Miehen kanssa reissuun, suositelkaa RISTEILYÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli mikä laivayhtiö ja mikä hyttiluokka? :)

Mä olen miettinyt että jos menisi baltic princessillä ja ottais sviitin, onko kukaan ollut?

Tai vastaavasti onko joku ollut siljan deluxe hytissä? Tai viking linen LUX/LXA hyteissä? :)

Jos lähtisitte nyt itse miehenne kanssa risteilylle, millaisen matkan ottaisitte ja miksi?

Kiitos vastauksistanne!

Jos haluat viettää aikaa hytissä, niin sitten joku paras sviitti, mutta jos tarkoitus olla kannella, ravintolassa ym, niin sitten joku vähän halvempi hytti.
Itse menisin mieluiten Siljalle.

Silja Line, Hki-Tukholma ja hytti Commodore-luokasta.

Commodore maksaa reilun satasen enemmän kuin Deluxe, mutta se raha on hyvin käytetty. Laivaan pääsee aiemmin (ennen ruuhkia), saa käydä Commodore-osaston saunassa, hytti on paljon tilavampi, hyttikäytäviin pääsee ainoastaan avaimella (rauhallisempaa), hyttiemäntä avustaa pöytävarauksissa, Commodore Loungessa on ilmainen kahvipöytä...

Alkuperäinen kirjoittaja anna99:

Commodore maksaa reilun satasen enemmän kuin Deluxe, mutta se raha on hyvin käytetty. Laivaan pääsee aiemmin (ennen ruuhkia), saa käydä Commodore-osaston saunassa, hytti on paljon tilavampi, hyttikäytäviin pääsee ainoastaan avaimella (rauhallisempaa), hyttiemäntä avustaa pöytävarauksissa, Commodore Loungessa on ilmainen kahvipöytä...

tällä reissulla ollaan miehen kanssa oltu,ja tälle myös lähdetään nyt syksyllä :D eli tälläistä suosittelen ainakin minä!

mä en lähtisi kyllä minnekään risteilylle, mua suorastaan ällöttää noi laivat... :ashamed:
menisin mieluummin ihanaan hotelliin suomessa ja tekisin sitten siinä kaupungissa kaikkea kivaa, esim juuri olin miehen kanssa tampereella kaksi yötä, oltiin pyynikillä kesäteatterissa ja paljon muuta mukavaa.... =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en lähtisi kyllä minnekään risteilylle, mua suorastaan ällöttää noi laivat... :ashamed:
menisin mieluummin ihanaan hotelliin suomessa ja tekisin sitten siinä kaupungissa kaikkea kivaa, esim juuri olin miehen kanssa tampereella kaksi yötä, oltiin pyynikillä kesäteatterissa ja paljon muuta mukavaa.... =)

No mun mielestä Tukholma on aivan ihana kaupunki!

Mä en kanssa lähtis ristelilylle. Ei vois vähempää kiinnostaa Tallinnan viinarallit tai Ruotisiin ne pikaristeilyt. Ennemmin menen kylpylälomalle miehen kanssa, tai vaikka koko perheen kanssa.
Korkeintaan joku lyhyt sisävesiristeily voisi mennä

Mä taas tykkään todella paljon risteilyistä :) Ja en osaa ottaa sitä hotellissa oloa samanlaisena rentoutumismatkana kuin sitä, kun pääsee oikeasti irti arjesta kun laiva irtoaa satamasta :)

Laivalla olossa on sitä jotain joka mua ja miestäni miellyttää.. Me emme taas pidä mistään "lomamatkoista" joihin mennään lentokoneella ja ollaan hotellissa monta päivää.. :) Risteilyt on just sopivia, parin-kolmen päivän reissuja :)

Miten tuo "aikaisemmin laivaan nousu" käytännössä tapahtuu siellä? Mennäänkö siellä eri kautta laivaan sisälle kuin muut risteilijät? :) Ja kuinka paljon aiemmin laivaan pääsee?

Laivaan pääsee jo klo 15, muut matkustajat pääsevät klo 15.30. Samaa reittiä pitkin mennään.

Mä tykkään mennä laivaan ajoissa (heti klo 15). Ehtii asettautua hyttiin, ja mennä rauhassa Loungeen huilaamaan. Saunassakin voi käydä vaikka heti. Iltatunneiksi voi varata perhesaunan, se ei käsittääkseni maksa mitään. Ja aamupala on Bon Vivantissa, paljon rauhallisempaa kuin muualla. Sinnehän ei pääse muut matkustajat kuin Commossa ja sviitissä matkustavat. Joskus ollaan myös syöty aamupala hytissä.

Vastailen mielelläni, jos sulla on muuta kysyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Ei tuollaisen tavallisen Tukholman-risteilyn aika ehdi juuri mitään tehdä tai nähdä Tukholmassa.

Me lähdetään elokuussa miehen kanssa laivalle, ekaa kertaa 5 vuoteen kaksin johkin... :D Meillä ihan vaan viking Isabellalta A-luokan hytti, makso kokonaista 10e, ei olla kuitenkaan aateltu maata koko aikaa hytissä. Joten en näe syytä maksaa hytistä kohtuuttomia hintoja, jääpä sit rahaa muuhunkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Ei tuollaisen tavallisen Tukholman-risteilyn aika ehdi juuri mitään tehdä tai nähdä Tukholmassa.

No mielelläni mäkin olen siellä useamman päivän mutta kyllä jo päivänkin aikana ehtii fiilistelemään :)

Commodoren ja Deluxen hintaero on useita satasia, Deluxe esim. reilut 500 ? niin Commodore samaan aikaan lähes tonnin.

Commo ei ole kovinkaan paljon kalliimpi, jos pystyy lähtemään matalasesongin aikaan ja varaa matkan 28 vrk aiemmin (ennakkovaraajan etu). Commo 532 euroa, Deluxe 386. Heinäkuu on tietenkin asia erikseen.

Peesi. Ja huom. sellainen hytti missä on parveke. (osa commodoreista on promenadelle päin) Ei tarvitse notkua ihmisten ilmoilla.

Commodoret ovat aina merelle päin, eivät promenadelle. Osassa on oma parveke, ja ne hytit ovat sen verran pienempiä sisätiloiltaan kuin parvekkeettomat. Itse olen tykännyt matkustaa kesällä parvekkeellisella hytillä ja talvella ilman parveketta.

Voi kamala, ikinä en laivan hytistä raaskisi tuollaista hintaa maksaa :( Reilulla 500eurolla lähtisi jo äkkilähdölle etelään... Ihan järkyttävä hinta moisesta!

Laivat ja risteilyt jotenkin muutenkin ällöttää mua, niiden kulta-aika oli joskus reilu 20v sitten kun telkkarista tuli lemmenlaiva :laugh: En epäromanttisempaa yhdessäolopaikkaa osaa keksiä. Mieluummin minäkin vaikka matkaisin hotellissa kotomaassa.

Ainoa kiinnostava risteily olisi Karibialle, tai ehkä niilille

Yhteistyössä