Miehen kanssa väännetään parkkeeraamisesta

Kumpi oikeassa?

Mies väittää, että vaikka parkkeeraan tasaselle, on oltava käsijarru päällä, muuten tulee sakot jos käy jotain :whistle:

Mie oon eri mieltä :xmas:

LISÄKSI se saanoo, että mä en SAA osa-talvena käyttää käsijarrua ettei se jäädy :whistle: :whistle: :whistle:

Kiva dilemma :D :xmas:
 
vierailija
Pöh siitä mitään sakkoja tule. Ja mitä siinä voi edes käydä, jos tasaiselle jättää vain vaihde päällä?

Itse en käytä käsijarrua kuin pysäköidessäni mäkeen. En halua todeta joku aamu ettei autoni liiku minnekään, koska käsijarru on jäätynyt kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Pöh siitä mitään sakkoja tule. Ja mitä siinä voi edes käydä, jos tasaiselle jättää vain vaihde päällä?

Itse en käytä käsijarrua kuin pysäköidessäni mäkeen. En halua todeta joku aamu ettei autoni liiku minnekään, koska käsijarru on jäätynyt kiinni.
näin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Pöh siitä mitään sakkoja tule. Ja mitä siinä voi edes käydä, jos tasaiselle jättää vain vaihde päällä?

Itse en käytä käsijarrua kuin pysäköidessäni mäkeen. En halua todeta joku aamu ettei autoni liiku minnekään, koska käsijarru on jäätynyt kiinni.
näin.
No kun se perusteli, että JOS joku ajaa parkkeerattuun autoon PÄIN, eikä parkkeeratulla oo käsijarrua ja se jatkaa matkaa :whistle: :whistle: :whistle:
 
Madeleine02
Meillä ei edes toimi koko käsijarru. Korjattu pari kertaa ja aina hajoaa parin päivän jälkeen. Eli siis vaihteen laitan päälle kun pysäköin oli sitten tasasta tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Pöh siitä mitään sakkoja tule. Ja mitä siinä voi edes käydä, jos tasaiselle jättää vain vaihde päällä?

Itse en käytä käsijarrua kuin pysäköidessäni mäkeen. En halua todeta joku aamu ettei autoni liiku minnekään, koska käsijarru on jäätynyt kiinni.
näin.
No kun se perusteli, että JOS joku ajaa parkkeerattuun autoon PÄIN, eikä parkkeeratulla oo käsijarrua ja se jatkaa matkaa :whistle: :whistle: :whistle:
:LOL: :LOL: no eihän se jatka matkaa JOS siinä on vaihde päällä :whistle: ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Madeleine02:
Meillä ei edes toimi koko käsijarru. Korjattu pari kertaa ja aina hajoaa parin päivän jälkeen. Eli siis vaihteen laitan päälle kun pysäköin oli sitten tasasta tai ei.
ja kun katastukseen meette niin siitä pomppaa. aika riskaabelia touhua....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Pöh siitä mitään sakkoja tule. Ja mitä siinä voi edes käydä, jos tasaiselle jättää vain vaihde päällä?

Itse en käytä käsijarrua kuin pysäköidessäni mäkeen. En halua todeta joku aamu ettei autoni liiku minnekään, koska käsijarru on jäätynyt kiinni.
näin.
No kun se perusteli, että JOS joku ajaa parkkeerattuun autoon PÄIN, eikä parkkeeratulla oo käsijarrua ja se jatkaa matkaa :whistle: :whistle: :whistle:
:LOL: :LOL: no eihän se jatka matkaa JOS siinä on vaihde päällä :whistle: ;)
No eipä kai :D

Outo ukko kerrassaan :LOL:
 
Mä käytän AINA käsijarrua ja parkkeeraan auton VAIHDE VAPAALLA!
Ja mun mies ja autokoulun ope on sanonu ettei koskaan vaihde päällä saa parkeerata. tietty tehdää eri tavalla, mutta en oo koskaa kuullukaan että käsijarrua ei saa käyttää koska se jäätyy..
 
Muista varoittaa miestäsi parkkeeraamasta autoa koskaan katottomalle alueelle kun sellaisia nyrkin kokoisia rakeita voi alkaa satamaan ja auton pelti menee lommoille...ja voihan se meteorikin tippua että ehkä parempi kun ei ota autoa mukaan ollenkaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Muista varoittaa miestäsi parkkeeraamasta autoa koskaan katottomalle alueelle kun sellaisia nyrkin kokoisia rakeita voi alkaa satamaan ja auton pelti menee lommoille...ja voihan se meteorikin tippua että ehkä parempi kun ei ota autoa mukaan ollenkaan :whistle:
Joo eli tonne Lappajärvelle ei kannata lähtä ajelee :whistle: :LOL:
 
Aina ykkönen silmässä ja seisontajarru kytkettynä.

