Miehen kuorsaus vie yöunet ja parisuhdekin voi huonosti kuorsaamisen takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uneton"

Vieras
Mies on alkanut kuorsaamaan viimeisen vuoden aikana. Kuorsaus on niin äänekästä etten itse saa nukuttua kunnolla ja olen aamuisin niin väsynyt etten pääse ylös ajoissa. Edes toisessa huoneessa en saa nukuttua kun kuorsaus kuuluu sinnekin. Lasten takia en halua käyttää korvatulppia, että kuulen jos heräävät yöllä.

Mies ei suostu tekemään kuorsaamisongelmalle mitään, koska häntä se ei häiritse vaan se on minun ongelma. Muutama kilo painon pudotusta auttaisi, mutta mies ei halua tehdä koko asialle mitään. Jos herättelen yöllä että vaihtaisi asentoa eikä nukkuisi vatsallaan, niin hermostuu.

Onko jollain muulla samanlaista ongelmaa ja miten olette ratkaissut sen?

Oli just samanlainen ongelma. Miesystävä tosiaan piti kuorsaustaan mun ongelmana, ja hermostui jos tönin yöllä, kun en jaksanut kuunnella enää kolmatta tuntia sitä kuorsausta korvaani.
Mä ratkaisin moisen välinpitämättömyyden, joka näkyi kyllä muissakin asioissa, sillä että jätin hänet.
En sit tiedä, oliko tuohon ongelmaan jotain suihkeita ja teippejä olemassa, ja se vanha tennispallo yöpaidan selässä, mutta ehkä miehesi ei suostu niitäkään kokeilemaan, jos asenne on tuo.

[QUOTE="vieras";27688156]Kyllä tuo on eron paikka, jos mies on todella noin itsekäs.[/QUOTE]
Varmasti ei ole muissakaan asioissa mikään kultakimpale. Mieti omaa ja perheesi hyvinvointia.

onhan apteekissa jotain valmisteita kuorsaukseen, mutta eipä nuo taida useinkaan auttaa. Varsinkaan jos ylipainosta johtuu. Antasin miehelle vaihtoehdoksi hoitaa itsensä kuorsaamattomaksi, tai suksia hevon kuuseen kuorsaamaan. on nimittäin kokonaisvaltaisesti toisen elämää pilaava vaiva. T: kokemusta on

Vaihtoehdot sinulle: nukkuminen toisessa huoneessa(olet jo kokeillut, ei auta), korvatulpat - mielestäni eivät kaikkea ääntä kumminkaan suodata, esim. herätyskellon(kännykkä)ääni kyllä kuuluu tulppien läpi..kuuluisiko sitten esim. lapsen itkukin?

Nukuitko ihan samassa kerroksessa kun koetit eri huonessa nukkua?..kuorsaus ääni voi olla kyllä todella kovaa ja kun alat siitä häiriintyä, uni kyllä karkaa ja aamulla hirveän kurja olo:ashamed:

Vaihtoehdot miehelle: Apteekin tuotteet esim: Silence kuorsaamista estävä spray 50 ml - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki tai esim. kuorsauskisko Kuorsauskisko lopettaa kuorsauksen - Nukkula

Uniapneatutkimus(syy voi olla myöskin se)..mutta jos mies ei ole aiemmin kuorsannut ja painoa tullut lisää, se voi hyvinkin olla syys - siis mies laihduttamaan.

Voi kertoilla, että tuollainen syö parisuhdetta kovasti(jopa eroon asti:()ja jos mies itse ei ymmärrä/halua hakea apuja, on sinun toimittava - näytä, että olet TODELLA tosissasi asian suhteen.

Monesti itse kuorsaaja, ei katso asiaa mitenkään ongelmaksi - niin kuin miehesikin ja suuttuu vieläpä kun häntä "herättelet" yöllä asentoa vaihtamaan.

Varsinkin pienessä asunnossa, missä ei voi ns. "paeta" kuorsausta toiseen kerrokseen, se on ISO ongelma.

Ps. Oma sisareni on vuosia kärsinyt miehensä kuorsauksesta(on miehellä sellaista vaihtelevan asteista)..iän karttuessa(siskoni 45v)ja unenlaadun muutoinhin muuttuessa,(hormoonit)on asia ollut todella tapetilla ja aiheuttaa heidän kesken välillä suurtakin kahnausta:headwall:

Siskoni siirtyi nukkumaan olohuoneesen, jossa ei edes ovea - ääni kuuluu, mutta ei niin kovasti..aivan varma en ole, kävikö esim. hänen miehensä uniapneatutkimuksessa:confused:..hänellä on työperäinen(kivipöly)astma ja se vaikuttaa kyllä paljon.

