on sama järjestely, enkä kyllä ihan pienestä syystä ala tätä muuttamaan, sen verran etua tuosta "omat rahat" -systeemistä kuitenkin on.
Mitä tulee anoppiisii, niin puhuisin miehellesi suoraan, että anoppi vain käyttää häntä hyväksi, kun luulee teidän kieriskelevän rahoissa.

Siis onko sulla jollain tavallisella tilillä kuusinumeroinen summa? :O Toivottavasti ymmärsin väärin, eihän siinä ole mitään järkeä.

Sinuna ottaisin anopin puhutteluun. Hän on törkeällä tavalla rikkonut kirjesalaisuutta, ja vielä levitellyt asioitasi pitkin poikin. Käyttää vielä hyväkseen miestäsikin. Miehesi kyllä on aikamoinen vässykkä jos kustantaa anopin elämisen korkoineen. Mut jokainenhan saa omilla rahoillaan tehdä mitä lystää niin et sinä sitä voi kieltääkään.

Mulla olis varmaan mennyt välit jo anopin kanssa poikki.

[QUOTE="Huhhuh";22388145]Siis onko sulla jollain tavallisella tilillä kuusinumeroinen summa? :O Toivottavasti ymmärsin väärin, eihän siinä ole mitään järkeä.

Sinuna ottaisin anopin puhutteluun. Hän on törkeällä tavalla rikkonut kirjesalaisuutta, ja vielä levitellyt asioitasi pitkin poikin. Käyttää vielä hyväkseen miestäsikin. Miehesi kyllä on aikamoinen vässykkä jos kustantaa anopin elämisen korkoineen. Mut jokainenhan saa omilla rahoillaan tehdä mitä lystää niin et sinä sitä voi kieltääkään.

Mulla olis varmaan mennyt välit jo anopin kanssa poikki.[/QUOTE]

Ei tavallisella tilillä kuin pieni osa.
En kyllä anopista tykkää, mutta lasten vuoksi on oltava jossain tekemisissä.
Tavallaan mieheni käyttää siihen minun rahoja kun hänellä ei vara maksaa kaikkia omia laskujaan. En aluksi sanonut mitään, mutta nyt olen maininnut, että hänellä on tämän ja tämän verran maksuja ja maksa ne ensin ennen kuin jaat muualle.
En voi sietää sitä että joku käyttää toista hyväkseen(anopista tai muista) ja kuppaa rahaa omaan leveään elämäänsä. Osin ainakin valehtelemalla. Kerran mm. sanoi tarvitsevansa laskuihin ruokaan yms. rahaa, mutta kappas vaan kun menikin matkoille niillä rahoilla! Mutta äiti on äiti ja kun se tarpeeksi itkee niin mitäpä siinä voi. Valitettavasti kun näitä turhan itkijöitä on liikaa -muissakin perheissä.

Laskitko kenties desimaalit mukaan tuohon 6-numeroiseen?

Jos teillä yhteinen talous niin silloin menoista päätetään yhdessä eli miehesi ei voi yksin päättää tuollaista. Minä koittaisin miehelle selittää että anoppi käyttää vain hyväkseen.

[QUOTE="alkup.";22388188]Ei tavallisella tilillä kuin pieni osa.
En kyllä anopista tykkää, mutta lasten vuoksi on oltava jossain tekemisissä.
Tavallaan mieheni käyttää siihen minun rahoja kun hänellä ei vara maksaa kaikkia omia laskujaan. En aluksi sanonut mitään, mutta nyt olen maininnut, että hänellä on tämän ja tämän verran maksuja ja maksa ne ensin ennen kuin jaat muualle.

Tee näin joka kerta ja sanomiehelle selvästi, ettet maksa hänen laskujaan, jos tuhlaa omat rahansa anoppiin.

[QUOTE="jjjs";22388207]Laskitko kenties desimaalit mukaan tuohon 6-numeroiseen?

Jos teillä yhteinen talous niin silloin menoista päätetään yhdessä eli miehesi ei voi yksin päättää tuollaista. Minä koittaisin miehelle selittää että anoppi käyttää vain hyväkseen.[/QUOTE]

Ei ole desimaalit mukana summassa.
Olen yrittänyt selittää, että kumma kun anopilla ei rahat riitä jos tulot (on kokopäivätöissä) on tätä ja kulut suunnilleen tätä. Nyt anoppi vielä mietti, että josko hän jäisi osa-aikaeläkkeelle ja kohta eläkkeelle. Hänen mielestään varmaan me kustannetaan hänen elämänsä, jos tähän ei ole varaa muuten. Olisi hoitanut lapsemmekin kotona, jos olisi maksettu hänelle enemmän kuin hänen palkka, kun ei muuten tule toimeen. Nätisti olen näistä miehelle sanonut että ei, ei ja ei tosiaankaan ja kertonut oman mielipiteen.
Tuntuu vaan siltä, että minulla on suuri valta mieheeni, jos sanon miehelleni äkäisesti noista anopin maksuista. En haluaisi pitää miestäni missään lieassa ja olla se hirmuvaltias joka määrää meillä vaan haluan antaa hänen itse ajatella ja miehen päättää mikä on järkevää. Miten tämän vaan saisi sille perille muuten kuin olemalla hirmuvaltias?

Yhteistyössä