Miehen reissutyö ahdistaa

  • Viestiketjun aloittaja aina yksin..
  • Ensimmäinen viesti
Reissumies
Terve aika kuluksi lueskelin näitä juttuja ja mietin samalla että mitähän vaimoni miettii näistä asioista. Kuljen reissussa sain juuri hiljattain pojan jota en näe usein saatikaan rakasta vaimoani. Mutta ansioni on niin paljon parempi reissussa että pystyn elättämään pojan ja vaimon kotiin. Muistakaa rakkaat naiset että vaikka se mies puhuis poikien jutuista niin se ei tarkoita sitä että on uskoton. Pojat vain puhuu niitä juttuja siinä missä naisetkin. Miehellä ei ole yleensä ku kova koti ikävä ja työ viikolla. Minulla ikävä vaimoa lasta ja yhteistä kotia. Mutta tiedän että en missään tienaa näin hyvin. Nyt tiedän että joku miettiä että raha ei ratkaise mutta hyvin se laskuihin ja harrastuksiin käy.
 
Ankelika
Reissumiehestä tulee mieleen suosimani ruisleipä.

Monen ihmisen leipä on palasina maailmalla.
Reissutyössä on paljon hyviäkin puolia.

Luin vain vain tämän ketjun viimeisen kommentin, joten eipä aiheesta enempää.
 
oih
Terve aika kuluksi lueskelin näitä juttuja ja mietin samalla että mitähän vaimoni miettii näistä asioista. Kuljen reissussa sain juuri hiljattain pojan jota en näe usein saatikaan rakasta vaimoani. Mutta ansioni on niin paljon parempi reissussa että pystyn elättämään pojan ja vaimon kotiin. Muistakaa rakkaat naiset että vaikka se mies puhuis poikien jutuista niin se ei tarkoita sitä että on uskoton. Pojat vain puhuu niitä juttuja siinä missä naisetkin. Miehellä ei ole yleensä ku kova koti ikävä ja työ viikolla. Minulla ikävä vaimoa lasta ja yhteistä kotia. Mutta tiedän että en missään tienaa näin hyvin. Nyt tiedän että joku miettiä että raha ei ratkaise mutta hyvin se laskuihin ja harrastuksiin käy.


Voi kuinka ihana kirjoitus, kiva tietää että on tällaisia ihania sankari- miehiä, jotka uhrautuvat perheelleen, rakastavat sitä, eivätkä petä matkoillaan. Olet ylpeys miessukupuolelle! :)
 
Viimeksi muokattu:
Normikauraa
Voi kuinka ihana kirjoitus, kiva tietää että on tällaisia ihania sankari- miehiä, jotka uhrautuvat perheelleen, rakastavat sitä, eivätkä petä matkoillaan. Olet ylpeys miessukupuolelle! :)

Särähtää tuo "sankarimies". Pitäisikö ihan antaa sankarimitalli? Miksi nostaa mies sankarijalustalle siitä, jos noudattaa vaimolleen antamaa uskollisuuslupausta? Koetko itse olevasi sankari, jos et petä? Eikö tuon pitäisi olla itsestäänselvyys. Rehti, luotettava yms sopisi paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Niin kyllä kait
Särähtää tuo "sankarimies". Pitäisikö ihan antaa sankarimitalli? Miksi nostaa mies sankarijalustalle siitä, jos noudattaa vaimolleen antamaa uskollisuuslupausta? Koetko itse olevasi sankari, jos et petä? Eikö tuon pitäisi olla itsestäänselvyys. Rehti, luotettava yms sopisi paremmin.
On sankari, nimittäin naissankari....;)
Ps. Me ollaan sankareita kaikki, kun nahkasilmin katsotaan...
 
