Miehen kaveri oli meillä eilen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nimenomaan:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
siis sovitaan etukäteen että nähtäis vaikka ens viikon pe ja sitten kun ollaan lähdössä, tulee puhelu et ei sittenkään käy. Ja näin jo vuoden ajan, onko normaalia sun mielestä?

Ei ole normaalia. Musta röyhkeetä käytöstä ja loukkaavaa.

ja joku täällä valittaa kun mä en kunnioita sitä muijaa! Miks sellasta kukaan kunnioittas? Me laitetaan aina joulukortit sun muut ja kutsutaan kylään ja haluttas et lapset tutustuis kun ovat samanikäsiä... Ei siltä muijalta saa mitään takasin.

Etkö sä jo tajua että se nainen voi hyvinkin vaistota mitä oikeasti ajattelet siitä?
Ja miksi kaikkiin pitäisi tutustua. Mies saa kulkea kavereillaan mutta minua ei suoraan sanottuna kiinnosta pätkänkään vertaa käydä mukana. Eri asia ihan yhteiset kaveripariskunnat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis väitätkö sä että sun miehes ei saa käydä kerta viikkoon missään muualla kuin töissä?
Oikeestikko ootte tollassia Justiinoita?
Kyllä se mies perheestään varmasti huolehtii ja välittää mutta nyt oli yhden illan täällä ja sekin muka paha.

Sitä samaa minäkin ihmettelen.... Voi mies raukkoja!!!

Käykö se vaimo kerta viikkoon tai useammin kyläilemässä ja olisiko tilanne toinen palstalaisten mielestä, jos mies soittelisi vaimon perään? (Vaimo kun ei palstalaisten mielestä saa mennä mihinkään, vaan hänen kuuluu olla kotona hellan vieressä ja lapsia nukuttamassa, kuten kunnollinen äidillinen äiti ja sen jälkeen myös (tietenkin) hoikka ja seksikäs iloinen vaimo vastaanottamassa virkistäytynyttä miestä). Ihme kaksinaismoralisteja...

Tilanne olisi ihan yhtä idioottimainen, jos mies olisi kotona, vaimo kylässä, ja mies soittelisi jatkuvasti vaimonsa perään.

Tottakai!

Itse asiassa täällä palstalla näin ei ole. Vaan äiti, joka haluaa käydä virkistäytymässä, on usein leimattu tavalla tai toisella huonoksi. En ota mitään kantaa sairaalloiseen mustasukkaisuuteen tai ap:n kuvaamaan tilanteeseen, mutta sen olen havainnut, että miestä, joka oikeasti tasapuolisesti jakaa vastuun kotiasioista ja lapsista, hyvin helposti kuvitellaan "tossun alla" olevaksi tms. Onko se uhrautujaäideille uhka? Vai vanhanaikaista ajattelua, että lastenhoito nyt ei yhtä paljon isälle kuulu? Eikä jakaminen tarkoita, että kaikki tehdään yhdessä yhtäaikaa, vaan 200-luvulla kai tasapuolisuutta ja tasa-arvoisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
pistää miettiin mitä vois päätellä tästä viiden sivun ketjusta täynnä puolustuskannalla olevia naisia :xmas: :xmas: :xmas:

Mä en kyl montaa puolustuskannalla olevaa oo löytäny. Itteeni ainaki hiukan ottaa silmään ap:n oletukset muiden elämästä.

mua ei ottanu yhtään silmään kun toi on ihan mahdollista.
kirjotinkin tähän ketjuun jo et mulla on lähipiirissä ihan vastaava tapaus ja kyllä sen näkee, et ei nyt oo kaikki ihan ok.

Mut se et se on mahdollista ei tee siitä totuutta. Ja me ollaan luettu ap:n versio johon on jo varmasti tullut jotain ap:n omia ajatuksia mukaan.

jos täällä totuutta joka ketjussa alettais kyseenalaistaan, niin ei muuhun ehtis keskittyäkään.
mistä sitä ikinä tietää kuka kirjottaa totaalista paskaa vaikka olis kuinka uskottava?
mun mielestä jos ei nyt aivan selkee ja idioottimainen "panin äitiäni"-provo ole, niin on syytä ajatella, et se VOI olla totta. silloin pahoittaa vaan ap:n mielen ja keskustelu menee ihan muille urille jos alkaa vääntämään kaikista epäkohdista mitkä itseä vaivaavat..
(en väitä että sinä näin tekisit! :))

