Miehen siisteysintoilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plääh

Vieras
Meillä mies viettää nyt isäkuukautta ja kulkee uskollisesti lapsosten (vajaa 1v ja 2v) perässä siivoilemassa jälkiä. Jotenkin nyt siivousintous puhjennut kukkaan. Ennen oltu suunnilleen samaa tasoa :)
Ei voi ukko vaan ymmärtää, että minulla ei ole mikään puhjennut kukkaan. Minun pitäisi samalla tavalla kulkea perässä, eikä tietystikään voi ymmärtää, että mikä siinä nyt olisi niin stressaavaa. Olen nimittäin sanonut, että eipä siinä, hermoa varmaan alkaa kiristään jos kaiken pitää olla koko ajan tiptop ja jossain vaiheessa sitten alkaa ärsyttään lasten sotkut.
Nyt meillä on sitten kireetä kun emäntä on tällainen sottapytty, jolle riittäisi illalla tavaroitten järjestely ja ehkä jonkun kerran päivässä ohi mennen.
Senkun intoilee, antais minun hoitaa omalla tavalla.. mrrh.

Anna miehen siivoilla, jos lasten sotkut sitä haittaavat. Meillä on mies vähän samaa sorttia tai sille tulee sellaisia siivouspuuskia... Meillä on jo vähän isompia lapsia ja niitäkin 5 kpl, joten kyllä sotkua saavat aikaiseksi. Välillä on kaaos ja välillä paikat ainakin päällisin puolin ihan ok. Lapset siivoilevat itsekin sotkujaan (joskus tarvitaan kasvatusmetodeja kiristys ja lahjonta =) ). Mä olen sitä mieltä, että varsinkin isompien jälkiä ei tarvitse äidin tai iskän aina siivoilla, kyllä lastenkin pitää oppia huolehtimaan tavaroistaan. Meillä mies intoilee aina lattian pesun kanssa, sille on vähän yhdentekevää, jos pöydillä on tavaraa epäjärjestyksessä. Mua taas häiritsee epäjärjestys tavaroiden osalta enemmän kuin se, että onko lattia nyt varmasti joka viikko jynssätty. Yksi tuttava sanoikin mulle, että teillähän tuo homma on sitten hyvässä balansissa, kun mies hoitaa siivoukset lattialistan korkeudelle ja minä siitä ylöspäin.

Muuten mulla ei olisi tässä asiassa narisemista, mutta joskus se vähän tuppaa tympimään, että miehestä on niiiiiiin mukava laittaa esim. lauantai-ilta siivoiluun, kun mulle olisi silloin tärkeämpää rauhoittua perheen kanssa oleskeluun, syödään yhdessä iltapalaa ja tehdään yhdessä jotain kivaa. Lapsistakaan kun tuo siivous lauantai-iltana ei ole kivaa...

kun munkin mies ois siivousintoilija mut ei. Kyllä toki vie pyykit likakoriin ja auttaa siivoomisessa sekä ruuanlaitossa mut ei ollenkaan niin tarkka kuin mä. Minä se vaan niin pidän siivoomisesta ja siittä että paikat on ok. Mä taas haluan lauantai aamuna siivota kaikki kuntoon niin sit saadaan ilta touhuta jotain kivaa yhdessä.

Yhteistyössä