Miehen isyysinto lopahti vauvan syntymään :(

  • Viestiketjun aloittaja "Uusi äiti"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Just nyt en jaksa uskoa että ap:n miehellä ei noita harrastuksia olisi ollut ennen lasta...et ihan vaan yks kaks yllättäin alkoi tosissaan treenata... ja jos onkin, niin paska mäihä sit.

Mut ap:n miehen kaltausten pohjalta on ihan turha kaikkia miehiä tuomita samanlaiseksi. Puhumattakaan että arvon äidit olis enkeleitä.
Varmasti on aloittajallakin ollut harrastuksia, omia menoja ja kavereita ennen lasta. Kyllä se vain yllätyksenä tulee, ettei toinen pystykään vähentämään menojaan, mutta toinen pystyy, jos molemmat ovat olleet innokkaasti perhettä perustamassa.
 
vierailija
Voisihan isä tietenkin lopettaa työt ja olla kotona jatkuvasti, jos kerran hänen palkkaansa ei tarvita ollenkaan. Mutta sitten valitetaan että miksi hän ei ole töissä?

Ja miten tämä ero ratkaisee ongelman? Sittenhän isä on vielä vähemmän mukana lapsen elämässä. Ja lapsi tietenkin kärsii kun ei näe isäänsä enää yhtä paljon.
Miksi isän pitäisi lopettaa työt? Nyky-Suomessa pääsääntöisesti molemmat vanhemmat käyvät töissä ja tuovat palkan kotiin. Kultainen keskitiekin on olemassa.
 
vierailija
Just nyt en jaksa uskoa että ap:n miehellä ei noita harrastuksia olisi ollut ennen lasta...et ihan vaan yks kaks yllättäin alkoi tosissaan treenata... ja jos onkin, niin paska mäihä sit.
Voi kuule, nimenomaan noin siinä juuri käy. Lähipiirissä yksikin totesi, että eipäs olekaan tullut pelattua tennistä 30 vuoteen, aikanaan se oli kiva harrastus, pitääpä aloittaa uudestaan, ja sitten sitä pelataankin jo 3 kertaa viikossa, ja lopun aikaa katsotaan tennistä telkkarista.
 
Voisihan isä tietenkin lopettaa työt ja olla kotona jatkuvasti, jos kerran hänen palkkaansa ei tarvita ollenkaan. Mutta sitten valitetaan että miksi hän ei ole töissä?

Ja miten tämä ero ratkaisee ongelman? Sittenhän isä on vielä vähemmän mukana lapsen elämässä. Ja lapsi tietenkin kärsii kun ei näe isäänsä enää yhtä paljon.
Kyl mun mies vaan on pystynyt lapsia hoitaan ja käydä töissä myös. Jotkut kai ei sit pysty molempia. No, pidänkin monia miehiä aika surkeina kun ei ne oikeen pärjää, pitää hankkia joku nainen äidiksi vaikka on jo aikuinen.
 
vierailija
Ihan aina ei kyllä jaksa hymyilyttää. Aamusta aloitetaan ja kymmenen, puoli yhdentoista aikaan illalla lopetetaan (jotta saan kotityötkin tehtyä). Mitä tekee mies? Tulee töistä, syö ja hengailee. Minun "työpäivät" ne vain jatkuu ja omat menot lisääntyy, minä taas saan suunnitella yhtä lenkkiä viikonkin pääsemättä sinne sitten kuitenkaan.

Ja kyllähän mä nuo kotityöt ja lapset ihan mielelläni hoidan. Kyse on enemmänkin siitä, että mäkin tarvitsisin henkireikiä jaksaakseni arkea paremmin.
 
Kyl mun mies vaan on pystynyt lapsia hoitaan ja käydä töissä myös. Jotkut kai ei sit pysty molempia. No, pidänkin monia miehiä aika surkeina kun ei ne oikeen pärjää, pitää hankkia joku nainen äidiksi vaikka on jo aikuinen.
Sama juttu. Mun miehelle ei ole mikään ongelma hoitaa lapsia. Töiden jälkeen oikeastaan ottaa koko päävastuun heistä, että mä saan levätä.
 

Yhteistyössä