Miehen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voimat lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voimat lopussa

Vieras
Kyselen täältäkin, jos joku olisi ollut samassa tilanteessa ja osaisi ehkä kertoa jonkun positiivisen ajatuksen. Kakkaa ja kuraa tulee myös, sen tiedän, mutta ehkä joku järkecäkin vastaisi.

Ongelmana on siis miehen pitkäaikainen masennus (diagnoosi on) ja sen myötä tuleva kontrollin puute raha-asioissa, näkyy miehellä pikavippikierteenä.

Hän on käynyt psykologilla työyerveyshuollon kautta, mutta muutama kuukausi sitten tila taas paheni. On menossa uudestaan lääkärille minun pakottamana.

Meillä on pieni lapsi ja yritän pitää kuvion koossa, käyn töissä ja huolehdin laskut. Nyt vain tämän uusimman kuprun myötä alkaa oma usko loppua ja on minullakin fyysisiä oiteita. On särkyjä, vatsaa polttelee, refluksi... Täytyy varmaan itsekin käydä lekurissa.

Siis, erota emme halua, mutta onko ketään vastaavassa tilanteessa ollutta ja saitteko asioita ikinä korjattua ja paljonkon siihen kului aikaa?

Onko miehellä mitään säännöllistä hoitoa? Lääkitystä? Oliko ne psykologikäynnit jotain yksittäisiö kertoja, vai onko saanut säännöllistä terapiaa?

Meillä minä olen se masentunut, ja en osaa oikein muuten auttaa mutta suosittelen, että patistat miehen ottamaan kaiken mahdollisen avun/hoidon vastaan. Onko muuten mahdollista saada henkilölle joku esto, ettei hänelle yksinkertaisesti myönnetä pikavippejä?

Oli sillä itse haettu maksuhäiriömerkintä, mutta sen voi purkaa pankkitunnuksilla.

Menee ensi viikolla lääkäriin ja toivottavasti saa hoitoa ja ehkä ne lääkkeetkään pahasta olisi. Kiitos vastauksestasi ja iso hali ja voimia itsesi hoitamiseen.

Onko miehellä oikeasti masennus vai kakkostyypin kaksisuuntainen mielialahäiriö, josta on huomattu vain masennusoireet? Siinä ei ole pakko olla selvää hypomaanisuutta, mutta oireiluun voi kuulua juuri rahan tuhlausta niinä kausina.

Diagnoosi kaksi vuotta sitten oli keskivaikea masennus. Lääkkeitä tarjotiin viiden terapiakäynnin Jälkeen, mitta voi hyvin ja ei otettu. Nyt taastyöterveyshuollon kautta psykologille, mutta nut pitäisi saada lähete kunnalliseen, jotta pääsisi pitkäaikaiseen terapiaan.
Pikavippifirmat on ihan helvetistä, miksi toiminta sallitaan? Emme ole varmasti ainoa perhe, jota asia koskettaa.

Yhteistyössä