Miehen hämmentävä käytös... Mitä ajatuksia herättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Jaa-a, mitäköhän tässä pitäisi taas ajatella?

Olen tässä puolisen vuotta tapaillut erästä sinkkumiestä, ja kivasti meillä on juttu luistanutkin. Kemiat tuntuu olevan kohdillaan, mieltymykset ja kiinnostuksenkohteet on osin samoja,… kaiken kaikkiaan on hyvin mennyt. Vielä tosiaan ihan tapailuasteella mennään, koska pelissä on myös lapsia (minun, miehellä ei lapsia itsellään ole). Hyvältä tämä tahti on meistä tuntunut, ja lapsetkaan ei ole yhtäkkiä joutuneet liian suurten muutosten eteen :)

Alusta saakka mies on tiennyt lasteni olevan minulle tärkeintä maailmassa. Ja senkin, että vaikka sydämeeni muitakin ”numero ykkösiä” mahtuisi, niin lasteni tarpeista en kuitenkaan tule tinkimään – eli siis että en tee asioita ns. lasteni kustannuksella, tai miten sen nyt voisi sanoa. No, ymmärrätte varmaan tarkoitukseni…

Tämä on ollut miehelle ok, ja hän on ymmärtänyt yskän. Lapsia hänellä ei tosiaan – kuten sanottu – itsellään ole, mutta lapsista kuitenkin pitää ja näiden minunkin kanssa tulee hyvin toimeen, sekä ihan mielellään jotain touhuilee.
Ongelmia ei siis ole ollut, paitsi että noin reilu kuukausi sitten mies alkoi käyttäytyä hieman kummallisesti – tai siis siten, etten oikeasti voi ymmärtää hänen ajatusmaailmaansa tai tarkoitusperiään.

Lapsella (2v) on aina (sanotaan vaikka) tiistaisin klo. 17:00 harrastus, jossa minun on oltava mukana. Tällainen vanhempien ja lasten yhteinen harrastusryhmä siis. Käydään siellä kerran viikossa, harrastus kestää puoliskaisen tuntia… Lapsi tykkää kovasti harrastuksestaan ja viihtyy siellä. Samainen harrastus maksaakin lukukaudessa 80 euroa, joten senkään vuoksi sieltä ei viitsi ihan turhaan olla pois, eli ellei ole sairastunut tms., ettei oikeasti sinne pääse.

No joo. Mieshän alkoi tuossa kuukausi sitten ehdotella treffejä juuri tiistaiksi – ja arvatkaapas vain että mihin kellonaikaan. Tietysti viideksi. Sanoin niin kuin asia on, siis että en pääse – lapselle ei ole ketään muuta kaveriksi tuonne, ja että lapsi odottaa jo pääsevänsä sinne. (Näin tosiaan on.) Mies inttämällä inttää, että eikö sieltä nyt voisi olla pois? (?!) ja minä siihen, että voidaan totta kai tehdä treffit myöhemmäksi samana iltana, tai jos miehen aikataulut sen sallii, niin vaikka aiemminkin.

Tiistai EI ole ainoa päivä, jolloin viikossa nähdään tai milloin mahdollisuus tapaamiseen on. Nähdään yleensä maanantaisin, keskiviikkoisin, torstaisin ja lauantaisin. Joskus ihan joka päivä. Olemme viettäneet aikaa myös miehen luona, mutta tavallisesti vietämme aikaa täällä meillä – yhdessä olemme todenneet, että niin on lasten kannalta helpointa, lapset kun on koko ajan kuvioissa mukana. Mutta siis pointti on se, että näemme kyllä – ja joskus on nähty ihan tiistai-iltaisinkin, meidän puolesta siinä ei ole ongelmaa.

Mies kuitenkin vonkuu ja vinkuu, että se tapaaminen pitäisi olla justiinsa viideltä tiistaina – eikä käsitä millään vaikka sanon, että lapsi tykkää harrastuksestaan ja odottaa pääsevänsä sinne, niin en minä häneltä sitä iloa vie – mutta tavataan vaikka harrastuksen jälkeen? Ei käy, syystä, jota ei suostu sanomaan. Ja kun meille ei tuo tiistai, klo 17, käy, mies suuttuu ja mököttää.