Mökkeilemme kesäisin heidän kanssaan(1vko)ja kyllä vuokratessani mökkiä, t a r k a s t i katson että mökissä on yläkerta, jonne johonkin huoneseen oven taa kuorsaaja majoittuu, ettei häiritse muiden unia alakerrassa(monesti se onkin aittarakennus:))
..sen verta karmean kuuloista se kuorsaus on!!!:O

Jaksuja:heart:

Viimeksi muokattu:
Oman miehen painonpudotus ei myöskään näytä onnistuvan. Rankan vsuvavuoden jälkeen en jaksa enää valvoa hänen takia. Mies on nukkunut viimeisen puolitoista vuotta sohvalla. Sinulla on oikeus nukkua.

Ei tuossa tilanteessa ole muuta vaihtoehtoa kuin ero. Se voi tuntua rajulta ratkaisulta mutta pidemmän päälle sinun on ajateltava omaa tulevaisuuttasi ja jos jatkat näin niin mies ryöstää sen sinulta. Jätä se sika äläkä ikinä katso taaksesi. Voimia!

Mun mies kuorsaa niin että torppa tärisee,se on jotain ihan karseata kuunneltavaa. Joskus auttaa kuorsauslaastarit,käytössä joka yö (apteekista saa), välillä yritän tökkiä kylkeen että kääntyisi ja ehkä hiljenisi. Iltasyöminen tuntuisi pahentavan eli paria tuntia ennen nukkumaan menoa viimeinen ruokailu.
Oikein pahan kuorsauksen aikaan laitan surutta korvatulpat ja lisäksi vielä kuulokkeet; kuorsaaja herätköön lasten parkuun ja tökkiköön minut sitten hereille,tää on ollut hyvä ratkaisu ja antaa mullekin mahdollisuuden levätä :0)

meillä tästä kärsii mies, jos kerkiän nukahtaa ennen häntä kuorsaan niin kovaa ettei hän saa nukuttua. mutta jos mies nukahtaa ennen kuin aloitan metelöinnin ei se häiritse häntä. ollaan kokeiltu korvatulpat ym mutta mistään ei ole ollut kummallekaan hyötyä. ja eri huoneeseen mies ei suostu menemään.

Mä nukuin eri huoneessa 3v ja tulppien kanssa(ei muuten estäny silti kuulemasta lasta). Palasin takasin miehen viereen kun suostu lopulta hakemaan apua ja sai painelaitteen. Ilman tulppia se kaamea jyrääminen kuulu kaikesta läpi.

Uniapneakisko voisi auttaa. Se on niinkuin purentakisko, mutta kaksiosainen. Toinen ylä- ja toinen alaleukaan. Ne on kiinni toisissaan ja ohjaavat alaleukaa eteenpäin.

Meillä sama tilanne, eikä siihen ole auttaneet kikka kakkosetkaan. Tosin mies tajusi asian vakavuuden ottaessani sen hänen kanssaan puheeksi jonkun kerran ja päiväsaikaan dramatisoimatta.Onhan tehty tutkimuksiakin, miten kuorsaajan vuoksi öitään valvova on stressiherkempi, elinikä lyhenee, sairaudet lisääntyvät syystä, ettei keho saa lepoa tarpeeksi. Tämä on asia , josta kannattaa yhdessä keskustella ja kysyä millaisen vastuun mies on valmis sinusta ottamaan. Meillä se tieto laittoi miehen miettimään.

Olen myös opetellut olemaan ärtymättä kuorsauksesta. Jos alan yöllä tuskittelemaan asiasta, johon ei muutosta tule ikinä, tietää se ihan varmasti pitkää valvomista. Otan vaan peiton ja kävelen toiseen huoneeseen. Yhtä lailla mies on nukkunut sohvalla, joten minä en jousta yksinään.

Eroa en kuorsauksen vuoksi ottaisi, koska asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Kysehän on neuvottelutaidoista etenkin kun kuorsauksesta löytyy netistä paljon asiatietoa, jonka nyt luulisi uppoavan kenen tahansa järkeen.