Musta taas kannattaa aina lähtee siitä et ne tarinan ihmiset voi olla oikeesti oikeita ihmisiä ja joilla tilanne voi olla ihan muu ku ap:t antaa ymmärtää.
Ja edelleenkään mä en o ennen käsittäny et kumppanille soittaminen olis väärin. Ap on kertonu et vaimo soitti, mut ei yhtään kuinka monta kertaa ja kuinka kauan mies oli heillä - tunteja selkeesti jos vielä palas takasin.
Ap kyl on parjannu tän vaimon mut ei o vastannu mitään niihin kysymyksiin joita esitettiin ja jotka vois hiukan selventää tilannetta.
Mun mielestä on normaalia soittaa kumppanille 2-5 krt jos toinen on 3-5 tuntia jossain reisussa ja jos on asiaa - olkoonki kyläilemässä. Musta puolisot on ennen kaikkee toistensa ja perheensä "käytettävissä", kaverit on hyvä ja hieno asia mut perhe pitäis tulla ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Siis väitätkö sä että sun miehes ei saa käydä kerta viikkoon missään muualla kuin töissä?
Oikeestikko ootte tollassia Justiinoita?
Kyllä se mies perheestään varmasti huolehtii ja välittää mutta nyt oli yhden illan täällä ja sekin muka paha.

Sitä samaa minäkin ihmettelen.... Voi mies raukkoja!!!

Käykö se vaimo kerta viikkoon tai useammin kyläilemässä ja olisiko tilanne toinen palstalaisten mielestä, jos mies soittelisi vaimon perään? (Vaimo kun ei palstalaisten mielestä saa mennä mihinkään, vaan hänen kuuluu olla kotona hellan vieressä ja lapsia nukuttamassa, kuten kunnollinen äidillinen äiti ja sen jälkeen myös (tietenkin) hoikka ja seksikäs iloinen vaimo vastaanottamassa virkistäytynyttä miestä). Ihme kaksinaismoralisteja...

Tilanne olisi ihan yhtä idioottimainen, jos mies olisi kotona, vaimo kylässä, ja mies soittelisi jatkuvasti vaimonsa perään.

Tottakai!

Itse asiassa täällä palstalla näin ei ole. Vaan äiti, joka haluaa käydä virkistäytymässä, on usein leimattu tavalla tai toisella huonoksi. En ota mitään kantaa sairaalloiseen mustasukkaisuuteen tai ap:n kuvaamaan tilanteeseen, mutta sen olen havainnut, että miestä, joka oikeasti tasapuolisesti jakaa vastuun kotiasioista ja lapsista, hyvin helposti kuvitellaan "tossun alla" olevaksi tms. Onko se uhrautujaäideille uhka? Vai vanhanaikaista ajattelua, että lastenhoito nyt ei yhtä paljon isälle kuulu? Eikä jakaminen tarkoita, että kaikki tehdään yhdessä yhtäaikaa, vaan 200-luvulla kai tasapuolisuutta ja tasa-arvoisuutta.

tietysti 2000-luvulla... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Maija:
En ole ap enkä ole väittänyt olevani, kerron ihan eri asiasta ja pariskunnasta ja käytän ihan eri nimimerkkiä? Ei kai se nyt ihan noin outoa voi olla että usemmallakin kirjoittajalla on samantapaisia kokemuksia, onhan tuossa vielä joku kolmas joka kertoo jostain pariskunnasta, käsittääkseni hänkään ei ole ap?

Ei olekaan. Varmistin vain, koska jotkut sekoittivat sut aloittajaan.

[quote="Vieras]
Ja miksi kaikkiin pitäisi tutustua. Mies saa kulkea kavereillaan mutta minua ei suoraan sanottuna kiinnosta pätkänkään vertaa käydä mukana. Eri asia ihan yhteiset kaveripariskunnat. [/quote]

Ei muakaan kiinnosta tutustua miehen kavereiden vaimoihin. Muutaman kanssa olen tosin ihan hyvä kaveri, mutta kaikkia en edes tiedä.

Mutta *tadaa* mä en myöskään soittele miehelleni jatkuvasti ja ulise puhelimeen jos hän on näiden kavereiden luona käymässä. Tuskin sinäkään?

Mun mielestä on normaalia soittaa kumppanille 2-5 krt jos toinen on 3-5 tuntia jossain reisussa ja jos on asiaa - olkoonki kyläilemässä. Musta puolisot on ennen kaikkee toistensa ja perheensä "käytettävissä", kaverit on hyvä ja hieno asia mut perhe pitäis tulla ensin.

tässä me ollaan eri mieltä :)

mutta jokaiselle suotakoon oma mielipiteensä :D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kyllä se mies on kertonut kaikkee muutakin niin miksei sitten sairautta, toinen täällä ihmetteli et jos muuta kautta saanu tietää et haukun niin tää nyt on eka kerta, onko se joku selvännäkijä? Mä olen oikeen hyväkäytöksinen livenä enkä varmasti hauku muita sanoin,näin netissä voi ikäänkuin päästellä vähän höyryjä.

Mut ihanko oikeesti te ette tiedä lähipiirinne sairauksista?

