R
rangaistus
Vieras
Hyvin tienaava, vakituisessa työpaikassa oleva avomieheni jonka kanssa asumme yhteisessä tasokkaassa vuokra-asunnossa, josta maksan puolet vuokrasta ja kaikista muistakin kuluista puolet tasavertaisesti (sähkölaskut, vakuutukset, ruoat jne). ei voi ajatella tulevaisuutta kanssani (kihlaus, naimisiinmeno, lapset, oman kodin hankinta ja matkustelu yms.), kun en ole työssä, mutta olen maksanut tähän asti kaiken puoliksi pienestä päivärahastani. Pätkätöitä olen tehnyt, mutta kaikki ovat olleet tähän asti määräaikaisia ja valitettavasti pidempiaikaista työpaikkaa ei ole löytynyt. Nyt jälleen 5 kk työttömänä. Työttömyyteni siis rajoittaa kuulemma matkustelua, auton vaihtoa, talon hankintaa, lasten hankintaa ja avioliittoa. Olemme 30 v. pariskunta.
Onko oikein "rangaista" puolisoaan tällaisella asialla? Tunnen usein suurta syyllisyyttä siitä, että en ole töissä ja näin suhde ei ole edennyt minun takianiko?
Kuuluisiko näiden oikeasti rajoittaa elämässä eteenpäin menemistä näin paljon?
Onko oikein "rangaista" puolisoaan tällaisella asialla? Tunnen usein suurta syyllisyyttä siitä, että en ole töissä ja näin suhde ei ole edennyt minun takianiko?
Kuuluisiko näiden oikeasti rajoittaa elämässä eteenpäin menemistä näin paljon?