miehen huonot siittiöt, ICSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minä

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
3 471
0
36
hei

saatiin juuri tietää että miehellä huonot siittiöt. Edellinen näyte otettu ulomailla, keväällä ja sen mukaan oli kohtuulliset, juuri raja-alueen ylittävät. Neuvottiin odottamaan ja yrittämään...No minä sitten halusin hiukan aikaistaa hoitoihin menoa, ja kuinkas ollakaan, inseminaatio luovutukseen oltiin menossa ja tulos: erittäin huono saalis, ei voida pakastaa. Ei lainkaan hyvin liikkuvia, ja määrä oli reipaaasti alle normaalin.

Ensi viikolla siis uusi analyysi ja sitten mietitään mitä tehdä.

Miten te ICSIssä olleet????Mulla normaali kierto. Mutta tiedän, että ne hormonihoidot ovat rankkoja ja ajoitukset hankalia. Toki lapsia syntyy, mutta tuntuu että tuurilla...SIis kun soluja kerätään, hedelmöitetään ja alkioita pakastetaan, amtkalla aina kuoleet soluja/alkioita tai ne eivät jakaudu.

Mies ei halua lainkaan ajatella lahjasoluja, siis kun tässä olisi kiire jos se laki menee läpi sellaisenaan...Tosi paska juttu! Itsellä ikää jo 34-v. eli ei aikaa odotella.

Sain onneksi lääkäriajat ensi viikolle. Eikä vaan odotella niin kuin tuntuu jopa yksityisellä olevan tapana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 18:23 vieras kirjoitti:
mitä lähinnä haluaisit tietää? Meille tehty icsi, ensimmäisest siirrosta vauva, sekä "pakkasukko" toisella yrittämällä ja pakkasessa vielä lisää... :)

kaunako kesti kun hoidot aloitettiin, naisen hormonihoito, oliko rankkaa, menikö oma toiminta sekaisin, miten se hedelmöitys ja alkio saalis yms.

Stressaa kovasti, muttamies ei puhu. siis luultiin että inseminaatio riittäisi mutta oli niin huonoa että ei kestä eedes pakastusta. Haluaisain keskustella miehen kanssa eri vaihtoehdoista jo ennen lääkäriä, tiedän aika paljon, mutta ei. Siis ikuisuuksia en halua yrittää vaan muita vaihtoehtoja miettiä. Donor insem ja adoptio. ihan vain varoiksi. Mies tiesi että aiemmin huono sperma, sittenm näytti hyvältä ja nyt sitten...

[/quote]

kaunako kesti kun hoidot aloitettiin, naisen hormonihoito, oliko rankkaa, menikö oma toiminta sekaisin, miten se hedelmöitys ja alkio saalis yms.

Stressaa kovasti, muttamies ei puhu. siis luultiin että inseminaatio riittäisi mutta oli niin huonoa että ei kestä eedes pakastusta. Haluaisain keskustella miehen kanssa eri vaihtoehdoista jo ennen lääkäriä, tiedän aika paljon, mutta ei. Siis ikuisuuksia en halua yrittää vaan muita vaihtoehtoja miettiä. Donor insem ja adoptio. ihan vain varoiksi. Mies tiesi että aiemmin huono sperma, sittenm näytti hyvältä ja nyt sitten...
[/quote]piti ihan lainata tekstiäsi että muistaisin, mitä kysyit.."me" olimme hoidoissa kunnallisella puolella, menin aluksi oman lääkärin kautta joka laittoi lähetteen klinikalle..laparoskopiaan pääsyyn kesti reilu vuosi( ei löytynyt vikaa), kerran kokeiltiin inseminaatiota ja sen jälkeen siirryttiin icsi. Nenäsumutteita, piikitystä jne. Meillä alkoi ensimmäisestä siirrosta raskaus..eli siihen meni n. 2 1/2 vuotta siitä kun menin lääkärille.(eli n. puol vuotta laparoskopiasta) Mulla tapahtui vähän ylireakointia hoidoissa, pienennettiin annoksia kun näytti, että munarakkuloita kehittyy "liikaa"(ei auttanut), punktiossa saatiin n. 30 munasolua( norm. kai n.10), niistä hedelmöittyi muistaakseni 19. Mulla tästä on aikaa jo n. 4 1/2 vuotta. Oli se kaiken kaikkiaan raskasta aikaa, henkisesti..sumutteita piti ottaa monta kertaa päivässä ja siihen piikitykset päälle, töistä joutui joka viikko "karkaamaan" ultraan... meillä on ollut hyvä "tuuri" tai mikä sit lie..niin ton tuoresiirron lisäksi meillä myös yksi pakastealkion siirrosta alkanut raskaus, josta siis myös lapsi. Tsemppiä teille jos päätette aloittaa hoidot. :)

No mulle ei enää tarvitse aloittaa tutkimuksia ne kertaalleen tehty. Ellei sitten halua katsoa hormoneja, mutta kierto ja munasolun kypsyminen (uä) olleet normaalit. Ja munatorvet ym. auki.

Eli meillä miehessä se vika. Ja ICSI niillä siittiömäärillä ja laaduilla nyt sitten ilmeisimmin edessä. Ja yksityiselle kyllä, ollaan jo oltu.

En tiedä miten jaksaa henkisesti. Kerran sen jo läpikäynyt. Harmittaa miksi hän ja lääkäri luottivat niihin edellisiin ulkomailla otettuihin tuloksiin jotka raja-arvoilla, että luomua vaan...Aikaa vaan tuhlautuu ja nyt joulu edessä. Ja jos ei ICSIt onnistu, en halua loputtomiin ja jos se laki tulee niin sitten ei edes luovutetuilla voi yrittää (kun rekisteröidyillä vain voi yrittää). Pitääkö minun nyt taipua lapsettomuuteen? Olisi pakko miettiä muita vaihtoehtoja kun aikaa ei ole (adoptioon pian liian vanhat ja vie vuosia jne.).

halusin jo aiemmin aloittaa insem. joita aluksi ajateltiin ennen uutta saalista siis. Mutta ei kun mies halusi odottaa. ja nyt sitten saisi odottaa taas. Ennen kuin edes voisi siis yrittää. V******* niin h******^***.

Yhteistyössä