Tästä on vain noussut mieleen erinäisiä ajatuksia. Kannattaako juttua jatkaa ollenkaan, kun tämä on tällaista? Vai onko tää vain jotain alun vaikeutta? Ehkä mies haluaisi viettää kanssamme enemmän aikaa ja pettyy/loukkaantuu kun ei tuossa kohtaa jousteta (vaikkakin syyn pitäisi mielestäni olla ihan ymmärrettävä) mutta silti mietityttää… Miten, jos juttumme jatkuu ja kehittyy tästä, vaatiiko sittenkin joustamaan juuri lasten asioita koskevista jutuista? :O

Mitä ajatuksia tämä miehen käytös teissä herättää? Ylireagoinko? Vaivaa jotenkin niin mieltä, että oli pakko tulla puhumaan asiasta tänne, jotta saan näkökulmia tilanteeseen.

Siis onko kyseessä vain yksi tiistai, vai haluaisiko nyt joka tiistai nähä juuri tuolloin klo 17:00.

Kuulostaa siltä että jotenkin testailee sinua? Itse en kovin kauaa tuollaista katselisi, jos ei nyt ymmärää miksi lapsen harrastus menne edelle, ei ymmärrä myöhemminkään.

Mun mielestä kaksi vaihtoehtoa:

1) mies haluaisi että edes yhden kerran laittaisit hänen pyyntönsä lapsen edelle
2) miehellä oli alunperin joku suunnitelma mikä toteutuu juuri tiistaina klo 17

Joka tapauksessa tällä hetkellä miestä varmaan harmittaa että sinä et ole lainkaan valmis joustamaan. Suostu kerran ja katso mitä sitten.

Minulle tulisi mieleen, että mies haluaa kokeilla onko sinulle tärkeämpi kuin lapsi..
Aika outoa, ettei aikuinen mies tajua että jos harrastus on aina samana päivänä samaan aikaan, niin silloin ei muut menot sovi.

Sano miehelle että sanoo suoraan jos silloin on joku meno joka ei toteudu milloinkaan muulloin kuin silloin tiistaina klo viisi. Jos ei pysty sanomaan niin sanot sille että vänkääminen jokoloppuu tai sitten loppuu muukin.

Mä en katselisi päivääkään tuollaista "testaamista", varsinkin kun olisin ilman testaamistakin voinut suoraan sanoa että toiseksi jää kirkkaasti lasten rinnalla aina.

Eli joka tiistai haluaisi, että ollaan pois tuolta lapsen harrastuksesta. Oltiin tuossa taannoin poissa, koska lapsi oli sairas - eli ei voitu mennä. Ilmoitin sitten miehelle, että ollaan kotosalla kun lapsi on sairas, että voi tulla meille jos haluaa. Mies tuli, oli tyytyväinen... Mitään sen kummempaa ei tehty, juteltiin vain.

Olen kysynyt kyllä mieheltä, onko hänellä joku erityinen suunnitelma tms., jonka vuoksi pitäisi olla tiistaina pois, niin kuulemma haluaisi "olla vaan". Mutta syytä sille, miksei voi "olla vaan" sitten tuntia myöhemmin, ei osannut antaa.

Ei elämä oikeasti voi olla tunnista kiinni... vai voiko? :O

Enhän mä nyt hyvänen aika rupea tällaisista asioista tinkimään siksi, että joku haluaa "olla vain" juuri tietyllä kellonlyömällä. Siis voihan sitä "olla vain" vaikka tunnin kuluttuakin. Tai vaikka tuntia aikaisemmin...

