Miehen perässä Helsinkiin työttömänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työtön

Vieras
Hei,

Minulla on kinkkinen tilanne, olen tällä hetkellä työtön eikä töitä meinaa löytyä millään. Eikä minulla mitään valmista koulutustakaan ole, olen aina pärjännyt tekemällä pätkätöitä ja välillä myös määräaikaisia työsuhteita. Mieheni etsii nyt silti uusia haasteita omalle työuralleen ja haluaisi muuttaa Helsinkiin!

Emme ole mitään rikkaita, mutta molempia kitkuttaisi lähteä silti Helsinkiin. Mieheni saa todennäköisesti myymäläpäällikön pestin, vaan minä olisin ihan rahatta ja Helsinki on aikamoisen kallis paikka asua.. On nytkin ollut kuukausia joina mieheni on minut elättänyt.

Olen katsellut tässä kämppiä Helsingistä ja todennut että ne ovat melkoisen kalliita siihen nähden, että minä en saa edes otettua lainaa työttömänä ja mieheni joutuisi hoitamaan kaiken tuon.

Mitä minun pitäisi ajatella? Auttakaa!

Kiitoksia kaikille paljon vastauksista!

Ja olen oikeastaan sitä mieltä, että haen yhteishaussa opiskelemaan. Minulla kumminkin on matkailuvirkailijan puolikas tutkinto josta olisi noin vuosi jäljellä: eli todella pieni pinnistys ja olisi ammatti! Tuo ei ole se ala mitä olen kiinnostunut tekemään loppuelämäni mutta kaikkihan on kotiinpäin silti.

Lueskelin myös työpaikkailmoituksia ja katsoin, että siellä baareissa ja ravintoloissa yleensä vaaditaan muutamien vuosien kokemusta tai sitten koulutusta. Itselläni on hygieniapassi sekä anniskelupätevyydet ja olen myös toiminut vuorovastaavan tehtävissä. Minulta kumminkin puuttuu se KAHDEN vuoden työkokemus.. Olen enemmän silti käynyt koulua mutta masennuksen takia minut keskeytettiin koulun ja omasta päätöksestäni ja nyt kun alan olemaan asian yli puhkun aivan uudenlaista energiaa eikä tee enää mieli pyöritellä peukaloita vaan toimia!

Eli ei siis olisi niin huono idea lähteä kokeilemaan siipiä Helsinkiin, varsinkaan kun oma rakas olisi tukena ja turvana?

Helsingistä, jos jostakin, löytyy töitä.

Minun elämäni alkoi oikeasti vasta siinä vaiheessa, kun muutin työn takia Helsinkiin. Se oli elämäni paras päätös Mies muutti perässäni, vaikka oli vakityöpaikassa toisella paikkakunnalla. Hänkin löysi muutaman kuukauden kuluttua itselleen töitä.

Eniten ehkä tällä hetkellä olen stressaantunut asunnosta. Mieheni mielestä olisi todella huono vaihtoehto muuttaa vuokralle. Asumme nyt omistusasunnossa josta lainaa maksettu jonkin verran pois.

Mutta Helsingistä ei näytä saavan samaan hintaa hyvää asuntoa kuin täällä päin! Ja mikä oikeasti on liian suuri laina ottaa yhden ihmisen palkalla?

Täällä ainankin on riittänyt yhden ihmisen palkka hyvin meidän molempien elämiseen.. Voisiko niin olla myös Helsingissä jos palkka nyt tonnilla nousisi..

Yhteistyössä