Miehen kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuvuksiaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uuvuksiaksi

Vieras
Puran nyt tuntojani tänne, koska en muuallekaan voi. Olen uupunut, olen väsynyt ja olen pettynyt elämäämme. Mies on sairastanut kroonista kipua 1,5v ajan ja se on syönyt parisuhteemmekin. On aikoja, jolloin mies ei juurikaan puhu, makaa vain lattialla venytellen ja himmailee kotona, on etäinen. Tai ärtynyt, vastailee tiuskien koko ajan. Aiemmin oli toisin ja mieheni oli ihana, huumorintajuinen mies, hyvä isä.

Nyt olen vaan niin kyllästynyt koko kipuun. En jaksa sitä. Se vie niin paljon tilaa elämästämme ja suurimman osan päivistä mies ei puhu muusta kuin kivustaan tai pohti sitä miten kipu käyttäytyy tulevaisuudessa. Tai sitten pyytää että hieroisin.

Läheisyyttä ei ole, eikä mitään vastineeksi. Halaan, kerron rakastavani, mutta tunnen itse olevani yhdentekevä. Jos meillä ei olisi pieniä lapsia, harkitsisin eroa. Tosin en kyllä voisi erota, koska tuntuu ettei toista voi jättää sairauden vuoksi. Tässä täytyy vain pysyä ja jaksaa.

Hakeudu miehen lääkärin puheille. Sinun täytyy huolehtia jaksamisestasi, samoin varmaan miehesi tarvitsee apua jaksamiseensa. On olemassa monenlaista tukea, alkaen ihan psykologilla/psykiatrilla käymisestä, on erilaisia sopeutumisvalmennuskursseja, kivunhallintaan liittyviä tekniinkoita. Luulen, että hyötyisitte ihan tiedosta, miten krooninen kipu vaikuttaa psyykeen ja miten sen kanssa voi tulla toimeen (rentoutustekniikoita ym.). Toisaalta ihan vertaistuestakin on iloa. Onko miehesi kipupoliklinikan asiakas?

http://www.suomenkipu.com/

[QUOTE="viiraska";28285197]Hakeudu miehen lääkärin puheille. Sinun täytyy huolehtia jaksamisestasi, samoin varmaan miehesi tarvitsee apua jaksamiseensa. On olemassa monenlaista tukea, alkaen ihan psykologilla/psykiatrilla käymisestä, on erilaisia sopeutumisvalmennuskursseja, kivunhallintaan liittyviä tekniinkoita. Luulen, että hyötyisitte ihan tiedosta, miten krooninen kipu vaikuttaa psyykeen ja miten sen kanssa voi tulla toimeen (rentoutustekniikoita ym.). Toisaalta ihan vertaistuestakin on iloa. Onko miehesi kipupoliklinikan asiakas?

Suomen Kipu ry - Ajankohtaista[/QUOTE]

Mies oli viimeksi ottanut kipupolin mahdollisuuden esille sairaalassa käydessään, mutta lääkäri oli vaan todennut että sittenhän ne asiat vasta huonosti on jos meinaa uupua kipuunsa.
Somen Kipuun mies otti yhteyttä ja kävi yhdessä "vertaistapaamisessa", jossa oli kuulemma vain 1,5 tuntia haukuttu lääkäreitä ja "kilpailtu" siitä, kenellä menee surkeiten ja kenellä on kovimmat kivut. Eli ei mitään kovin rakentavaa.

Kipupolille kannattaa vaatia pääsyä. Lääkäri, joka toteaa että "sittenhän vasta huonosti on", ei kyllä ole ihan tehtäviensä tasalla. Silloin kannattaa sanoa suoraan, oikein rautalangasta vääntää, että teillä ollaan todella uupuneita, ja teillä on pienet lapset, joten lasku yhteiskunnalle voi olla kallis jos mitään apua ei nyt löydy.
Harmi jos yhdistys ei ollut hyvä (voihan siellä toisella kertaa olla asiallisempaa, joskus juttu voi vähän riistäytyä). Meillä on ystäväperhe, joilla on miehellä krooninen kipu. He olivat kokeneet sopeutumisvalmennuksen ja varsinkin siellä saadun vertaistuen hyvänä, mutta siellä onkin ammattilaisvetäjät, jotka pystyvät ohjaamaan keskustelua rakentavaan suuntaan.

:( Voimia sinulle, ei taatusti helppoa. Raastavaa, uskoisin. Kun koko elämä on mennyt "pilalle".
Onko teillä tukiverkkoa? Onko sinun mahdollista saada omaa aikaa, käydä jossain hemmottelemassa itseäsi?
Eikö miehesi viitsi tyydyttää sinua, jos kivuiltaan ei varsinaiseen yhdyntään pysty, niin kai hänellä kädet toimii tms?
Sinuna nostaisin kissan pöydälle, ehkä olisi aika sopia tiettyjä pelisääntöjä?
Olen samaa mieltä ettei rakasta puolisoaan jätetä sairauden takia, mutta tuossa tilanteessa sinä itse vajoat kurjuuteen mukana ja miehesi ei vaikuta kauheasti siitä välittävän...

Hei

Pakko laitta sinulle viesti tänne kun en voinut laittaa yksityisviestiä. Meillä oli vastaava tilanne ja asia OIKEASTI ratkesi ammattitaitoisen homeopaatin vastaanotolla. Homeopaatti poisti mieheltäni Sirtaludin ja Panakodin, koska ne aiheutti nämä mieliala muutokset ja masennuksen.

Jos asutte pääkaupunkiseudulla tai Järvenpäässä niin Kristiina Benjaminsson on hyvä ja pitkän koulutuksen saanut homeopaatti. Yhteystiedot löytyy netistä.

Kroonista kipua on mahdollista hoitaa onnistuneesti homeopatialla. Homeopaattinen lääkitys on miehelläni hoidossa aika ajoin. Oikea lääke auttaa kokonaisvaltaisesti sekä kipuihin, että pyykkeeseen. Lääke valitaan yksilöllisesti ja tästä syystä se on jokaisella eri valmiste.

Se edellyttää kyllä, että miehesi menee hyvin koulutetulle homeopaatille ei siis lyhyen koulutuksen saaneelle terapeutille. Soittamalla yhdistykseen voi myös löytää oikean ammattilasisen.

Tässä linkki yhdistyksen sivulle:

Homeopaatit -SUOMEN HOMEOPAATIT RY

Nyt todellakin toivon, että mitään epäasiallisia kommentteja tähän viestiin ei tule!

Yhteistyössä