Miehen logiikkaa vai yleinenkin tapa sairastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grrrrrr

Vieras
Minä olen hoitanut koko viikon kuumeisia lapsia ja tänään sitten, kun piti joulusiivous tehdä niin eikös mies tule sopivasti siihen kuumeeseen.

No minä olen sitten siivonnut yksin kolmen pienen lapsen kanssa. No onneksi vauva nukkui pitkät päikkärit.

Äsken menin vauvan kanssa suihkuun ja makkarissa kysyin mieheltä, että paljonko on kuumetta ja sanoi, että 39,1. Kysyin että oletko ottanut lääkettä niin vastasi, että ei ole. Antaa kuulemma kuumeen tehdä tehtävänsä.

WHAAAT?!?!?!

Onko nyt pakko justiinsa joulusiivouksen aikaan toteuttaa tuollaista hienoa ideaa ja sitäpaitsi onko tuossa nyt järjen hiventäkään?

En tiedä hakiko äsken lääkkeen, kun sanoin, että lopettaa tuollaisen pelleilyn. Kävi ainakin keittiössä, mutta saattoi tehdä jotain muutakin.

Mutta voi prkl. Ei tästä puutu enää kuin se, että minä saan tuon kuumeen myös ja hoidan kuumeisen jouluvalmistelut ja lapset, kun mies tietty töissä jos tuosta tokenee maanantaihin mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
En itsekään ottaisi lääkettä jos ei ole ihan kauhea olo :)
Lepo on paras lääke.

No jos on kamala olo ja kuumeisena pyörii sängyssä kuten tuo näytti tekevän niin kyllä tosiaan pitäis ottaa!

Ja koskaan sitä ite vois vaan leväten parantaa itsensä. *murisee*

Ja miehet kun tunnetusti on vuoteen omia heti kun lämpöä on 37,1 niin pitäisi älytä että 39,1 on jo jotain sellaista mihin otetaan lääkettä.

No on siinä se idea, että kuume on elimistön oma puolustusmekanismi joka tappaa pöpöjä ja ajaa tautia pois, eikä kuumetta kannata lääkkeillä nujertaa. Tosin noin kovassa kuumeessa jo ottaisin lääkettä, vaikka muuten niitä välttelenkin.

Kuumehan ei ole se varsinainen sairaus, vaan kehon puolustusreaktio jonka olisi tarkoitus sillä lämmöllä tappaa se varsinainen tauti. Nopeammin menee ohi, jos antaa kuumeen käydä korkealla ja malttaa ottaa rauhallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tuohan on ihan oikein! Kuumehan tappaa pöpöt, sitä vartenhan se nousee. Nopeammin paranee ja on nopeammin sinun käytettävissäsi!

Paskat se mun käytössä ole kun menee maanantaina töihin.

Mutta voi sitten palvella kun tulee sieltä töistä. Huilatessahan se päivä (kuumeesta toipuessa) on kuitenkin mennyt.

Eniten mua ottaa oikeesti tässä päähän se, että on toi joulu tosiaan tulossa ja on asioita jotka nyt on vain pakko hoitaa enkä tosiaan halua tuottaa lapsille pettymystä sillä, että jättäisin ne tekemättä ja sanoisin että "joulu tulee vaikken tekisi mitään". Ja jos minä nyt saan vielä tuon kuumeen niin enpä voi "antaa kuumeen tehdä tehtäväänsä" vaan minun kohdallani "panadol tekee tehtävänsä ja minä teen omat tehtäväni".

Eniten mua ottaa oikeesti tässä päähän se, että on toi joulu tosiaan tulossa ja on asioita jotka nyt on vain pakko hoitaa enkä tosiaan halua tuottaa lapsille pettymystä sillä, että jättäisin ne tekemättä ja sanoisin että "joulu tulee vaikken tekisi mitään". Ja jos minä nyt saan vielä tuon kuumeen niin enpä voi "antaa kuumeen tehdä tehtäväänsä" vaan minun kohdallani "panadol tekee tehtävänsä ja minä teen omat tehtäväni".

