miehen osallistuminen lapsenhoitoon

miten teidän muiden miehet osallistuvat lastenne hoitoon? meillä tosi vähän, vaikka mies ei ole edes töissä. eli mulla siis on kaks lasta iät 1v11kk ja 10kk. rupesi vaan kiinnostamaan. :attn:

Hanskuliini
Meillä tämän vastasyntyneen kanssa mies on aivan mahtavasti mukana. Vaihtaa vaippoja, kylvettää, nukuttaa ja jos pitää valvoa,istuu seurana. Tosin nyt töissä kun käy, olen käskyttänyt nukkumaan jo aikaisemmin :)

Mun mies osallistuu kyllä, mutta ei niinkään usein oma-aloitteisesti. Sit kun asiasta mainitsee ja pyytää, mielellään tuntuu osallistuvan! Ja mitä sitä turhaa harmaita hiuksia siitä saa, jos miettii päivä toisensa jälkeen, et miksei toi auta jne.?!Reippaasti vaan pyytämään (huomatkaa ero käskemisen välillä).

ei osallistu EI!! :headwall: ottaa todella päähän ku ei tajua edes viikonloppusin osallistua oma-alotteisesti...aina saa KÄSKEÄ ja siitäki suuttuu ku käskytän,mutku lukuisat kerrat oon pyytäny ja ei mee jakeluun niin sillon on käskettävä :LOL: ja naurettavaa ku ei itse osaa/voi huomata et oho vaippa pitäs vaihtaa tai jaahas iltapesujen aika....vaan AINA äidin harteilla kaikki!! :headwall:

no ei osallistu ei.sit kyllä tekee jotain kun oonpyytäny/käskeny noin 10 kertaa.meillä on neljä alle kouluikäistä lasta(6,4,2 ja 8kk) ja joskus on rankkaa kun hoitaa kaiken yksin mutta en kehtaa valittaa ittehän oon nää kullannuput halunnu.lapsetkin on jo tajunnu et iskä ei auta tai tee mitään muutakaan vaan aina kun tarttevat jotain niin pyytävät minulta.iskä ei kelpaa nukuttamaan,syöttämään eikä mihinkään muuhunkaan(ei se kyllä haluakaan kun pakon edessä).
joskus raivostuttaa kun on esim.tällänen tilanne et vauva on illalla väsynyt ja isommat kolme pihalla ja sanon et hakisitko lapset sisälle niin minä syötän vauvan ja vien pesulle ja anna iltapalaa isommille niin kun saan vauvan sänkyyn niin isommat on yleensä edelleen pihalla ja iltapalsta ei tietookaan.kahestaan vaan kaiken sais nopeemmin tehtyä.ja nyt on ukko ruvennu iltasin keksiin jos jonkinlaisyta menoo et ei vaan tartte osallistua kodin askareisiin.mutta hyvin ollaan pärjätty lasten kanssa vaikka ei osallistukaan ja tullaan pärjäämään.

Joo no jonkun verran,mutta on huomattavasti hiipunut oma-alotteisuus vauvan hoidossa verrattuna siihen ku vauva synty ja tultiin kotia! No ymmärrän et ukko käy töis päivät,mutta se ei tunnu ymmärtävän että on tää vauvan hoitokin työtä...ja se että oon kiinni vauvassa yötä päivää.enemmän mua ottaa päähän se ettei ukko tajua kuinka helppo hänen on mennä ja tulla kuinka huvittaa ja YKSIN...toista se on mulla,ei niin vaan mennäkkään yksin ku lapsi mukana ja aina mentävä sen ehdoilla.joo mutta en valita vaikka välillä rankkaa onki....niinku monella muullakin ÄIDILLÄ :D

Joo kuulostaa tutulta, kun äiti ei oile töissä sillä on aikaa hoitaa lapsi ja koti. Mies vaan ilmottaa omista menoistaan ei tartte suunnitella kuinka onnistuu toisin kun itsellä kun on tyttö aina otettava mukaan. Reissuja jos teen niin niilläkin aina tyttö ja välillä myös miehen 2lasta mukana mutta mies menee yleensä yksin korkeintaan vanhin poika mukana. Ruuan laitot, vessassa käynnit, pesut ja nukkumaan menot yleensä minun harteilla. Mies vielä TODELLA huonohermonen eikä osaa asettua lapsen asemaan tai ajatella lasten tavoin asioita pitää välillä turhan vanhana lapsosia.

Liz81
Meillä on aina mies osallistunut. Mies käyttää joka ilta lapset pesulla ja laittaa nukkumaan. Silloin ku oli työttömänä niin päivisin kyllä leikki lasten kanssa ja vaihto vaippaa yms. Ruoka on sellanen jonka mä teen aina. Täytyy olla todella onnelinen ku mies osallistuu ihan vapaaehtoisesti perhe-elämään.

Yhteistyössä