Mies selvästi testaa kuinka tärkeä hän on sinulle. Tottakai lapset ovat ykkösenä, mutta hei kamoon, mitä merkitystä on 2-vuotiaan harrastuksilla? Oikeasti, ei se 2-vuotias vielä niitä harrastuksia edes tarvitse! 5-6- vuotiaana sitten alkaa merkitä enemmän. Mutta sinä selvästi pistät lapset ykkössijalle niin, ettet edes mieti miehen tunteita, tottakai hän on loukkaantunut, minäkin olisin! Kyllähän 2-vuotias voi aivan hyvin olla välillä harrastuksesta pois. Vai mikä nyt on niin hieno harrastus, ettei kertaakaan voi jättää väliin? Luulen että olet sellainen perfektionisti-äiti, että se mieskin on huomannut ja häntä harmittaa.

jos kyse on yksittäisestä tiistaista niin ehkä sillä on sulle joku juttu joka ei tosiaan voi odottaa että se on tapahduttava silloin.. Jokin yllätys jonka järjestäminen on ollut muulloin mahdotonta, esim. jos aikatauluun liittyy muitakin kun vain tämä mies.

Mietin vain että jos muuten kaikki hyvin niin ehkä jutun takana ei kuitenkaan ole mitään "pahaa"

Niin ja siis tämä pyyteleminen tuon tiistain, klo 17:n viettämisestä hänen kanssaan alkoi siis tuossa reilu kuukausi sitten. Ei ole pyytänyt sitä alusta asti. Kyllä minäkin miehen kanssa haluan aikaa viettää, mutta haluan myös lapseni pääsevän harrastukseensa jota aina kovasti odottaa ja josta paljon pitää. Ja koska muita, jotka lähtisivät lapsen kanssa tuonne, ei ole, niin...

Ja mun mielestä mies antaa jo tosi paljon periksi sillä, että olette aina sinun luonasi, ja lasten kanssa. varmasti hän olisi mielellään omassa kodissaan sinun kanssasi, jos on kerran ihastunut sinuun. Eli lapset ovat jo suhteenne "välissä", sanoisin. Tottakai hän on valinnut sinutm ja sinun mukanasi tulee "koko paketti". Kuinkas monta niitä lapsia on? Mutta hieman itsekästä sinulta, että miehen pitää jo suhteen tuoreessa vaiheessa hyväksyä lapset ja viettää aikaa heidän kanssaan, mutta sinä et ole valmis tinkimään mistään, et edes yhdestä tiistai-illasta. Katse peiliin!

Kuulostaa todella lapselliselta tapaukselta, ihan kuin joku teini mökötyksineen ja "testailuineen"! Sano että tiistaisin viideltä EI käy, turha enää vinkua siitä asiasta, ja että sua ärsyttää jatkuva asiasta jankkaaminen.

Niin ja siis tämä pyyteleminen tuon tiistain, klo 17:n viettämisestä hänen kanssaan alkoi siis tuossa reilu kuukausi sitten. Ei ole pyytänyt sitä alusta asti. Kyllä minäkin miehen kanssa haluan aikaa viettää, mutta haluan myös lapseni pääsevän harrastukseensa jota aina kovasti odottaa ja josta paljon pitää. Ja koska muita, jotka lähtisivät lapsen kanssa tuonne, ei ole, niin...

No kumpi on tärkeämpää; 2-vuotiaan harrastus vai sinun suhteesi tähän mieheen? Sano nyt suoraan. Mieti nyt oikeasti miten itsekäs olet.
Ei 2-vuotiaan maailma kaadu jos ei välillä pääse johonkin harrastukseen.
Hauskaa voi järjestää kotonakin, ja nythän annat 2-vuotiaan tulla tämän suhteen edelle. Et vaan tajua sitä. Hölmöä!

[QUOTE="...";28001302]Kuulostaa todella lapselliselta tapaukselta, ihan kuin joku teini mökötyksineen ja "testailuineen"! Sano että tiistaisin viideltä EI käy, turha enää vinkua siitä asiasta, ja että sua ärsyttää jatkuva asiasta jankkaaminen.[/QUOTE]

Mun mielestä mies on ihan fiksu, että vähän testailee.

En alkaisi tuollaista pompottelua mieheltä kattelemaan. Viikossa on tarpeeksi muitakin tunteja! Tietysti sillä 2-v on oikeus omaan harrastukseensa.