:hug: Miten paljon hommia sulla oikein on, jos ei joulua tule ellet saa niitä hoidettua? Tässä on kuitenkin vielä 3 päivää aikaa. Relaa vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:

:hug: Miten paljon hommia sulla oikein on, jos ei joulua tule ellet saa niitä hoidettua? Tässä on kuitenkin vielä 3 päivää aikaa. Relaa vähän.

No mulla oli asiat ihan jeesmallilla mutta sitten tämä viikko menikin pipariksi lasten sairastelun takia. Ei olla edes pipareita leivottu.... täytyy kattoo että ostanko valmiina kaupasta. Sikäli tyhmää, että sitten on noi taikinat turhana pakkasessa. En tiä säilyykö ens jouluks. Pitäis tsekata päiväykset niistä tai sit vaan ottaa ja leipoo hätsypikaa ne.

Jotain pari lahjaa viel hankkimatta ja hiukan leipomista. Ei nyt mitään isoa mutta kummasti sitä aina vaan aikaa suttaantuu etenkin kun tekee kaiken noitten pienten kanssa.

Noista piparitaikinoista: ota huomenna sulamaan ja syötte ne porukalla. Sitten ostatte kaupasta piparit, jos siis niistä pidätte. Samalla kun ostat piparit, voit ostaa ne muutkin leivonnaiset. Ja samalla kauppareissulla ostat ne lahjat ja käyt lasten kanssa syömässä.

Mies tekee viisaasti kun malttaa levätä ja sairastaa. Jos hän nyt rehkisi, hän olisi ehkä ensi viikolla jossain jälkitaudissa.

No mulla oli asiat ihan jeesmallilla mutta sitten tämä viikko menikin pipariksi lasten sairastelun takia. Ei olla edes pipareita leivottu.... täytyy kattoo että ostanko valmiina kaupasta. Sikäli tyhmää, että sitten on noi taikinat turhana pakkasessa. En tiä säilyykö ens jouluks. Pitäis tsekata päiväykset niistä tai sit vaan ottaa ja leipoo hätsypikaa ne.

Jotain pari lahjaa viel hankkimatta ja hiukan leipomista. Ei nyt mitään isoa mutta kummasti sitä aina vaan aikaa suttaantuu etenkin kun tekee kaiken noitten pienten kanssa.

No eihän tossa nyt paljoa ole. Ei niissä pipareissakaan kauaa mene vaikka lasten kanssa leipookin. Pidätte vaikka huomenna leipomispäivän ja maanantaina yrität päästä yksin ostoksille. Tiistaina sitten ehdit vielä hoitaa, jos on jotain unohtunut. Voi vähän karsia jostain muualta hommia (esim. kaappien siivoukset yms.) että saa enemmän aikaa. Eikös joulussa kuitenkin ole tärkeintä se yhdessäolo?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Noista piparitaikinoista: ota huomenna sulamaan ja syötte ne porukalla. Sitten ostatte kaupasta piparit, jos siis niistä pidätte. Samalla kun ostat piparit, voit ostaa ne muutkin leivonnaiset. Ja samalla kauppareissulla ostat ne lahjat ja käyt lasten kanssa syömässä.

Mies tekee viisaasti kun malttaa levätä ja sairastaa. Jos hän nyt rehkisi, hän olisi ehkä ensi viikolla jossain jälkitaudissa.

Niinpä... edelleen tämä että enpä ole minä viime vuosina saanut levätä kipeänä.

