Miehen käytös ahdistaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miehelläni on kaksisuuntainen mieliala häiriö. Viime aikoina hän on alkanut haukkumaan minua ja lapsia joka asiasta. Mies on nukkunut huonosti tai oikeastaan valvonut monta yötä putkeen. Suuttuu salamannopeasti ihan turhista asioista. Jos ei heti esim löydä takkia tai kukkaroa. Alkaa heti huutamaan minne olen laittanut ne tai syyttää esikoista varkaaksi. Esikoinen on 3 vuotias erityislapsi. Mies huutaa heti jos lapsi tekee jotain väärää hänen mielestään. Haukkuu että en pidä tarpeeksi kuria. Ajan autoa väärin tai siivoan väärin. Sanoo usein että enkö minä ollenkaan ajattele yhtään. Tarkoittaen että olen tyhmä. Minua jopa hiukan pelottaa että tekee jotain minulle. Vaikka hän sanoo että ei koskaan satuttaisi meitä. En tiedä mitä tekisin. Sanoin miehelle että kerran minä jopa mietin turvakotiin menoa. Siihen mies että jos sen teen takaisin ei ole tulemista. Jos imetän kuopusta ja mieheni tarvitsee jotain eikä löydä sitä niin suuttuu kun en tule heti auttamaan. Alkaa olemaan itselläni aika ahdistunut olo. Saa koko ajan varoa sanomisiaan. Ja jos en puhu mitään suuttuu siitäkin. Onko minun vain siedettävä tätä oloa. En haluaisi erota koska kuitenkin rakastan häntä.
 
vierailija
Olen pahoillani, kuulostaa raskaalta. Hypomania voi ilmetä myös voimakkaana ärtymisenä ilman varsinaisia muita manian oireita. Tuon valvomisen kanssa on jo aika selvä, että lääkitys pitää tarkistaa pikimmiten. Toivottavasti miehesi suostuisi menemään hoitoon. Mulla on myös kaksisuuntainen, joten tiedän jotain asiasta..
 
vierailija
Kuulostaa hirveän raskaalta. Miehelläni on alkoholiongelma ja samanlaista haukkumista tulee, kun on känässä. Etsin omaa asuntoa. Ehkä teiän tapauksessa hoitoon meneminen... Sitä haukkumista ei nimittäin kyllä kukaan jaksa kuunnella!
 

Yhteistyössä