Miehen poika muutti meille asumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emmiina

Aktiivinen jäsen
10.08.2004
1 215
5
38
Matkassaan hällä oli hiukan kesävaatetta. Äitiä ei juuri kiinnosta laittaa lapsen vaatteita tulemaan meille. Myt sitten tässä ihmettelen jotta mistä nyt saan haalittua pojalle käypäsen vaatevaraston kun päiväkotikin alkaa tuossa parin viikon päästä...
Joten vinkkejä otetaan vastaan...

Minkä ikänen poika?
Ihan vakituisesti siis muutti?Käykö tapaamassa äitiä?

Ensinnäkin se isä vois tehdä reissun sinne lapsen entiseen kotiin ja täydentää niitä varastoja sieltä.Jos ei pääse sisään kysykää lastenvalvojalta apua sillä lapsen etua tässä ajatellaan.
Sitten vain elarit heti maksuun.

4v.

Matka on turhan pitkä lähteä vaatetta hakemaan.
Isä kyllä ehdotti että laittais matkahuollossa tulemaan niin että vastaanottaja maksaa mut ei oikein innostunut...
No, mä kiertelen kirppareita nyt tässä mun viimiset lomapäivät että saadaan pojalle edes jonkin verran vaatetta...
Ja eihän tässä muuten mutta kun pitäisi noita muitakin lapsia vaatettaa koulua ja päiväkotia varten...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 14:17 emmiina kirjoitti:
4v.

Isä kyllä ehdotti että laittais matkahuollossa tulemaan niin että vastaanottaja maksaa mut ei oikein innostunut...
No, mä kiertelen kirppareita nyt tässä mun viimiset lomapäivät että saadaan pojalle edes jonkin verran vaatetta...
Ja eihän tässä muuten mutta kun pitäisi noita muitakin lapsia vaatettaa koulua ja päiväkotia varten...

Kuinka tuo lapsi tuosta vaan muutti. Olihan se teillä tiedossa jo jonkin aikaa? Ja kuinka pitkä tuo matka sitten on?. Kyllä lapsi varmaan alkuun vähemmälläkin vaatteella pärjää jos vaan pesee useammin?

vähän saman tapainen juuttu kun meillä aikoinaan. Miehen poika muutti 12 vuotiaana kun itse halusi , äiti ei ennemin päästänyt mutta sitten ei enään voinut vaikuttaa kun poika päätti muuttaa. Eipä äiti silloinkaan paljon antanut pojalle mitään ukaan, sinne jäi pojan polkupyörät ,koulupöytä, vatteita oli vähän mukana. Tulkittiin tämä niin että äiti halusi tehdä kiusaa meille jotta joutuisimme hankkimaan kaiken... ei se haitannut, meillä on iso talo ja pojalle tuli oma huone ja tavarat... nYt hän on jo armeijassa ja asuu edlleen meillä ja hyvin on mennyt. Minä tosin jouduin sitten välikätenä paikkailemaan pojan ja äidin välejä, välit ovat nyt suht koht kunnossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 15:15 Kaunis Aamu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 14:17 emmiina kirjoitti:
4v.

Kuinka tuo lapsi tuosta vaan muutti. Olihan se teillä tiedossa jo jonkin aikaa? Ja kuinka pitkä tuo matka sitten on?. Kyllä lapsi varmaan alkuun vähemmälläkin vaatteella pärjää jos vaan pesee useammin?

No, se oli sellainen aika pikainen päätös siinä vaiheessa kun poika tuli meille kesälomalle. Varustteena oli parit shorsit ja kolmet pitkät housut joista yhdet ihan liian pienet ja yhdet ihan liian isot.
Matkaa on useampi sata kilometriä ja äiti on taas vaihtamassa paikkakuntaa joten ei oikein tiedetä missä päin maata tuo äiti menee...
Ei ollut lapsella edes sukkia mukana kun eihän niitä kesällä tarvitse, vaikka mä sitä mieltä olenkin et lapsi voi kyllä olla ilman sukkia kesällä. Mutta toi häiritsi kuitenkin kun ei ollut kuin lenkkarit joita en itsekään mielellään paljaaseen jalkaan laittaisi...

Eipä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ostaa itse niitä vaatteita lapselle. Ehkä isä voisi olla maksajana. Kirpparilta jotain löytyy, jos hyvä tuuri sattuu, ja jos vaan jaksaa kierrellä. Koko vaatevarastoa tuskin saat kirpparilta haalittua, aletkin alkaa olla ohi. Onko mahdollista "kerjätä" sukulaisilta, esim. miehesi puolen isovanhemmat?

Meillä on aina semmonen tilanne, että kesälomalle lasten äiti laittaa ihan liian vähän vaihtovaatteita mukaan. Äidin ajatus on, että vaatteita pestään. Mutta jos hellevaatteita on yht. 3 vaatekertaa ja "pitkiä" vaatteitakin vain 2 vaatekertaa, en minä ainakaan semmoseen pyykkirumbaan rupea että joka ilta pyörittäisin vajaita koneellisia.
Olemme siis joutuneet ostamaan lapsille vaatteita, kesävaatteita lähinnä ja käyttö on lähinnä sen kesäloman ajan... välillä harmittaa, mutta toisaalta onpahan ainakin lapsilla kunnolliset, ehjät ja sopivat vaatteet... :x

Niin meilläkin aikoinaan miehen pojat muuttivat yllättäen meille ja mukana olevat vähäiset vaatteet olivat rikkinäisiä ja pieniä. Ei siinä auttanut muu kuin ostoksille lähtö. Onnea muuten uudesta perheenjäsenestä! :flower:

Yhteistyössä