Miehen lopputilistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeassa vai väärässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeassa vai väärässä

Vieras
Eli nyt kyselen täältä, olenko aivan väärillä jäljillä....
Miehellä siis loppui työsuhde 31.12.2008 ja odotellaan sitä lopputiliä (=lisät 3:lta viikolta+lomarahat). Tänään heillä on normaali palkanmaksupäivä eli oletin tietenkin, että rahat tulevat tänään. Eikö niin kuuluisikin olla? Etenkin kun työsopimuksessa ei ole muuta mainintaa esim. että maksettaisiin vasta kuun viimeinen päivä.
Nyt sitten ollaan vähän pulassa, kun tietenkin on laskuja joita pitäisi tänään maksaa. Tokihan niistä saa eräpäivät sovittua, mutta lähinnä ärsyttää tuo ettei ole maksettu sitä lopputiliä

Eikö normaali käytäntö ole se, että työnantajan pitää erikseen sopia siitä, jos palkkaa ei ole maksettu viimeisen päivän loppuun mennessä?

Tehtaalta sai aikoinaan oletuksena kesälomat ja muut lopputilit käteisenä kassalta. Poikkeus oli, jos pyysi itse tilille, sillä lopputilin piti olla maksettuna, kun työsuhde loppuu.

Nykyisin on tullut vastaan tilanteita, joissa lopputili on maksettu vasta normaalina palkkapäivänä, kun tuotantolisät on saatu määriteltyä. Mutta niistä työnantaja on erikseen sopinut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ne voi kyllä tulla tänään vaikka ei välttämättä heti aamusta ole tilillä.

no ton puljun tuntien, niitä ei ole edes laskettu. Hitto, että aina saa vahtia että on tilinauhat ok, palkat ok ym.

Ei tarvitse vahtia. Naiset on vain niin nöyriä hissukoita, että eivät ymmärrä sitä, että vahtijat on jossain muualla. Tunnit ja tilinauha liittoon, niin ottavat sieltä yhteyttä. Se ei ole henkilökohtaista, ei sitä tarvitse nöyristellä. Itse sinä itsesi työnantajalle myyt.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Eikö normaali käytäntö ole se, että työnantajan pitää erikseen sopia siitä, jos palkkaa ei ole maksettu viimeisen päivän loppuun mennessä?

Tehtaalta sai aikoinaan oletuksena kesälomat ja muut lopputilit käteisenä kassalta. Poikkeus oli, jos pyysi itse tilille, sillä lopputilin piti olla maksettuna, kun työsuhde loppuu.

Nykyisin on tullut vastaan tilanteita, joissa lopputili on maksettu vasta normaalina palkkapäivänä, kun tuotantolisät on saatu määriteltyä. Mutta niistä työnantaja on erikseen sopinut.

näinhän sen pitäisi mennä, ja missään ei lue erikseen sovittuna tästä mitään. Mies on vielä niin hajamielinen, ettei varmasti muista vaikka suullisestikin olisi sopinut. Eikä se ikinä jaksa kuunnella tärkeitä asioita kovin tarkasti

ne voi kyllä tulla tänään vaikka ei välttämättä heti aamusta ole tilillä.

no ton puljun tuntien, niitä ei ole edes laskettu. Hitto, että aina saa vahtia että on tilinauhat ok, palkat ok ym.

Ei tarvitse vahtia. Naiset on vain niin nöyriä hissukoita, että eivät ymmärrä sitä, että vahtijat on jossain muualla. Tunnit ja tilinauha liittoon, niin ottavat sieltä yhteyttä. Se ei ole henkilökohtaista, ei sitä tarvitse nöyristellä. Itse sinä itsesi työnantajalle myyt.

nyt on kyse MIEHEN lopputilistä. Ja kun se pirun tilinauhakin tulee aina vasta parin päivän päästä palkasta

nyt on kyse MIEHEN lopputilistä. Ja kun se pirun tilinauhakin tulee aina vasta parin päivän päästä palkasta

Tilinauha pitää olla kädessä palkkapäivänä. Jos silloin ei ole työpäivä, niin sen pitää olla postilaatikossa. Jos se ei ole tilipäivänä kädessä, niin liiton mies auttaa siinäkin. Ei näistä asioista ole turhaan väännetty. Kyllä asioille selvittäjä löytyy, ei kannata itse huonontaa välejä pomon kanssa riitelemällä turhaan. Sopimuksista on pidettävä kiinni puolin ja toisin

Tilinauha pitää olla kädessä palkkapäivänä. Jos silloin ei ole työpäivä, niin sen pitää olla postilaatikossa. Jos se ei ole tilipäivänä kädessä, niin liiton mies auttaa siinäkin. Ei näistä asioista ole turhaan väännetty. Kyllä asioille selvittäjä löytyy, ei kannata itse huonontaa välejä pomon kanssa riitelemällä turhaan. Sopimuksista on pidettävä kiinni puolin ja toisin

tätä olen itsekin yrittänyt miehelle selittää, mutta kun ei se jaksa vääntää. Eikä sitä kiinnosta, koska mä hoidan kaikki laskujen maksut ym (oon niistä niin tarkka ettei kukaan muu saa ;) )
Täytyy liittoon laittaa nää asiat, jos ei sieltä palkanlaskennasta tuu tänään mitään selkoa

Ota yhteyttä ensin liittoon ja soita sit palkkurille. Kerro faktat että saat mm laittaa korkolaskun perään jos eivät maksa ajoissa, luulisi että tulee vipinää.

Ei tarvitse itse riidellä. Olet maksanut asianhoidosta liittoon, josta otetaan yhteyttä. Korot tulevat automaattisesti, kun on myöhässä. Mitään riitelyä ei tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minun mielestä miehen kuuluu hoitaa itse lopputiliasiansa! Antaa ihmeellisen kuvan työnantajallekin jos vaimo hösää miehen työasiatkin.

no itehän se on sinne soittamassa, mä vaan kiukuttelen täällä kotona kun en pysty laskuja laittamaan maksuun

Mulle on maksettu lopputilejä jo sen jälkeenkin kun olen jo poistunut kyseisistä työpaikoisa. Mutta olen itse irtisanonut itseni eli en nyt niin kovasti ole noita rahoja edes odotellut....

Yhteistyössä