Jos vaimo/naisystävä sanoo, että hänen sairaudestaan ei saa puhua toisille, niin luuletko sää, että ystävät menisivät tosiaan oman kumppanin edelle?

Monet haluavat pimittää sairauden, koska se voi muuttaa toisten käyttäytymisen vallan.

Ja ilmeisesti nainen ei ole TEIDÄN LÄHIPIIRISSÄ, joten miksi edes naisen sairaudet kuuluisivat edes teille. Sairaudet yleensä sitäpaitsi kerrotaan itse, eikä niitä seläntakana sovi puhua.

ehkä hällä sit on joku kaamee sairaus. Jos hän kuitenki jolkottaa lenkillä päivittäin niin onko hän sairautensa takia kykenemätön hoitamaan lastaan yksin vaikkapa tunnin ajan?

Moderoitu.

No, ketjun perusteella sinulla on muodostunut aika monta villiä veikkausta henkilöstä, jota et tunne, "kaverisi" ja tämän henkilön parisuhteesta ja "talutusnuorassa olemisesta" ym. Eikä asenteesi kovin myönteinen ainakaan ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja no okei:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
kyllä se mies on kertonut kaikkee muutakin niin miksei sitten sairautta, toinen täällä ihmetteli et jos muuta kautta saanu tietää et haukun niin tää nyt on eka kerta, onko se joku selvännäkijä? Mä olen oikeen hyväkäytöksinen livenä enkä varmasti hauku muita sanoin,näin netissä voi ikäänkuin päästellä vähän höyryjä.

Mut ihanko oikeesti te ette tiedä lähipiirinne sairauksista?

Jos vaimo/naisystävä sanoo, että hänen sairaudestaan ei saa puhua toisille, niin luuletko sää, että ystävät menisivät tosiaan oman kumppanin edelle?

Monet haluavat pimittää sairauden, koska se voi muuttaa toisten käyttäytymisen vallan.

Ja ilmeisesti nainen ei ole TEIDÄN LÄHIPIIRISSÄ, joten miksi edes naisen sairaudet kuuluisivat edes teille. Sairaudet yleensä sitäpaitsi kerrotaan itse, eikä niitä seläntakana sovi puhua.

ehkä hällä sit on joku kaamee sairaus. Jos hän kuitenki jolkottaa lenkillä päivittäin niin onko hän sairautensa takia kykenemätön hoitamaan lastaan yksin vaikkapa tunnin ajan?

No sairaus voi olla muutakin kuin fyysistä. Mutta en mää tiiä onko sairautta, mutta ei sitä voi siksi poissulkee, ettei mies ole siitä teille kertonut.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä:

Jaa-a, en mä tiedä. En ole uhrautujaäiti, eikä meistä kumpikaan (mieheni tai minä ) ole tossun alla. Meillä molemmilla on, ja saakin olla, ihan omia menoja ja kavereita, yhteisten juttujen lisäksi.

Ja ilmesesti ap ja tää parjattu vaimo on asiasta eri mieltä, mut silti me ei haukuta toisiamme tääl niinku jotkut :whistle:

Hmmm... mitenköhän ennen vanhaan pärjättiin kun ei ollu kännyköitä, ja miehen joutu päästään vaikka jopa ihan tunniksi jonnekin ilman että siihen pystyi ottaan "aikuiskontaktia"....

siis onko lapseton kaveri?

Niil on pari lasta ja se nainen ei saa edes yöunille niitä ilman miestä, se kaveri joutu lähtemään kesken kaiken meiltä pois laittamaan lapsia nukkumaan ja tuli sitten takaisin.

Toi kuulostaa niin tutulta, miehen veli on samanlaisessa liitossa, sääliks käy miestä !

Samoin mun miehen veli...

Juu, mutta vaikka on erimieltä ja ajattelee itse toisin, niin ei parane silti tehdä omia päätöksiä toisten suhteesta tjms. Toinen on "tossu/talutusnuorassa" tjms, koska todellisuus voi olla hyvin kaukana.

Mun mies ainakin kysyis, että eikö tullu yhtään ikävä tai etkö tarvinnut häntä missään, kun et soittanut ollenkaan, jos on koko päivän pois, eikä soittoo kuulu..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimenomaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
siis sovitaan etukäteen että nähtäis vaikka ens viikon pe ja sitten kun ollaan lähdössä, tulee puhelu et ei sittenkään käy. Ja näin jo vuoden ajan, onko normaalia sun mielestä?

Ei ole normaalia. Musta röyhkeetä käytöstä ja loukkaavaa.

ja joku täällä valittaa kun mä en kunnioita sitä muijaa! Miks sellasta kukaan kunnioittas? Me laitetaan aina joulukortit sun muut ja kutsutaan kylään ja haluttas et lapset tutustuis kun ovat samanikäsiä... Ei siltä muijalta saa mitään takasin.