Onko täällä kaikki tosiaan sitä mieltä että 2-vuotias tarvitsee harrastuksen?
Voi pyhä sylvi sentään! Eihän 2-vuotias tarvii muuta kuin turvallisen arjen ja läsnäolevan äidin, tuollaiset harrastusten haalimiset on vain jotain äidin itsetunnon pönkittämistä. Aikaisintaan 4-vuotias saattaa kaivata harrastuksia, olettaen siis että kotona tehdään jotain näiden lasten kanssa ja heidät huomioidaan. Jos äiti ei tee lapsen kanssa kotona mitään, ehkä se harrastus sitten on pakko olla, niin kai sitten?

En ole perfektionisti äiti, mutta tosiaan kuten sanottu; lapsi tykkää harrastuksestaan ja odottaa pääsevänsä sinne. Meillä olisi myös mahdollisuus viettää miehen kanssa aikaa sekä ennen että jälkeen harrastuksen. Näin ollaan kyllä monesti tehtykin, eli ei tuo tiistai päivänä ole mitenkään poissuljettu...

Kyllä mun mielestä sillä on merkitystä, mikä tuottaa lapselle iloa... :) Toki miehelläkin ehdottomasti ON merkitystä, mutta miksi sitä "Paljonko merkitsen sinulle?" pitää tällä tavalla testata. Siis voisihan se suoraan sanoa, että suunnittelee jotain tiistaiksi, voitaisiinko olla yhden kerran pois? Mutta kun haluaa vain kuulemma olla. Ihan niin kuin tuona tiistaina (josta mainitsin toisessa tähän ketjuun kirjoittamastani viestissä, en tiedä ehditkö sitä vielä lukea) jolloin oltiin harrastuksesta pois, koska lapsi oli sairas...

Totta kai mietin miehenkin tunteita, - kuten sanottu, hänellä myöskin ON merkitystä - mutta tämä asetelma, jos tämä nyt jotain helkkarin testaamista on, on kyllä aika tärähtänyt. Vähän niin kuin "Lapsi tai minä"- tyyppinen valintatehtävä, mikä on aivan epäreilu. Tuloskin lienee selvä...

Minä ajattelen, että vuorokaudessa on muitakin tunteja kuin justiinsa tuo kello viisi. Miehelle olen sanonut, että jos suunnittelee jotain tuoksi kellonlyömäksi, niin kertoisi siitä minulle, niin osaisin suhtautua asiaan eri tavalla vaikkapa nyt "sen yhden kerran". Mutta kun ei... Tuo mies ei minusta myöskään ole sellainen ns. yllätystensuunnittelija- tyyppi, eli en usko (voin totta kai olla väärässäkin) että siitäkään nyt kyse olisi.

Siis nyt vaatii kuukausien tapaamisien jälkeen että tiistati jotka on lapsen aikaa sen tunnin verran pitää olla hänen aikaansa? Kyse ei taida olla yksittäisestä tiistaista vaan mies haluaa , että laspen harrastus lopetetaan jotta olette yhdessä?
Mietippä, onko tuo aikuisen tasapainoisen ihmisen vaatimus?
Minusta kuulosta mustasukkaiselta lasta kohtaan. IAkuisilla on aikaa nähdä muulloinkin juuri tuolloin, tiistaina.

Pidä järki päässä ja keskustele miehen kanssa. Muistuta , että seurustelu ja ehkä tuleva perhe-elämä ei ole ihan samanlaista kuin lapsettoman kanssa. Se ei välttämättä ole sitovampaa ja huonompaa vaan voi olla hyvinkin anoitsaa perheenä eloa pienine yhteisineen hetkineen jotka katotaan kaikille perheenjäsenille sopiviksi.

• Tykkää
Reactions: Data
En ole perfektionisti äiti, mutta tosiaan kuten sanottu; lapsi tykkää harrastuksestaan ja odottaa pääsevänsä sinne. Meillä olisi myös mahdollisuus viettää miehen kanssa aikaa sekä ennen että jälkeen harrastuksen. Näin ollaan kyllä monesti tehtykin, eli ei tuo tiistai päivänä ole mitenkään poissuljettu...

