Miehen pikkujoulut! Pakko päästä menemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näinpä taas!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näinpä taas!

Vieras
Eli siis tilanne:

Olemme alkuvuodesta saakka suunnitelleet marraskuun loppuun yhdelle viikonlopulle (la-su) reissua vieraaseen kaupunkiin hotelliin.
Kyseinen viikonloppu on ainut, jolloin molemmat pääsemme töiltämme ja muulta perheeltämme lähtemään matkaan.
Ihan kaksin.
2-vuoteen emme ole vain kahdestaan käyneet yhtään missään.

No minä varasinkin sitten meille hotellihuoneen jo kesällä ja olen katsonut ruokaravintolat ja kaikki valmiiksi.

Nyt sitten tuli matkaan pieni mutta.

Työpaikka järjestää juuri kyseisenä viikonloppuna pikkujoulunsa.

Mies ei tietenkään muistanut meidän yhteistä viikonloppuvaraustamme, joten olikin alkuun lähdössä pikkujouluihin melko innokkaasti.
Ja kun muistutin yhteisistä suunnitelmistamme kyseiselle ajankohdalle, hän "lannistui". Sanoi työnantajalleen ettei ehkä päse tänä vuonna mukaan, mutta silti pohtii kokoajan että mitä jos hän menisikin pikkujouluihin.
Miettii, että monelta hänen on lähdettävä, jotta ehtii hotelliin kuitenkin yöksi.

Nyt tässä katoaa vähän koko homman idea.
En minä halua lähteä hotelliin nukkumaan, vaan halusin lähteä viettämään yhteistä aikaa.
Ja jos kiellän häntä ottamasta osaa pikkujouluihin, tulee siitä hirveä nurina että miksi hän ei pääse.

Hotelliakaan en peru, sillä joudun joka tapauksessa lähteä käymään kyseisessä kaupungissa yhden pikkujutun vuoksi.

Että silleen.
Nyt täytyykin pohtia tarkkaan, että miten asian esittää miehelle, jotta asia ei (taas) käänny siten, että olen vain nalkuttava eukko joka ei "koskaan" päästä miestä mihinkään.

Omasta mielestäni asiassa ei ole mitään epäselvää.
Itse jättäisin ehdottomasti omat pikkujouluni väliin tällaisen tilaisuuden vuoksi.
Mieheni ei ole näköjään samoilla linjoilla.

Mä en jättäis pikkujouluja välistä tuollaisen takia. Pikkujoulut on kuitenkin vaan kerran vuodessa ja niitä odotetaan paljon. Yhteistä aikaa voi järjästää muulloinkin.

mä suuttuisin, ja en enää ees suostuis yhteiseen hotelliviikonloppuun, koska ajattelisin sen olevan miehelle kuitenkin vain kakkosvaihtoehto.. eli sen verran marttyyri olen!

Pikkujoulut, mitä ihmeellistä niissä on?

Ap:n tapauksessa on aika selvää, kumpi tulee ensin. Eli se jo kauan sitten sovittu viikonloppu. Itse lähtisin sitten vaikka yksinäni tai ottaisin ystävän mukaan viikonlopun viettoon, vaikka kyllä ottaisi päähän jos mies jonkun firman pikkujoulun takia ei haluaisi viettää kanssani kahdenkeskistä aikaa.

Ilmainen viinako siellä vetää puoleensa vai mikä?

Joo pikkujoulut on kerran vuodessa, mutta aika harvinaasta herkkua näyttääs olevan myös ap:n ja miehensä yhteinen aika. Eli mä ainaki jättääsin pikkujoulut väliin tuos tapaukses.

Ei ne pikkujoulut nyt niiiiin ihmeellistä oo etteikö ne voisi edes kerran jättää väliin. Kyllä mäki jätin viime vuonna koska ei ollu rahaa ja vaikka olis ollu rahaa, niin en jaksanu lähtiä kipsi kädes laivalle. Nukkuminen oli kotonaki vaikiaa niin saati sitte jossaki hytin sängys.

• Tykkää
Reactions: up&go ja Madicken04
Oma periaate on, että ensiksi sovittu juttu on etusijalla. Jos sitten ilmaantuisi jotakin muuta, niin kysyisin, onko suunnitelmien vaihdosta hirveästi haittaa toiselle, voiko ajankohtaa vielä vaihtaa.

Eikö ne työpaikan pikkujoulut ole jo niin nähty juttu, jotenkin vaikea kuvitella niiden olevan kenelläkään erityisen tärkeä tilaisuus?? Oman miehen seura ja pieni matka ainakin itselleni monin verroin miellyttävämpi vaihtoehto kuin työkavereiden kanssa ryyppääminen!

No miestä ei kannata pakottaa mukaan yhteiseen viikonloppuun, koska haikailee silti kuitenkin sinne pikkujoulujen perään. Itse olisin kuitenkin tosi vihainen, että joku työpaikan ryyppyjuhla on miehelle tärkeämpi, joten ihan varmasti saisi kyllä kuulla mitä mieltä olen hänen prioriteeteistaan. Ja lähtisin myös vaikka jonkun kaverin kanssa viikonlopun viettoon.

Ei näköjään ämmät voi koskaan ymmärtää pikkujoulujen tärkeyttä.

Vaikkei se olekaan mitenkään virallista, niin kyllä niitä katsotaan kieroon ja suljetaan porukan ulkopuolelle jotka eivät pikkujouluissa käy. Se on 110% varmuus, että SINULLE diktaattoriämmälle ja miehellesi nauretaan hänen työpaikallaan, kun ei saa edes pikkujouluihin lähteä.