Etkö sä jo tajua että se nainen voi hyvinkin vaistota mitä oikeasti ajattelet siitä?
Ja miksi kaikkiin pitäisi tutustua. Mies saa kulkea kavereillaan mutta minua ei suoraan sanottuna kiinnosta pätkänkään vertaa käydä mukana. Eri asia ihan yhteiset kaveripariskunnat.

mä siitä ajattelen pahasti sen kummemmin, kerropa se? Muuten mitään kun kerroin täällä palstalla anonyyminä että naisia on sitte tämmösiäkin mun kokemuksen mukaan. Ja ihan sama mulle haluaako se meidän kanssa mitään mut ois kiva jos lapset vois olla kavereita kun kerran miehet on. Mitä me "vaimot" siihen edes väliin kuulutaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
- Joo, oon vielä täällä Matilla ja Maijalla.
- No ei tässä mitään, tässä just Maija kahveja laittaa pöytään.
- Joo, no ei oo muita täällä nyt kyllä. Matti ja Maija tossa.
- Joo, kuuluu naisääni, se on Maija kun puhuu tossa.
- No on on Maija, haluatko puhua sen kanssa?
- Joo, en oo kauaa, soitan kun lähen tuleen.

Tässä kohtaa meikäläinen kyllä heittäisi pokkana, että joo kuuluu naisääni, se on Maijan pikkusisko kun tuli juuri suihkusta ja siltä tippu just pyyhe päältä. Se on lähdössä viihteelle ja kyseli muakin mukaan.
:whistle:

:laugh:

Ja jos yhtään lähtisi herne hiipimään luurin toisessa päässä nenään, niin jatkaisin että lupasin lähteä messiin mukaan ja kun ei sattunut taksirahaa mukaan niin sovittiin, että jään sinne pikkusiskolle yöski ja tulen aamulla kotiin sitten linja-autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis eikö se ap:n kertoma ukko ollut tunteja kylässä? Miksi täällä nyt puhutaan tunnista?
Koska tässä on ollu monta eri ihmistä kertomassa monesta eri tapauksesta, ne ei enää kaikki puhu siitä alkuperäsestä jutusta.

Mun mies ainakin kysyis, että eikö tullu yhtään ikävä tai etkö tarvinnut häntä missään, kun et soittanut ollenkaan, jos on koko päivän pois, eikä soittoo kuulu..

Koko päivä onkin vähän eri asia kuin parin kolmen tunnin kylässä käyminen ja useampi puhelu sen aikana :)

Juu, mutta vaikka on erimieltä ja ajattelee itse toisin, niin ei parane silti tehdä omia päätöksiä toisten suhteesta tjms. Toinen on "tossu/talutusnuorassa" tjms, koska todellisuus voi olla hyvin kaukana.

mutta mä ainakin voin päätellä oman lähipiirini tapauksesta selkeesti et on turhan tiukka talutusnuora, ei tarvii olla mikään sherlock holmes :D
asia sitten erikseen miten miehet asian ottaa, onko se niille ok vai ei.. :whistle:

Mä en kyl nyt oikein usko koko tarinaa tai sit teillä on tosi erikoiset koneiden korjaustavat. Meidän "atk-tuki" tulee meille jos koneeseen iskee ongelmaa ja tasan kerran on vanha kone viety korjaajalle kotiin ku siitä siirrettiin tiedot uuteen - aikaa meni n. puol tuntia. Jos sun mies korjaa konetta useamman tunnin niin mihin sitä kaveria tarvitaan paikalle?

Juu, tarina tökkii.
Voi mies olla kovilla, mutta silloin on taatusti eukkokin eikä siinä paljon auta muitten mutkutukset.

Ap: Jos todella olet noin huolissasi, ota lapset hoitoon ja anna pariskunnalle aikaa olla kaksin.

Moderoitu.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
No, ketjun perusteella sinulla on muodostunut aika monta villiä veikkausta henkilöstä, jota et tunne, "kaverisi" ja tämän henkilön parisuhteesta ja "talutusnuorassa olemisesta" ym. Eikä asenteesi kovin myönteinen ainakaan ole ollut.

mulla ei ole siitä mitään veikkauksia. Fakta on että mies ei pääse mihinkään ja se siitä. Ja pointti oli se, että se ei ole miehen vika. Jotenkin tää kääntyi niin että se onkin ilmeisesti mun vika :laugh:

Jos sun miehes kävis puoli tuntia tai tunnin jossain, etkä soittais sinä aikana, oisko se sillonkin huolissaan että mikset oo ikävöiny ja soitellu?

Toivottavasti ei, se vasta jo oiskin huolestuttavaa.

Yhteistyössä