Miehen sisko tarjosi lasilliset punaviiniä kaikille vieraille. Minulle oli pepsilasillinen valmiina...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öööööööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tulipa mieleeni yksi asia.... oletko ap varma, että se Pepsi oli kaadettu juuri sinulle? Jos paikka olikin vaikkapa tarkoitettu emännän omalle lapselle, jonka emäntä tiesi haluavan Pepsiä ruuan kanssa, ja sinä vaan satuit istumaan juuri sille paikalle, missä Pepsi oli valmiina?

Sama tuli mieleen... tai jollekin jonka emäntä tietää olevan raskaana, mutta muut eivät sitä vielä tiedä.

Sinänsä itse en olis tarjonnut ruoan kanssa vaihtoehtona pepsiä vaan esim. jäävettä.

Miehen suku kyllä on ehkä hieman....miten sen muotoilisi...ei niin "koulutettu" :D
Jostain syystä mieheni on kuitenkin kohtelias...siksi rakastunkin ;)

mä olen saanut niin kovan tapakasvatuksen, että osaan olla tyytyväinen siihen mitä saan, eikä tulis mieleenkään valittaa!! olen akateemisesti koulutettu, joten tavat on kyllä itsellä hallussa, mutta myös se tapa, etten kiinnitä kaikkea huomiota siihen, jos joku muu ei niin osaa käyttäytymissääntöjä... sekin on mun mielestä yksi tärkeimmistä kohteliaisuustavoista!!!!! =)

Häh? Ai tää on kilpailu? Miten tuo akateeminen koulutus muuten liittyi asiaan? :o :D[/quote]

Olettaisin, että tuosta syystä toinen kirjoittaja mainitsi koulutuksen. Otit sen ihan itse puheeksi :headwall:

Ja olen samaa mieltä siinä, että lasiin valmiiksi kaataminen ei ole ehkä kaikkein paras ratkaisu, mutta aika pieni etikettivirhe se kuitenkin oli, nimenomaan jos vertaa, että joillekin imettäville/raskaanaoleville tyrkättäis viinilasi eteen kysymättä. Ollaanpa armollisia toisiamme kohtaan, ei varmasti miehes sisko tarkottanu pahaa!

*muoks* sori kun lainaukset persiillään, ei nyt jaksa vääntää :)

Kyllä, näin se "oikeesti " menee, mutta jos siis kaatais kysymättä, niin silloin ilman muuta kaadetaan kaikille. [/quote]

Mikä taas on todella rasittavaa. Olen alkuvaiheessa raskaana, enkä vielä ole kertonut kenellekään. Minulla on aika paljon sosiaalista elämää, ja on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että lasi täytetään kysymättä. Siinä kun sitten kostuttelen suutani ja odotan hetkeä, jolloin voin vaivihkaa kaataa viinin menemään...

Paljon helpompaa olisi, jos kysyttäisiin ja voisi sanoa vaikka että päätä särkee, ei kiitos.

En oo koko ketjua lukenut, mutta kyllä mä ainakin närkästyisin jos esim. mulle kaadetaan juoma (pepsi) valmiiks ja muille ymmärillä olijoille kysytään mitä sais olla (viini, vesi, jaffa, maito, pepsi tms.) jopa lapsilta kysyttäis mitä juomaa.

Olisi kohteliasta kysyä se myös imettävältä eikä määrätä suoraan et siinä olis pepsiä.

Yhteistyössä