Mieheni alkoi kuorsaamaan vuosi sitten. Olemme nukkuneet pääasiassa eri huoneissa siitä asti, minä lapsen 2v. kanssa parisängyssä ja mies lastenhuoneen levitettävässä sohvassa. Lisäksi mies nukkuu niin sikeästi, ettei hän herää mihinkään ääniin, herätyskin kännykässä on suurimmalla. Tämän vuoksikaan emme voi nukkua samassa sängyssä. Mies on lihonut paljon ja alkoi nyt vakavissaan dieetille, ja kävi lääkärissäkin kuorsauksen takia. Hengityskatkoksiakin on, mutta kesti lähes vuoden että hän minua niiden suhteen uskoi. Kävimme monta kitkerää riitaa asiasta, kun huolissani koetin saada häntä lääkäriin ja dieetille. Hän on mukavuudenhaluinen eikä oikein pysty käsittelemään mitään hankalia asioita.

Erilleen nukkuminen on tehnyt meille hyvää. Enää minun ei tarvitse kärsiä siitä karmeasta äänestä, ja välillä mies ikäänkuin huutaa ja mölisee. Hän ei ikinä malta tulla nukkumaan ennenkuin on totaalisen poikki ja siksikin yöunet jäävät hänellä väliin. Aamulla ei ole minkään tekijäksi, kun on yön nukkunut kuin koomassa ja karjuen kuin leijona.

Lapsen kanssa on rauhallista nukkua ja parisuhde ei ole tästä kärsinyt. Hieman toisaalta harmittaa, kun mies niin kovin ikävöi yhdessä nukkumista ja minä en:) Mutta seuraava askel on varmaankin lapsemme opettaminen omaan sänkyyn, jotta mahdumme sitten omaan parisänkyymme. Mutta mies tietää, että mikäli kuorsaus ei lopu, niin en ota häntä viereeni. Kärsin aivan liian kauan katkonaisista öistä, ja mies ei edes herännyt vaikka kuinka tönin. Lapsemmekaan ei aina pysty nukkumaan isänsä vieressä, mutta paremmin hän sietää kuorsausta kuin minä. Kuorsaus kuuluu lastenhuoneesta makuuhuoneeseemme, vaikka ovetkin olisivat kiinni.

Sängyt, tyynyt ja kaikki on vaihdettu ja seuraava askel on painonpudotus. Lääkäri sanoi, että kurkussa on niin paljon rasvaa, että laihduttamalla varmasti ongelma poistuu. Itsekin olen pudottanut 12kg 4kk aikana ja hitaaseen varmaan tahtiin edetään.

Meillä sama tilanne, eikä siihen ole auttaneet kikka kakkosetkaan. Tosin mies tajusi asian vakavuuden ottaessani sen hänen kanssaan puheeksi jonkun kerran ja päiväsaikaan dramatisoimatta.Onhan tehty tutkimuksiakin, miten kuorsaajan vuoksi öitään valvova on stressiherkempi, elinikä lyhenee, sairaudet lisääntyvät syystä, ettei keho saa lepoa tarpeeksi. Tämä on asia , josta kannattaa yhdessä keskustella ja kysyä millaisen vastuun mies on valmis sinusta ottamaan. Meillä se tieto laittoi miehen miettimään.

Olen myös opetellut olemaan ärtymättä kuorsauksesta. Jos alan yöllä tuskittelemaan asiasta, johon ei muutosta tule ikinä, tietää se ihan varmasti pitkää valvomista. Otan vaan peiton ja kävelen toiseen huoneeseen. Yhtä lailla mies on nukkunut sohvalla, joten minä en jousta yksinään.

Eroa en kuorsauksen vuoksi ottaisi, koska asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Kysehän on neuvottelutaidoista etenkin kun kuorsauksesta löytyy netistä paljon asiatietoa, jonka nyt luulisi uppoavan kenen tahansa järkeen.

jos toinen tulee vastaan ja neuvottelee. AP:n ukko ei tunnu ollenkaan kuulevan toisen viestiä. Ei sellasta tarvi sietää että puoliso ei ollenkaan suostu ja halua ajatella kun itteään. Kuorsaus on todella stressaavaa toiselle. Ja jos toinen ei myönnä ja suuttuu tönimisestä ni sais kyl oman kämpän.Kuorsatkoon sielä sitten.

Kannattaa ehka vedota miehen omaan terveyteen ja heittaa poytaan uniapnea-kortti.

Meillä tehosi tämä lopulta. Säikähti liikenteessä parikertaa väsymyksen takia ja samanten minä. Ilmotin että perhe ei kyytiin enää tule ja saa ajaa yksin jos on jäärä eikä ala hoitaa itteään. On paha apnea joka teki hoitamattomana todella väsyneeksi päivälläkin. Lastakin häiritsi se kuorsausmeteli.

Yhteistyössä