Miehen outo käytös - pettikö?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Painostaminen ja riidat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Painostaminen ja riidat

Vieras
Mieheni on alkanut painostamaan minua todella paljon. Olen raskaana, ja ennen raskautumisuutista meillä meni todella huonosti. Miehen stressi näkyi alkon käyttönä ja uhkapelaamisena, oli myös baareissa myöhään aamuun asti.

Kun mies sai tietää raskaudesta, rauhoittui. Mutta nyt on uusi ongelma - mies haastaa riitaa ja painostaa todella paljon. Nyt on saanut päähänsä että kaikki meidän ongelmat johtuu mun lemmikistä, ja sanoo että joko lemmikki lähtee tai hän. Asiasta saatiin niin mojova riita aikaiseksi että itkin kaksi päivää. Mies oli kolkko ja etäinen. Lopulta kun romahdin ja itkin että vien lemmikin piikille, heltyi sen verran että lakkasi vaatimasta asiaa.
Miehellä on omia projekteja ja työkiireitä, enkä koe että saisin mieheltä mitään tukea raskausaikana. Odottaa kovasti lasta syntyväksi, mutta ei huomioi minua.

Mieleen on alkanut hiipiä ajatus, että riitely ja painostus olisi saanut alkunsa miehen syyllisyydestä. Mies on puhunut rumasti viime aikoina ja muistanut palata vanhoihin asioihin vuosien takaa, kun olen hänelle sanonut pahasti tai tehnyt jotain väärää. On kuin katkera vanha ukko narisemassa. Ei koske minuun pitkällä tikullakaan, raskausaikana ei seksiä lainkaan.
Eräänä päivänä sitten hetken mielijohteesta kysyin että onko hänellä ollut liittomme aikana muita naisia. Mies vastasi tyynesti että ei tietenkään, ja käveli toisaalle. Hämmästyin reaktiota, odotin että mies alkaisi tiuskimaan tai suuttuisi että miksi kysyn noin tyhmiä, tai miksi epäilen häntä. Mutta reaktio olikin tyyni ja lyhyt.

Suhteen huonontuminen ja muu stressi on toki vaikuttanut minuun, ja raskauskin on lihottanut minua. En koe olevani kovin vetävä nainen, kuten alkuaikoina.
Mielessä on outo tunne että miehellä on jotain likapyykkiä piilossa, että onko jotain tapahtunut joko ennen raskautumistani tai raskauden aikana. Olisiko mies purkanut stressiä ja pahaa oloaan makaamalla toisen naisen kanssa. Vientiä hänellä on baarissa aina ulkonäkönsä takia, joten ei mikään mahdoton asia. Mutta miksi jostain hemmetin lemmikistä tulee yhtäkkiä niin iso ongelma että olisi valmis heittämään liittomme roskakoppaan?? Samoin palautteensa perusteella en osaa nykyään tehdä mitään oikein.

Vai tekeekö raskaushormonit minusta sekopään... Mitä tehdä oudolle tunteelle, suhteemme on ollut kuitenkin huonossa jamassa vaikka yritämmekin suunnitella kovasti yhteistä tulevaisuutta lapsenkin takia.

Ei, mutta miehesi tekee sillä hän vaikuttaa olevan henkisesti vakavasti sairas.

Ja eläimen lopettaminen ilman painavaa syytä on laitonta. Etsi sille ja itsellesi uusi koti. Et tahdo pilata lapsesi psyykettä tuollaisella isällä.

Kuulostaa mun eksältä. Erossa 10 vuotta ja edelleen välillä kylmää. Minulla nykyään kiltti mies. Hän on tuhonut jälkeenu kaksi naista.

Paha ei parane. Se vaan pahenee.

Pettämisellä ei ole merkitystä. Ei tuollaisen kohdalla.
Minun eksä oli aina vihainen kämmäillessään.

Anna itsellesi arvoa.

Älä missään nimessä lopeta lemmikkiäsi miehen vaatimuksesta.
Itse en olisi tuollaisen miehen kanssa hetkeäkään, olisinpa raskaana tai en. Hän vaikuttaa todella häiriintyneeltä. Pettäminen tässä on ihan sivuseikka.

Nyt asiaan selvennys, mies ei vaatinut lemmikkiä lopetettavaksi vaan että antaisin sen muualle. Mutta minulla ei ole ketään joka sitä ottaisi, olen asiaa joskus aiemminkin kysellyt. Ainoa keino olisi siis viedä piikille. Mies ei suostunut piikille vientiin, joten luopui painostamisesta sen suhteen.

Mutta olin järkyttynyt siitä miten monesti hän laittaa minut itkemään, koska kärsin supistuksista jo aikaisilla viikoilla ja pelkään että vauvalle käy jotakin. Mies on aiheuttanut parikin kertaa niin stressaavan tilanteen henkisesti että alan supistelemaan. Miehellä on myös stressiä töissä, todella haastava työprojekti joka vaatii pitkää päivää ja odotukset työnantajalla ovat kovat.

Aika helposti tunnutte antavan tuomioita miehelleni hänen henkisestä tilastaan.

Mies vaikuttaa tasapainottomalta, olisiko hänellä kenties masennusta tai ahdistusta? Usein oma henkinen paha olo purkautuu riitelynä järjettömistä asioista. Olisiko mahdotonta sinun yrittää ottaa henkisesti vähän etäisyyttä hänestä ja päättää, että tarkkailet tilannetta ja elät entistä voimakkaammin omaa elämääsi. Näet ystäviä, puuhata omiasi jne. Ehkä se selkiyttäisi ajatuksiasi ja voisi saada miehenkin arvostamaan sinua enemmän? Kuulostaa kertomasi perusteella, ettei hän juuri arvosta sinua.

Kannattaa erota ennen kuin lapsi syntyy ja olisi kannattanut jo paljon aikaisemmin. Ei tuollaisella miehellä tee mitään. Se että pettääkö vai ei on aika toisarvoista enää noin huonossa suhteessa.

Siinä vaiheessa kun toisen takia joutuu itkemään, niin kannattaa erota. Ei elämä siitä paremmaksi muutu, vaan päinvastoin se tulee vain pahenemaan. En ole hetkeäkään katunut eroani vastaavasta suhteesta. Nyt olen ollut naimisissa toisen miehen kanssa 11 vuotta, eikä ole kertaakaan tarvinnut itkeskellä.

PÄihdeongelmainen mies. Ja julma,.. ehkä myös jotain mielenterveys ongelmia?(narsisti, masentunut?uupunut?) Sun pitää nyt avata silmäsi totuudelle, koska muuten joutuu viaton ihminen kärsimään epätasaisesta lapsuudesta.Ei teidän suhteella ole tulevaisuutta. Jos teillä meni todella huonosti ennen raskautta, niin miten kuvittelet että lapsi pelastaa liiton? Ensimmäinen vuosi vauvan kanssa on rankka, ja usein hajottaa liiton kuin liiton. Eroa. Ja nauti vauvastasi kun se syntyy.

Onpa tämän ketjun kirjoittaja sinisilmäinen.. Kerrotko meille aloittaja, mitä hyvää miehessäsi sitten on?
Jos huonot puolet ovat noin ikävät.. Minun korviini ei kuulosta kypsältä mieheltä, eikä varmaan käyttäydy yhtään paremmin kun vauva tulee.

Yhteistyössä