Viimeksi muokattu:
Reissumies
Ilmaisin oman mielipiteeni vain asioista uskottomuus jokaisen oma valinta ja jokaisella asialla on monta eri puolta. Ite en halua enkä edes osaisi olla uskoton ku vihdoin on saanut elämälleen tarkoituksen. Ei se aina parisuhde ja avioliitto helppoa ole mutta onko mikään elämässä itsestään selvyys. Halusin antaa niille naisille voimia siihen että joutuvat kestämään miehen poissa olon viikosta toiseen ja pyörittämään sitä taloutta kotona mistä mies ei tiedä mitään kun reissusta tulee sitte kun alkaa tuntumaan että saa kopin jostain niin taas täytyy lähteä maailmalle. Mutta onneksi pystyy tekemään pidempää päivää jos vaikka pääsisi jo torstaina kotiin. Voimia kaikille reissumiehille ja heidän naisilleen.
 
niin
Kyllä tietynlaista luonnetta vaatii tuo työ niin reissaajalta kuin kotonaolijalta. Itsellä on tässä kovinkin mietintämyssyn alla, mitä tehdä, sillä en kestä odotella kotona yksin eikä huvita lähteä minnekään viihteelle yksin. Ja se masentaa, että mies menee reissuissaan sitten siellä viihteellä, vaikkakaan ei humalassa työnsä vuoksi. Miksi jatkaa tällaista suhdetta? Suuretkin tunteen viilenee.
 
Reissumiehille
Kyllä tietynlaista luonnetta vaatii tuo työ niin reissaajalta kuin kotonaolijalta. Itsellä on tässä kovinkin mietintämyssyn alla, mitä tehdä, sillä en kestä odotella kotona yksin eikä huvita lähteä minnekään viihteelle yksin. Ja se masentaa, että mies menee reissuissaan sitten siellä viihteellä, vaikkakaan ei humalassa työnsä vuoksi. Miksi jatkaa tällaista suhdetta? Suuretkin tunteen viilenee.
Se vaatii molemmilta paljon. Jos oikeesti alkaa vaivaamaan niin sitte kannattaa alata etsimään ratkaisuja parisuhteen ylläpitämisen kannalta. Molemmat kun haluaa niin varmaan onnistuu. Ite Ainaki ajan vaikka sitte viikolla kotona käymässä jos on pakko ja pomojen kanssa sopinut että tunteja sisällä että pääsee lähteen jos pitää päästä... Minkä syyn takia tahansa. Mutta harmittaahan se kun parisuhde kärsii töiden takia se on selvä mutta kyllä ite ei vaihtais työntakia hyvää miestä tai naista. Suomi on kumminkin pieni maa jos ei nyt päästä päähän tarvi kulkea ta reunalta reunalle.
 
Viimeksi muokattu:
kotona
Ei ahdista puolison työmatkat, vaikka joskus voivat olla useammankin viikon pituisia matkoja. Voisi sanoa, että 'Man's gotta do what a man's gotta do'. Olisi kuitenkin aika kohtuutonta panna miehelle vielä lisäpaineita sen lisäksi, että työn vuoksi pitää matkustella ja olla pois kotoa perheen luota. Minun miehelläni matkat ovat puhtaasti työmatkoja, niihin ei kuulu huvitteleminen eikä muunkaanlainen viihteellä oleminen. Jos näitä alkaisi työmatkoilla harrastamaan, niin ei menisi kauankaan kuin olisi entinen työntekijä siinä firmassa.
 
jshdhcg
Kyllä tietynlaista luonnetta vaatii tuo työ niin reissaajalta kuin kotonaolijalta. Itsellä on tässä kovinkin mietintämyssyn alla, mitä tehdä, sillä en kestä odotella kotona yksin eikä huvita lähteä minnekään viihteelle yksin. Ja se masentaa, että mies menee reissuissaan sitten siellä viihteellä, vaikkakaan ei humalassa työnsä vuoksi. Miksi jatkaa tällaista suhdetta? Suuretkin tunteen viilenee.

Jos sulle miehen jatkuva läsnäolo on tärkeää, niin sitten jatkat matkaasi ilman häntä. Harva mies vaihtaa ammattiaan naisen takia, tietysti jos lapsia tulee, niin silloin on ihan fiksua miettiä toista uraa.Tien päältä on vaikea lähteä kotiin, jos kotona jotain sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
niin
On hän puhunut, että vaihtaa alaa, mutta en halua, että se johtuu pelkästään minun mielipiteestä, vaan että hänen itse on myös haluttava sitä. Työ sopii hänelle hyvin, hän on hyvä siinä. Mutta on hänellä tarjolla myös muita töitä.