Omaa kokemusta on sen verran että kun kerran jäin pois pikkujouluista, niin seuraavana maanantaina oli kokouksessa vähän kiusallista hehetellä toisten pikkujoulujutuille.

jee, pikkujouluvittuuntuneet mammat ovat TAAS täällä, on se aika vuodesta, yippee!!!

Mä vähän luulen, että sekä viime että toissa vuonna mies oli pikkujouluissa ja menee sinne ensi vuonnakin. Mutta kahteen viimeksi kuluneeseen vuoteen ap:lla ja miehellä ei ole ollut kertaakaan kahdenkeskeistä reissua. Pikkujouluja on siis useammin kuin kahden hengen kuherteluviikonloppuja.

Meilläkään ei todella mietittäisi kahta kertaa, mitä tehtäisiin. Kumpikin jättäisi pikkujoulut väliin ilman muuta.

Mä en tykkäisi tuostakaan versiosta, että mies menisi pikkujouluihin ja mönkisi sitten perästäpäin hotellille. Onpa kiva, jos se tulee juovuksissa ja kellahtaa viereen kuorsaamaan.

Vaikkei se olekaan mitenkään virallista, niin kyllä niitä katsotaan kieroon ja suljetaan porukan ulkopuolelle jotka eivät pikkujouluissa käy. Se on 110% varmuus, että SINULLE diktaattoriämmälle ja miehellesi nauretaan hänen työpaikallaan, kun ei saa edes pikkujouluihin lähteä.

Omaa kokemusta on sen verran että kun kerran jäin pois pikkujouluista, niin seuraavana maanantaina oli kokouksessa vähän kiusallista hehetellä toisten pikkujoulujutuille.

Suljetaan porukan ulkopuolelle? Onpa lampaita, kun eivät erilaisuutta suvaitse :saint:

Ota tyttökaverisi mukaan ja pitäkää hauskaa tahollanne. Menette sitten toisen kerran miehenne kanssa. Pitää se toinenkin viikonloppu löytyä yhteistä aikaa sitten myöhemmin. Minun mielestäni suunnitelmia pitää aina voida muuttaa joustavasti eikä niin että kun tää oli jo sovittu ja nalkunalkun.

No voi kyynel sinua raukkaa. :(

Ihmeellinen työpaikka, jos pikkujoulukin on pakollinen. Mä oon ilmeisesti selkäni takana hyljeksitty, koska en oo kertaakaan ollu työpaikkani pikkujouluissa :'(

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Mun arvostus miessukupuolta laskee kuin lehmän häntä, jos oikeasti käy ilmi, että miehet ajattelevat näin:

1. Jos mies ei saavu pikkujouluihin, se on tossun alla ja sen muijaa saa haukkua
2. Miehen on maineensa takia ilmaannuttava pikkujouluihin
3. Työpaikan sosiaalisiin ympyröihin pääseminen edellyttää pikkujouluissa käymistä JOKA VUOSI
4. Pikkujoulut ovat tärkeä ja harvinainen tapahtuma

Siis voi helvetti sentään :D

[QUOTE="vieras";27188671]Ihmeellinen työpaikka, jos pikkujoulukin on pakollinen. Mä oon ilmeisesti selkäni takana hyljeksitty, koska en oo kertaakaan ollu työpaikkani pikkujouluissa :'([/QUOTE]

Usko pois. Jos työpaikallasi on pikkujouluja ollut (eikä siis mitään mehukestejä, vaan kunnon meno), niin sinusta on puhuttu ja mitä luultavimmin vielä pahaa.

Eikai sitä nyt kukaan sinulle kerro, että sua on työporukassa haukuttu :D daiju

Höpö höpö. Ihan muista syistä siellä työpaikalla ihmisiä sorsitaan.

Entä, jos tilanne on toisinpäin? Mies tilaisi hotellin ja varautuisi viettämään pienen lemmenloman vaimonsa kanssa, mutta vaimopa yrittäisi perua koko jutun siksi, että töissä on pikkujoulut. Kumpi lienee todennäköisempää: se, että mies loukkaantuisi vai se, että hän suorastaan usuttaisi naisen menemään pikkujouluun, ettei tästä tulisi työpaikan hylkiötä ja pahoittelisi vielä huonoa ajoitusta aiotulle parisuhdelomalle?

No onpa sulla "kiva" työpaikka. Mä olin viime vuonna pois pikkujouluista eikä se mitenkää vaikiaa ollu eikä oo ollu niille muillekaa jotka on jostaki syystä ollu pois vuosien varrella.

Mun arvostus miessukupuolta laskee kuin lehmän häntä, jos oikeasti käy ilmi, että miehet ajattelevat näin:

1. Jos mies ei saavu pikkujouluihin, se on tossun alla ja sen muijaa saa haukkua
2. Miehen on maineensa takia ilmaannuttava pikkujouluihin
3. Työpaikan sosiaalisiin ympyröihin pääseminen edellyttää pikkujouluissa käymistä JOKA VUOSI
4. Pikkujoulut ovat tärkeä ja harvinainen tapahtuma

Siis voi helvetti sentään :D

Peesi! Kyllä on noloksi mennyt jos pikku joulut on maailman tärkein juhla.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
[QUOTE="herkko";27188687]Usko pois. Jos työpaikallasi on pikkujouluja ollut (eikä siis mitään mehukestejä, vaan kunnon meno), niin sinusta on puhuttu ja mitä luultavimmin vielä pahaa.

Eikai sitä nyt kukaan sinulle kerro, että sua on työporukassa haukuttu :D daiju[/QUOTE]

No kuka haluaa mennä "juhliin" joiden ideana on haukkua poissaolijoita? Ja mitä ihmeen väliä sillä on, jos joku kännipäissään puhuu sinusta paskaa? Ihan kuin semmoista ei sitte muutoin tapahtuisi.

Tämä on aivan järjetön ketju!