Miehen kosintaan suostuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Oletteko antaneet vastauksenne kosintaan heti vai vasta jonkin ajan päästä? Mies kosi eilen ja en vastannut myöntävästi enkä kieltävästi. Tänään kai hänelle pitäisi vastaus antaa... mies haluaa avioliittoon ja minä taas voisin elää avoparinakin. Avioliitto merkkaisi minulle vain lakisuojaa jos jompi kumpi kuolee.

:o
No kyllä mä vastasin heti. Noin suurissa kysymyksissä yleensä on olemassa vankka mielipide siitä vastaako kyllä tai ei, ja sen voi sanoa välittömästi eikä jättää toista piinaamaan. Näin mä ainakin toimin/toimisin.

no itsehän sinä päätöksesi teet :)
Minua aikanaan kun mies kosi pidimme muutaman vuoden kihlauksen ennen vihille menoa eikä minun tarvinnut päivääkään miettiä, johtuisikohan siitäkin että on se OIKEA siinä rinnalla :D

Mies tietää, että haluan olla hänen kanssaan lopun elämääni ja monesti ollaan asiasta puhuttu. Olen kertonutkin hänelle ajatukseni avioliitosta.. eli en näe sillä enää nykypäivänä muuta merkitystä kuin se lakisuoja. Olen kerran aiemmin ollut naimisissa ja sekin vaikuttaa ehkä taustalla... silloin jouduin naimisiin pakon edessä lapsen vuoksi. Nyt rakastan miestäni niin paljon, että en tarvitse avioliittoa hänen kanssaan merkkaamaan sitoutumista.

Ahdistaa hieman... en halua miestä suututtaakaan, mutta en halua suostua senkään vuoksi että perherauah säilyy.. siksi mietinkin, että kauan muut on odottaneet vastauksen antamisessa..

Kyllä mä vastasin ainakin heti koska tiesin vastauksen joka oli myöntävä. Taidat itsekin oman vastauksesi tietää mutta et vain kehdannut sitä heti sanoa? Et kovin innokkaalta ainakaan vaikuta jos miettimisaikaa pitää saada...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies tietää, että haluan olla hänen kanssaan lopun elämääni ja monesti ollaan asiasta puhuttu. Olen kertonutkin hänelle ajatukseni avioliitosta.. eli en näe sillä enää nykypäivänä muuta merkitystä kuin se lakisuoja. Olen kerran aiemmin ollut naimisissa ja sekin vaikuttaa ehkä taustalla... silloin jouduin naimisiin pakon edessä lapsen vuoksi. Nyt rakastan miestäni niin paljon, että en tarvitse avioliittoa hänen kanssaan merkkaamaan sitoutumista.

Ahdistaa hieman... en halua miestä suututtaakaan, mutta en halua suostua senkään vuoksi että perherauah säilyy.. siksi mietinkin, että kauan muut on odottaneet vastauksen antamisessa..

jos niin ahdistaa niin en usko että olet sen oikean kanssa ;)

Kosinta ei yllättänyt mua, vastasin kyllä. Mutta sen jälkeen alkoikin yllätykset. Eli mies ei halua naimisiin vielä. Siis vielä niin kuin 20 vuoteen. Että hä? Mä kun ajattelin että pari vuotta kihloissa ja sitten häät ja sitten elämä jatkuu kuten ennenkin.
Tää hiertää meidän suhdetta todella paljon nyt. Mä en ymmärrä minkä h*lvetin takia se kosi, vielä polvillaan merellä joss illä ei ollut aikomustakaan tulla alttarille mun kanssa. Me kyllä oltiin puhuttu että ei mikään kiire ole... mutta 20 vuotta on mun mielestä aivan hirvee aika. Joo joo, oltais tästä voitu puhua ennen mutta niin me tehtiinkin. Meidän aikakäsitykset ei kuitenkaan vastaa toisiaan joten hieman hankalaa nyt... (ei se "onneksi" ole ainoa ongelma meidän suhteessa)

Mä kyllä kans vastasin heti kun kysy. Mutta en mä sun tilanteessa silti näe mitään pahaa siinä vaikka suostuisitkin sitten tuon lakisuojan takia, se on iso asia myös ilman romantiikkaakin ja miehesi jo tietää kantasi ja taustasi niin tuskin odottaakaan mitään höösäystä asiasta. Mihin sitten päädytkin niin kyllä mä vastauksen tänään antaisin, turha sitä on toista piinatakaan.

Kyllä olen sen oikean kanssa :) Ehkä myönnyn, kun se on miehelle niin tärkeää ja minulle aika sama... menneisyys painaa taustalla, kun eroaminenkin on niin helppoa nykypäivänä. Sillä avioliitolla, paperilla, ei juuri muuta merkitystä nykyään ole kuin se lakisuoja.

Sunflowwer - Todella ikävä tilanne... :(

Jos avioliitolla ei ole sinulle sen suurempaa merkitystä niin , miksi et suostuisi avioliittoon? pelkäätkö eroavasi taas uudestaan? Kyllä päätös kannattaisi tehdä mahd.nopeasti miehen mielenrauhan vuoksi.

Yhteistyössä