Miehen murrosikäinen sisko aiheuttaa minulle ahdistusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poignant
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poignant

Jäsen
30.01.2011
413
0
16
rovaniemi
Tähän asti olen rakastanu kyläillä anoppilassa ja olenkin viihtynyt siellä erittäin hyvin. Nykyäänkin viihdyn aina ajoittain, mutta sitten miehen 15 vuotias sisko aloittaa vanhemmille haistattelun ja muutenkin viljelee niitä kirosanoja jatkuvasti.

Tykkään kyllä hänestä kovasti, mutta hänen huono käytöksenä saa minut nykyisin ahdistumaan kun kyläilemme anoppilassa. Tunnen myös appivanhempieni puolesta surua ja häpeää.

Lapsellemme täti on erittäin tärkeä ja rakas, mutta olen huomannut että mummola vierailujen jälkeen lapsemme käytös on huomattavasti uhmakkaampaa ja kirosanojakin esiintyy.

Pelkään että lapsestammekin kasvaa yhtä kamala....

[QUOTE="ööö";23823173]No kerro moiselle tädille, että kirosanojen viljely tyttöni läsnäollessa on kiellettyä tai muuten me ei enää tulla kylään![/QUOTE]

näin juuri..tai parempi vielä et isoveli pitäis tytölle puhuttelun, voisi tehota paremmin.

Murrosikäinen ei välttämättä kauheasti muista tiedostaa, että paikalla on myös pieni lapsi... Jos häntä napakasti muistuttaisi, että lapsenne osaa jo puhua ja nappaa kirosanoja käyttöönsä, että voisiko sellaiset säästää aikuisten keskisiin keskusteluihin. Ihminen on melkein itsekeskeisimmillään teininä, ei hän "tajua", että kiroilu lapsen edessä olisi joku paha juttu. Hänelle ne sanat ovat todennäköisesti hyvin arkisia.

Ojennan, mutta muistaa max 30min ja taas alkaa. Eikä tää kiroilu ehkä ole se kamalin vaan se haistattelu, isäänsä haukkuu homoksi, kuten myös veljiää, äitille sitä haista vittua yms. Minusta se on vaan kamalaa, koska ikinä koskaa en olisi saanut puhua vanhemmilleni nuin ilman seurauksia. Ja heillä tää on arkipäivää ilman että siihen sen kummemmin puututaan. Olen varmaan ainoa henkilö jolle hän ei ole uskaltanu vielä haistatella.

Yhteistyössä