Miehen hikoilu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Siis mies hikoilee öisin niin paljon,että mä saan lakanat vaihtaa päivittäin, patjan pestä jokaviikko ja mua etoo se hien määrä ja haju :x Ja nyt ei puhuta mistään pienistä hikimääristä vaan, sitä hikeä on sängyssä kuin joku olisi vettä sinne kaatanu! Lääkäriä olen suositellu miehelle-mutta ei suostu menemään. Mä en pysty nukkumaan sen vieressä. Ja kaiken huippu on näillä helteillä:mies nukkuu paksun peiton kanssa :o (varsinaisen pässi on joo). Tuulettimesta ei ole hyötyä... Mitä he*vettiä mä teen ton kanssa. Ite se ei suostu vaihtamaan lakanoita, kun ne ei hänen mielestä haise(onkohan nokka turtunut siihen döfään).

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Pistä siihen lakanan alle joku patjansuoja (muovitettu frotee) niin vältyt ainakin jatkuvalta patjan pesulta. Ja ota se täkki pois ja miehelle pelkkä lakana peitoksi.

ei suostu luopumaan peitosta! |O mä olen yrittäny,mutta se hakee sen aina takasin... mut toi patjansuojus on hyvä idea!

No ei mitään muovitettua froteeta, sehän vaan lisää hikoilua. Kyllä niitä petareita ja peittoja on myös hikoileville. Omille teineille olen ostanut petarit HobbyHallista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei mitään muovitettua froteeta, sehän vaan lisää hikoilua. Kyllä niitä petareita ja peittoja on myös hikoileville. Omille teineille olen ostanut petarit HobbyHallista.

AP:n tekstistä saa sen kuvan ettei se hikoilu voi enää paljon lisääntyä. :D Ja jos mies ei itse patjapyykille suostu lähtemään niin varmasti suojaisin sen patjan ettei itse tarvitsisi jatkuvasti olla sitä patjaa kuuraamassa.

Milloin tutkimuksiin

Yöhikoilu on useimmiten melko harmiton vaiva, eikä sen vuoksi automaattisesti tarvitse mennä tutkimuksiin. Toisaalta yöhikoilun syynä voi olla sairaus, joka tulisi hoitaa. Seuraavissa tilanteissa on aiheellista hakeutua tutkimuksiin:

Yöhikoiluun liittyy muita oireita, esimerkiksi laihtumista, väsymystä tai lämmön nousua (lievää kuumetta).

Selvä yöhikoilu on alkanut melko nopeasti, muutaman päivän tai viikon aikana.

Yöhikoilu on jatkuvaa ja voimakasta (vuodevaatteet kastuvat).

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00805

Kurkkutulehduksesta/flunssasta johtuva kilpirauhasen ärtyminen? Kilpirauhanen säätelee hikoilua. Meidän ukolla (pitkä, hoikka, urheilee) ainakin hikoilu, kurkkukipu&rykiminen sekä vielä päälle rykimistä lisäävä tupakkalakko alkoivat samaan aikaan.

Meillä auttoi villa, villainen petari, tyynyn ja tyynyliinan väliin hahtuvasta kudottu "petari" lisäämään hengittävää kerrosta pään alle ja peittokin meillä on villasta. Kun lanoliinittaa ei pölise, eikä hiki haise ja onpa helppo tuulettaa raikkaaksi.
Untuvatäkki ja tyyny voisi olla toinen vaihtoehto.
Ikinä ei enää meille mitään muovitettua tai keinokuituista sänkyyn tule, eron huomaa hyvin kun menee kylään jonnekin, jossa on tavalliset peitot. Yritetäänkin ottaa aina pidemmille reissuille omat täkit ja tyynyt mukaan.

Yhteistyössä