En tarvitse olla koko ajan paita ja peppu, mutta eniten minua närästää, että hän menee siellä työajan ulkopuolella sitten porukoiden mukana viihteellä. On niin kova tanssimies. Tanssissa sinänsä mitään pahaa, kun sen tekee siististi. Mutta tämä asettelu panee miettimään, hukkaanko aikaani. Haluaisin olla tanssimassa sen rakastamani miehen kanssa.
 
pitäisikö
On hän puhunut, että vaihtaa alaa, mutta en halua, että se johtuu pelkästään minun mielipiteestä, vaan että hänen itse on myös haluttava sitä. Työ sopii hänelle hyvin, hän on hyvä siinä. Mutta on hänellä tarjolla myös muita töitä.

En tarvitse olla koko ajan paita ja peppu, mutta eniten minua närästää, että hän menee siellä työajan ulkopuolella sitten porukoiden mukana viihteellä. On niin kova tanssimies. Tanssissa sinänsä mitään pahaa, kun sen tekee siististi. Mutta tämä asettelu panee miettimään, hukkaanko aikaani. Haluaisin olla tanssimassa sen rakastamani miehen kanssa.
Sinun sittenkin osallistua mustasukkaisuusketjuun? Reissutyö ei ole se ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
niin
En tunne olevan liian mustasukkainen vaan että kun kerran täällä eletään, eletään se sitten niiden tärkeimpien ihmisten kanssa, eikä niin, että mennään muualla. En ole pakottamassa tätä miestä elämään kanssani, saa vapaasti valita ja kunnioitan hänen päätöstään, vaikka se sitten ero onkin. Näen parisuhteen niin, että jos siinä arkeakin jaetaan, jaetaan myös sitten juhlaakin.
 
pimpula
minunki mieheni on tälläkin hetkel toisel puolel suomea, mut en ikinä olis noin mustasukkainen, jos ne pettää reissuillaa niin ei ne rakasta, mut kumminki pitää osata luottaa, jos pettää, niin ei siihen kuole, se vahvistaa luonetta!! on mullakin tosi ikävä omaa kultaa 3
 
päin vastoin
Jos sulle miehen jatkuva läsnäolo on tärkeää, niin sitten jatkat matkaasi ilman häntä. Harva mies vaihtaa ammattiaan naisen takia, tietysti jos lapsia tulee, niin silloin on ihan fiksua miettiä toista uraa.Tien päältä on vaikea lähteä kotiin, jos kotona jotain sattuu.

Empiirinen tutkimukseni on osoittanut että kun mies saa perheenlisäystä, työmatkat ja kaikenlaiset keppalot pikemmin LISÄÄNTYVÄT kuin vähenevät. Käydään oikein pomolta rukoilemassa kaikenlaista työkomennusta, seminaaria tms ja mahdollisimman kauas ja usein. Poikkeuksia toki on mutta enemmistö tätä. Lapsiperheen arki on raskasta.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
"Pitkiä" viikonloppuja suomessa 10pv välein, joka tässä tapauksessa tarkoittaa hyvllä tuurilla 3päivää, useimmiten kahta. Olen itse projektityyppisessä työssä ympäri eurooppaa ja hotellit ovat tulleet tutuiksi. Kyllä siinä joka päivä on ikävä lapsia ja vaimoa, ei tämä ole perheellisen miehen elämää. Aina kun lähden kotiovesta niin tippa tulee linssiin lasten takia. Lopetan hommat tämän projektin jälkeen, eli noin 6kk kuluttua. Onhan tässä reissutyössä tiettyä viehätystä ja vapautta, mutta henkisesti melko rankkaa vaikka melko hyvän rahallisen korvauksen tästä saakin.
 

Yhteistyössä