miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti
masentunut
koska mielestäni kumppanin vaihto ei ole ratkaisu, yritän aina selviytyä kriiseistäni miestä kohtaan, mutta taas on surullinen olo. tavallaan pienet asiat tekevät minut onnettomaksi. tuntuu ettei meillä ole mitään yhteyttä eikä ymmärrystä.
loukkaannuin, kun leivoin hienon kakun, mitä vieraat söivät innoissaan, mutta mies ei edes maistanut. hän on niin nirso, ettemme voi käydä hienossa ravintolassa enkä voi tehdä mitään muuta ruokaa kuin makkarakastiketta näin kärjistettynä. joskus mies on syömättä, kun yritän opettaa lapset syömään hieman muutakin kuin jauhelihakastiketta.
mies pitää passittaa suihkuun käskeä ajamaan parta, ja eikö mies voi käyttää kasvojenpesuainetta tai pestä edes hampaita, jos ei sata kertaa käske?
tullessaan kipeäksi, hän tosiaan on kipeä ja makaa sängyssä. eilen luin lapsille iltasatua ja vatsaani koski ja oksetti, joten sanoin etten kauaa voi siinä olla, hän vain siihen, että ole nyt vielä vähän aikaa. saa....a!
Mies siivoaa toisinaan ja on mahtava isä ja silittää minua iltaisin, minä vaan valitan, kun hänellä on mielestäni niin paljon ärsyttävää. Mutta niin moni asia saa minut onnettomaksi, ehkä jos jollain olisi mielipidettä tai ajatusta, ottaisin kiitollisena vastaan...

Kuulostaa kovin tutulta... Tässä joitakin omia ajatuksiani: yritä muistaa, että miehelläsi on oikeus olla pitämättä samoista asioista (ravintoloista, kakusta jne) kuin sinä. On vapauttavaa oivaltaa, että teen kakun, koska a) nautin leipomisesta b) vieraani nauttivat sen syömisestä. Ethän tee asioita odottaaksesi koko ajan kumppanisi kehuja ja ihailua? Läheisriippuvaisuus on katala tauti parisuhteelle - ja se tapahtuu meillä naisilla niin kovin helposti, kun kotiperspektiivi on pakostakin kapea.

Kokonaan toinen avattava solmu löytyy siitä, että perheen äitinä sinun on opittava pitämään itsestäsi parempaa huolta, käyttämään kyynärpäitäsi, jos on tarpeen. Kun olet kipeä - ole sängyssä, lepää tai mene kirjastoon istumaan. Jätä vastuu silloin isälle. Miehet eivät osaa lukea ajatuksia!

Eli: oma hyvinvointisi on omissa käsissäsi - kukaan (lue: miehesi) ei voi tehdä sinua onnelliseksi, virkeäksi, levänneeksi kuin sinä itse! Ota omaa aikaa!! Luota perheen isään, ja anna hänen hoitaa kotia omalla tavallaan, ja etenkin omaan aikatauluunsa (!) Ja muista: lapsuus on katoavainen, mitä siitä sitten jos koti ei ole tiptop. Kaikkea hyvää ja voimia arkeen, kyllä tästä selvitään.

hennis
Joo tutulta kuulostaa meillä välillä samaa ongelamaa uuuh.. Yritän toimittaa parturiin ei kuuleviin korviinsa ota ja sitte farkku ostoksille ei millään äääh mutta jospa se siitä pikku hiljaa .... joskus vaan tekis mieli ottaa hatkat.... mutta koitetaan kestää ja voimia muillekki arkeen. =) :) vaikka se välillä vaikialta tuntuuki :/ :\|

Minä en voi ymmärtää miehiä joita pitää patistaa tekemään tavallisia elämään kuuluvia asioita, mitenkähän nämä miehet (joita pitää käskeä ajamaan parta tms.)pärjäisivät yksin... Mietin vaan että onkohan meissä naisissa vika, kun monesti ollaan sellsisa Justiinoita. Eihän aikuista miestä oikeasti tarvitse paimentaa kuin pikkulasta. Kyllä ne miehet hyvin yleensä pärjäävät yksinkin, kai... Vaikea kuvitella tilannetta kun meillä mies kyllä hoitaa itse omat vaateostoksensa ja jokapäiväiset hampaiden pesut. Ehkä me naiset olemme taipuvaisia ottamaan vastuun toisten elämästä.. Taisi mennä vähän aiheen vierestä mutta tällaisia aatoksia tällä kertaa :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2004 klo 13:17 Hapsukka kirjoitti:
Minä en voi ymmärtää miehiä joita pitää patistaa tekemään tavallisia elämään kuuluvia asioita, mitenkähän nämä miehet (joita pitää käskeä ajamaan parta tms.)pärjäisivät yksin... Mietin vaan että onkohan meissä naisissa vika, kun monesti ollaan sellsisa Justiinoita. Eihän aikuista miestä oikeasti tarvitse paimentaa kuin pikkulasta. Kyllä ne miehet hyvin yleensä pärjäävät yksinkin, kai... Vaikea kuvitella tilannetta kun meillä mies kyllä hoitaa itse omat vaateostoksensa ja jokapäiväiset hampaiden pesut. Ehkä me naiset olemme taipuvaisia ottamaan vastuun toisten elämästä.. Taisi mennä vähän aiheen vierestä mutta tällaisia aatoksia tällä kertaa :wave:
[

Peesaan. Kyllä minustakin terve aikuinen mies huolehtii hygieniastaan ja vaatteistaan ihan automaattisesti! Minusta tuo kuulostaa aika hälyyttävältä jos pitää hampaiden pesustakin huomauttaa... \|O

Arjensankari harmaa
Tuli tosta kakusta mieleen, että meilläkään mies ei aina maista leivonnaisiani...mutta se johtuu siitä koska ei pidä makeasta. Itse olen hulluna kaikkeen makeaan... :p :D :D :D

Yhteistyössä