Jaa siis että syötäis ne taikinat? NO hitto ei taatusti syödä. Yöks. Ja eikös jsut todettu tällä viikolla, että kanelia ei saa vedellä mahan täydeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:

No eihän tossa nyt paljoa ole. Ei niissä pipareissakaan kauaa mene vaikka lasten kanssa leipookin. Pidätte vaikka huomenna leipomispäivän ja maanantaina yrität päästä yksin ostoksille. Tiistaina sitten ehdit vielä hoitaa, jos on jotain unohtunut. Voi vähän karsia jostain muualta hommia (esim. kaappien siivoukset yms.) että saa enemmän aikaa. Eikös joulussa kuitenkin ole tärkeintä se yhdessäolo?

No ei paljoa, mutta herkästi sitä silti tulee eteen vielä jotain lisääkin...

KOitan joo huomenna tehdä noi piparit, mutta pakko mennä lasten kanssa ostoksille. Enhän minä niitäm ihinkään maanantaina saa.

Voi ei! Anteeksi, mutta repesin täysin :laugh: Niin tuttu tilanne!

Meillä ukko myös sairastaa just noin! Kuumetta tosin ei tarvi olla kun sen 37,1 niin heti on aivan raato... Ja sama logiikka meillä, enkä sitä tod. ymmärrä! (vaikka siis periaatteessa tiedän, että hyvä olis sairastaa mutta...)

KOitan joo huomenna tehdä noi piparit, mutta pakko mennä lasten kanssa ostoksille. Enhän minä niitäm ihinkään maanantaina saa.

Eikö miehes voi kattoa sitten kun tulee töistä? Jos siis on parantunut silloin.

Mutta tuohon sun alkuperäiseen asiaan, meillä on aina ihan sama juttu. Mies kun on vähänkään kipeä niin makaa vaan ja marisee ja passuuttaa mutta odotas kun minä olen kipeä, kyllä niin pitkin hampain auttaa monen anelun jälkeen. Miehet on vähän hönttejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Niinpä... edelleen tämä että enpä ole minä viime vuosina saanut levätä kipeänä.

Jaa siis että syötäis ne taikinat? NO hitto ei taatusti syödä. Yöks. Ja eikös jsut todettu tällä viikolla, että kanelia ei saa vedellä mahan täydeltä.

Juu se on äitien osa, että sairainakin on lapset hoidettava ;)

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Niin että kun sinä et ole saanut/osannut levätä niin eipä lepää mieskään. Todella kypsää...

No kerroppas nyt miten minä voisin levätä kipeänä,kun pitää hoitaa kolme pientä lasta? Kerro nyt ihmeessä niin sovellan sitä sitten ensi kerralla.

Toivoa todellakin sopii, että en tule kipeäksi. Tässä minä edelleenkin olen. 8kk valvoi viime yönä yli kahteen ja edelleen kiekuu tässä sylissäni. Kerran jo vein nukkuvana sänkyyn ja välittömästi silmät levälleen kun sain omaan sänkyynsä. On siis hyväntuulinen, ei itke, mutta ei näytä nukuttavankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Niin että kun sinä et ole saanut/osannut levätä niin eipä lepää mieskään. Todella kypsää...

No kerroppas nyt miten minä voisin levätä kipeänä,kun pitää hoitaa kolme pientä lasta? Kerro nyt ihmeessä niin sovellan sitä sitten ensi kerralla.

Toivoa todellakin sopii, että en tule kipeäksi. Tässä minä edelleenkin olen. 8kk valvoi viime yönä yli kahteen ja edelleen kiekuu tässä sylissäni. Kerran jo vein nukkuvana sänkyyn ja välittömästi silmät levälleen kun sain omaan sänkyynsä. On siis hyväntuulinen, ei itke, mutta ei näytä nukuttavankaan.

Mitäs se sun ukkos sit tekee kun sä olet kipeä, tekeekö se kotihommat ja sä saat levätä?
Mä en kattois tollasia ukkoja kyllä kauan, ihan yhtälailla saavat hommia tehdä ja laskea sen kuumeensa vaikka lääkkeillä. Joulu on sentään joulu!

Yhteistyössä