Eipä kai siitä mitään sakkoja saa vaikka olisi pelkät koivuhalot pyörien edessä mutta jos auto liikku ja aiheuttaa vahinkoa/vaaratilanteen niin sittenpä voipi sakko napsahtaa.

Joskus 70-80-luvulla autojen käsijarrut vielä jäätyivät mutta ei nykyautoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Aina ykkönen silmässä ja seisontajarru kytkettynä.

Eipä kai siitä mitään sakkoja saa vaikka olisi pelkät koivuhalot pyörien edessä mutta jos auto liikku ja aiheuttaa vahinkoa/vaaratilanteen niin sittenpä voipi sakko napsahtaa.

Joskus 70-80-luvulla autojen käsijarrut vielä jäätyivät mutta ei nykyautoissa.
Meillä jääty 99-vuoden autosta nytten, oli kyllä joku kumiholkki rikkikin, jos ei olis ollu rikki, niin ei vissiin jäädy :xmas: :D
 
blondi autoilija 35000 km vuodessa
:LOL: :LOL: no eihän se jatka matkaa JOS siinä on vaihde päällä :whistle: ;)
Ekaksi, jos on vaara kässärin jäätymisestä, ei varmaan kande käyttää :)

Tokaksi, jos on parkissa ilman kässäriä ja vaihde vaikka ykkösellä ja joku poukkaa perään vauhdilla, se teoriassa voisi ehkä kai jotenkin käynnistyä jos virta menee oikariin samalla. Koska mäki- tai työntökäynnistyksessähän ON virta päällä, vaihde päällä ja kun vauhtia on, niin kytkin ylös ja useimmiten auto on käynnissä vaikka starttimoottorissa olisi häikkää. Ei varmaan terveellistä mutta toimii hätätapauksessa, tai jos akku on niin tyhjä ettei riitä startin pyörittämiseen.

Siksi mä olen blondi-mutu-tuntumalla parkkeerannut (jos ei saa käyttää käsijarrua) 3-4 vaihde päällä. Varmuuden vuoksi =)
 
lisäys ja tarkennus
Alkuperäinen kirjoittaja blondi autoilija 35000 km vuodessa:
:LOL: :LOL: no eihän se jatka matkaa JOS siinä on vaihde päällä :whistle: ;)
Ekaksi, jos on vaara kässärin jäätymisestä, ei varmaan kande käyttää :)

Tokaksi, jos on parkissa ilman kässäriä ja vaihde vaikka ykkösellä ja joku poukkaa perään vauhdilla, se teoriassa voisi ehkä kai jotenkin käynnistyä jos virta menee oikariin samalla. ja siis jatkaa maktaa itsekseen siinä Koska mäki- tai työntökäynnistyksessähän ON virta päällä, vaihde päällä ja kun vauhtia on, niin kytkin ylös ja useimmiten auto on käynnissä vaikka starttimoottorissa olisi häikkää. Ei varmaan terveellistä mutta toimii hätätapauksessa, tai jos akku on niin tyhjä ettei riitä startin pyörittämiseen.

Siksi mä olen blondi-mutu-tuntumalla parkkeerannut (jos ei saa käyttää käsijarrua) 3-4 vaihde päällä. Varmuuden vuoksi =)
lisäys
 
DRFG
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Sakottamisesta en tiedä, mutta meillä on AINA käsijarru ja vaihde päällä auton ollessa pysäköitynä. Niin kesällä kuin talvellakin :)
Näin meilläkin.
Ja jos autossanne on jäätyvä käkän vaijeri, niin uskoisit miestäsi. On veemäistä könytä pakkasaamuna auton alle kolistelemaan jäätyneitä jarruja. Nim. kokemusta on..
 
Jos pelkää, että se auto lähtee itekseen liikkumaan. Niin ne renkaat voi kääntää katukiveä kohti.

TurunSanomissa oli kesällä juttua siitä, kun autoja oli liukunut mäkiparkista mereen. Siinä kehoitettiin ihmisiä mäkeen pysäköidessä kääntämään renkaat konti rotvallia. Todennäköisemmin auto silloin pysähtyy siihen, kuin jatkaisi matkaansa mereen.
 

Yhteistyössä