Kyllä mun mielestä sillä on merkitystä, mikä tuottaa lapselle iloa... :) Toki miehelläkin ehdottomasti ON merkitystä, mutta miksi sitä "Paljonko merkitsen sinulle?" pitää tällä tavalla testata. Siis voisihan se suoraan sanoa, että suunnittelee jotain tiistaiksi, voitaisiinko olla yhden kerran pois? Mutta kun haluaa vain kuulemma olla. Ihan niin kuin tuona tiistaina (josta mainitsin toisessa tähän ketjuun kirjoittamastani viestissä, en tiedä ehditkö sitä vielä lukea) jolloin oltiin harrastuksesta pois, koska lapsi oli sairas...

Totta kai mietin miehenkin tunteita, - kuten sanottu, hänellä myöskin ON merkitystä - mutta tämä asetelma, jos tämä nyt jotain helkkarin testaamista on, on kyllä aika tärähtänyt. Vähän niin kuin "Lapsi tai minä"- tyyppinen valintatehtävä, mikä on aivan epäreilu. Tuloskin lienee selvä...

Minä ajattelen, että vuorokaudessa on muitakin tunteja kuin justiinsa tuo kello viisi. Miehelle olen sanonut, että jos suunnittelee jotain tuoksi kellonlyömäksi, niin kertoisi siitä minulle, niin osaisin suhtautua asiaan eri tavalla vaikkapa nyt "sen yhden kerran". Mutta kun ei... Tuo mies ei minusta myöskään ole sellainen ns. yllätystensuunnittelija- tyyppi, eli en usko (voin totta kai olla väärässäkin) että siitäkään nyt kyse olisi.

Tuolla asenteella suhteenne kaatuu aika pian.
Mies on selvästi vähän mustasukkainen lapsistasi, ja miksei saisi olla?
Teidän ajatusmaailmanne eivät kohtaa, sinä et osaa antaa yhtään periksi, ja hän vaatii tavalla jota et ymmärrä.

Mies rakastaa olla vain ja pysyä sinun vierellä , kotona. toistan K-O-T-O-N-A ! liikkumatta mihinkään. makaamalla sohvalla ja kiristäen sinulta pois lopulta kaikki menot ja huomaat olevasi surkea kotiäiti joka kulje missään kun kaikki on kadonneet miehen toiveesta.

Onko täällä kaikki tosiaan sitä mieltä että 2-vuotias tarvitsee harrastuksen?
Voi pyhä sylvi sentään! Eihän 2-vuotias tarvii muuta kuin turvallisen arjen ja läsnäolevan äidin, tuollaiset harrastusten haalimiset on vain jotain äidin itsetunnon pönkittämistä. Aikaisintaan 4-vuotias saattaa kaivata harrastuksia, olettaen siis että kotona tehdään jotain näiden lasten kanssa ja heidät huomioidaan. Jos äiti ei tee lapsen kanssa kotona mitään, ehkä se harrastus sitten on pakko olla, niin kai sitten?

Meillä kyllä ainakin touhuillaan paljonkin :) Mutta tuo ko. harrastus on kiva lisä lapsen päivään, ja lapsi viihtyy/tykkää käydä siellä, niin miksipä siellä ei sitten voisi käydä...? Eihän harrastuksia välttämättä tarvi lainkaan - tiedän moniakin lapsia, joilla ei koko lapsuutensa aikana ole ollut yhden yhtä harrastusta - mutta toki ne ihan hyödyllisiä ovat.

En mä ainakaan käy lapseni kanssa tuolla siksi, että tarvitsisi pönkittää omaa itsetuntoa... Lähinnä ajattelen lapsen saavan arkeensa vaihtelua + samalla seuraa muista ikäisistään lapsista. Tapaan toki itse siinä samalla muita aikuisia, että en minä tuota itsekään inhoa. Mukavaa siellä vaikuttaa koko porukalla olevan, eli enpä ymmärrä miksi pitäisi lopettaakaan tai ruveta olemaan pois.

En silti tarkoita, ettäkö harrastus olisi kuolemanvakava paikka. Totta kai sieltä VOI olla pois. Mutta pointti onkin siinä, että jos miehellä ei oikeasti ole mitään ns. hyvää syytä, miksi ei voitaisi "olla vain" vaikka tunnin päästä - niin miksi se oleminen pitäisi hoitaa juuri sinä päivänä, sillä kellonlyömällä, kun meidän pitäisi olla lapsen kanssa tuolla?

Yhteistyössä